1

افیلیت مارکتینگ چیست؟ در این آموزش در مورد افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته توضیح داده و روال و روندهای آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شما حتی اگر محصول یا خدمت فوق‌العاده‌ای داشته باشید ، اما اگر کسی شما را نشناسد و محصول یا خدمت شما را در بازار پیدا نکند ، برای شما فایده‌ای نخواهد داشت. پس چگونه بایستی خود را به دیگران بشناسانیم؟

بهترین پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند این باشد: ایجاد کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی.

این کمپین‌ها می‌تواند از رویکردهای کوچک مانند چسباندن آگهی روی اتومبیل‌های پارک شده در پارکینگ ، تا تبلیغات چند میلیون دلاری یک اسپانسر در یک بازی فوتبال متغیر باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که هر فرد به طور متوسط ​​روزانه در معرض بین سه تا پنج هزار تبلیغات با انواع گوناگون قرار می‌گیرد. با وجود این حجم بسیار زیاد ، چگونه می‌توان مطمئن شد که پیام تبلیغاتی توسط شخص درست و در جایی درست دریافت شده است؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

آیا تا به حال یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما در مورد یک محصول جالب به شما گفته؟ آیا از کیفیت غذای یک رستوران جدید با ذوق‌زدگی تعریف کرده است؟ به احتمال زیاد ، شما بیشتر نسبت به این شیوه تبلیغات دهان به دهان و شخص به شخص پذیرش بیشتری داشته‌اید تا سایر انواع تبلیغات.

از میان تمامی تبلیغات پر زرق و برق ، به احتمال زیاد پیشنهاد مستقیم یک دوست مورد اعتماد ، بیشتر شما را وادار می‌کند تا یک محصول جدید را بررسی کنید ، تا یک تبلیغ ناخواسته که در اتوبوس یا مترو مشاهده می‌کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چرخه حیات هوش تهدید چیست؟

بسیار خوب ، اما چگونه می توانید مردم را وادار کنید که محصولات یا خدمات کسب و کارتان را به دوستان و خانواده خود اطلاع دهند؟

یکی از بهترین و باارزش‌ترین پاسخ‌ها چنین است: بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ)

تعریف بازاریابی وابسته (همکاری در فروش)

به گفته ویکی‌پدیا ، بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing) روشی برای بهبود روندهای تبلیغاتی و بازاریابی (در اصطلاح Promotion) است ، که در آن یک کسب و کار برای به دست آوردن هر بازدید کننده یا مشتری ، به فرد بازاریابی که آن‌ها را در یک فرآیند بازاریابی وابسته معرفی کرده ، پاداش می دهد.

این امر می‌تواند با کمک گرفتن از یک فراخوان عمل به بازاریابی وابسته در وب‌سایت کسب و کار ، یا توسط خود شخص محقق شود.

نقش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

همکاری در فروش از نوع افیلیت مارکتینگ در فضای سایبری و ابزارهای آن چون وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معنا پیدا می‌کند. در این حالت افیلیت مارکتینگ زیرمجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد.

اشکال دیگر همکاری فروش در بازار سنتی نیز موجود است. مانند تبلیغات دهان به دهان و استخدام ویزیتور و اشکال جدیدتری چون نتورک مارکتینگ. اما در این آموزش منظور ما نوع اینترنتی آن است.

چه چیزهایی می‌تواند در یک برنامه بازاریابی وابسته فروخته شود؟

انواع محصولات و خدمات می‌توانند در یک برنامه همکاری در فروش فروخته شوند.

۱. محصولات فیزیکی: گاه وب‌سایت ارائه دهنده برنامه همکاری در فروش ، یک فروشگاه الکترونیکی برای فروش محصولات فیزیکی است ، مانند: لوازم منزل و اداری ، مبلمان ، لوازم الکترونیکی ، هوشمندسازی ساختمان و … .

۲. محصولات دیجیتالی: گاه وب‌سایت مذکور برنامه همکاری در فروش خود را روی محصولات دیجیتالی دانلودی تنظیم کرده است. مانند: انواع پکیج‌ها ، پادکست‌ها و یا کتاب‌های الکترونیکی در زمینه‌های مختلف آموزشی و یا ارائه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی.

۳. خدمات: گاهی برنامه همکاری در فروش روی خدمات خاصی متمرکز است مانند خرید و فروش انواع بیمه ، معرفی و فروش یک برنامه خدمات مالی مانند لیزینگ یا رنتینگ ، و نیز معرفی و فروش اکانت کارگزاری‌های بورس.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تراکنش در بلاک چین چیست و چگونه عمل می‌کند؟

بازاریابی وابسته اساسی

در پایه‌ترین سطح ، بازاریابی وابسته شامل پرداخت یک کمیسیون یا پاداش دیگر به شخصی (وابسته) است که مشتریان موثر را پیدا کرده و یا کسب و کار شما را به یک دوست معرفی می‌کند.

همانطور که می‌بینید ، در برنامه بازاریابی وابسته به طور کلی سه بازیگر اصلی وجود دارد:

۱. معامله‌گر (شخص یا شرکتی که چیزی می‌فروشد.)

۲. بازاریاب وابسته (شخصی که محصول را تبلیغ می‌کند.)

۳. مشتری (شخصی که محصول را بر اساس تعامل با بازاریاب وابسته خریداری می‌کند.)

بازاریاب وابسته در واقع یک مشتری است که در مورد یک تجارت ، محصول یا خدمات به دوستان خود می‌گوید. از آنجا که این تبلیغات موجب افزایش فروش می‌شود ، شرکت با ارائه نوعی پاداش یا کارمزد از بازاریاب وابسته تشکر می‌کند.

مشتری خوشحال است زیرا محصول یا خدماتی را تجربه کرده است که قبلاً چیزی از آن‌ها نمی‌دانست. بازاریاب وابسته نیز خوشحال است زیرا پاداش دریافت کرده است. و در نهایت شرکت نیز خوشحال است زیرا فروش خود را با حداقل سرمایه‌گذاری بازاریابی افزایش داده است. یعنی این یک بازی برد سه طرفه است!

ساز و کار افیلیت مارکتینگ

متخصصان دیجیتال مارکتینگ یک کسب و کار می‌توانند به راحتی محصولات و خدمات شرکت خود را به کسب و کارهای دیگر توصیه کرده و درآمد هر دو کسب و کار را افزایش دهند . یک کسب و کار از طریق افزایش ترافیک و فروش و دیگری از طریق کمیسیون‌هایی که از راه برنامه افیلیت دریافت می‌شود.

ارجاع‌های شخصی در فیسبوک ، توییتر یا ایمیل معمولاً فراتر از دوستان یا خانواده شخص نیست ، اما یک بازاریاب وابسته به دنبال برقراری روابط تجاری جدید با افرادی است که حتی تا پیش از این با آن‌ها در ارتباط نبوده است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  وایرال چیست؟ بازاریابی ویروسی چگونه کار می‌کند؟

شروع پروژه

اگر می‌خواهید یک برنامه بازاریابی وابسته ایجاد کنید ، باید چند کار را به خوبی انجام دهید:

۱. یک پایگاه داده از بازاریاب‌های وابسته خود ایجاد و نگهداری کنید.

۲. پیوندهای منحصر به فرد آنها را ایجاد کنید تا این لینک را به افراد دیگر ارائه دهند.

۳. زمینه را از نظر فنی و نرم‌افزاری برای بررسی میزان جذب آب توسط هر بازاریاب وابسته را فراهم کنید تا بتوانید هزینه آنها را بپردازید.

۴. گزارش‌های جامع و مبتنی بر آمار دقیق از فعالیت‌های افیلیت مارکتینگ خود در وب‌سایتتان ارائه داده تا دیگران را به به کار تشویق کنید.

نرم‌افزارها و افزونه‌ها

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به شما در امر افیلیت مارکتینگ و ایجاد لینک‌های شخصی برای هر بازاریاب وابسته کمک می‌کنند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی نیز برای این امر وجود دارند. بسیاری از این افزونه‌ها توسط افزونه‌های فروشگاهی وردپرس مانند WooComerce پشتیبانی می‌شوند.

معرفی افزونه Easy Affiliate

پس از آن که دانستیم افیلیت مارکتینگ چیست ، به سراغ معرفی یک افزونه می‌رویم. افزونه Easy Affiliate وجود دارد ، یک افزونه جامع افیلیت مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تقریباً بدون زحمت و فقط در عرض چند دقیقه یک برنامه بازاریابی وابسته را در سایت وردپرس خود راه‌اندازی کنید.

تنها با چند کلیک ، می‌توانید یک تیم بازاریابی وابسته رایگان درست کنید و فروش خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله آموزشی در مورد اینکه افیلیت مارکتینگ چیست ، و نام دیگر آن همکاری در فروش توضیح داده و روند آن را شرح دادیم. و هم‌چنین برخی از ابزارهای مناسب برای یک برنامه افیلیت را معرفی نمودیم. با تشکر از مطالعه شما و به امید موفقیت در کسب و کارتان.

منابع مورد استفاده

۱. ایزی افیلیت – ترجمه از انگلیسی

۲. سیستم همکاری در فروش چیست؟ – سایت فوربو

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست؟ در این مقاله قصد داریم در مورد KPI توضیح داده و انواع و مثال‌های آن را توضیح دهید. با ما همراه باشید. مقدمه شاخص های کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) معیارهای تجاری هستند که توسط رهبران کسب و کار و سایر مدیران برای ردیابی و تجزیه و تحلیل عواملی […]

انواع اینفوگرافیک چیست؟ 1 دقیقه

انواع اینفوگرافیک چیست؟ سه نوع اینفوگرافیک برای استفاده

آژانس معاملات هوشمند

انواع اینفوگرافیک چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع اینفوگرافیک آموزش دهیم و با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید. تعریف اینفوگرافیک اینفوگرافیک، ابزاری گرافیکی است که داده‌ها و اطلاعات را به صورتی جذاب به مخاطب نمایش می‌دهد. پس در واقع نوعی از ابزار تولید محتوای گرافیکی به شمار می‌رود. سه نوع مهم اینفوگرافیک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان