1

انواع اینفوگرافیک چیست؟ سه نوع اینفوگرافیک برای استفاده

انواع اینفوگرافیک چیست؟

انواع اینفوگرافیک چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع اینفوگرافیک آموزش دهیم و با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف اینفوگرافیک

اینفوگرافیک، ابزاری گرافیکی است که داده‌ها و اطلاعات را به صورتی جذاب به مخاطب نمایش می‌دهد. پس در واقع نوعی از ابزار تولید محتوای گرافیکی به شمار می‌رود.

سه نوع مهم اینفوگرافیک وجود دارد که بر اساس نوع اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید می‌توانید ایجاد کنید تا محتوای خود را از نظر دیداری جذاب کنید.

مشتریان شما از دیدن مقادیر زیادی متن و داده‌های آماری در ارائه‌ها و محتوای بازاریابی دیجیتال شما خسته خواهند شد. شما چیزی متفاوت می‌خواهید، چیزی که توجه را جلب کند و محتوای شما را از رقبایتان متمایز کند.

داده‌ها یا مقادیر زیاد متن می‌تواند خسته‌کننده باشد، به خصوص زمانی که در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌هایی که تصاویر و عکس‌ها دائماً یک وضعیت یا داستان را تکمیل می‌کنند، ارسال می‌شود. نکته کلیدی این است که محتوای خود را از نظر بصری جذاب کنید. بنابراین، در مورد ترکیب یک اینفوگرافیک فکر کنید. بسته به نوع اطلاعاتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، می‌توانید سه نوع اینفوگرافیک مهم ایجاد کنید:

آماری

یکی از محبوب‌ترین قالب‌های اینفوگرافیک بر اساس داده‌ها و اعداد است. همه اینفوگرافیک‌ها باید دارای یک داستان متقاعد کننده، داده‌های مفید و تصاویر جذاب بصری برای برجسته کردن محتوا باشند. یک اینفوگرافیک آماری از متن بزرگ و پررنگ برای نشان دادن داده‌ها به ترتیبی استفاده می‌کند که بیشترین منطق را برای خط داستانی داشته باشد. خواندن داده‌ها ممکن است خسته کننده باشد، اما وقتی خلاقانه نمایش داده شوند، مخاطب شما به اعداد توجه خواهد کرد!

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تفاوت بین بازاریابی محتوا و سئو

اطلاعاتی

این نوع اینفوگرافیک به همان اندازه محبوب است، اما به جای استفاده از اعداد، اطلاعات متنی را پیاده سازی می‌کند. از آنجایی که بر روی متن متمرکز است، طیف گسترده‌ای از قالب‌های دیگر را پوشش می‌دهد. این می‌تواند شامل بروشورها، دستورالعمل‌های آموزشی یا حتی ارائه‌های کوتاه باشد. بهترین راه برای گنجاندن متن در هر قالب، استفاده از لیست است. مشتریان عاشق لیست‌های گلوله ای، اعداد و راه‌های آسان برای خواندن سریع متن کوتاه هستند. هنگام ایجاد اینفوگرافیک خود، دائماً به مسیری که مصرف کننده شما می خواند فکر کنید و یک خط داستانی ایجاد کنید که منطقی‌تر باشد. تمام بخش‌های محتوای شما در صورت ایجاد صحیح توسط مصرف‌کننده خوانده و درک می‌شود.

فرآیند

اینفوگرافیک‌هایی که یک فرآیند را نمایش می‌دهند، نقاط را به ترتیب خطی نشان می‌دهند. آنها یک کار را به یک سری مراحل آسان برای پیگیری تقسیم می‌کنند. هدف این نوع نمودار تبدیل اطلاعات پیچیده از هر نوع به مفاهیمی است که به راحتی قابل درک است. کلید یک اینفوگرافیک فرآیند موفقیت‌آمیز این است که بتوان دستورالعمل‌ها را به وضوح برچسب‌گذاری کرد تا مصرف‌کننده بتواند به راحتی تمام مراحل را دنبال کند. استفاده از نمادها و لیست‌های اعداد بیننده را در هر یک از این مراحل راهنمایی می‌کند. پس از مطالعه، یک مصرف کننده باید احساس کند که برای تکمیل کار ارائه شده آماده است.

جنبه خلاقانه خود را بروز دهید و اینفوگرافیک ایجاد کنید تا در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود پیاده‌سازی کنید. نتایج نشان خواهد داد که چقدر می‌توانند موثر باشند.

در این متن کوتاه آموزشی درباره این که انواع اینفوگرافیک چیست مطالبی بیان کردیم. با تشکر از مطالعه شما.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تجسم داده چیست؟

منابع

۱. انواع اینفوگرافیک – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

دریاچه داده چیست؟

سهراب محمدی

دریاچه داده چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره دریاچه داده صحبت کرده و ویژگی‌های آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید بیشتر بخوانید: پایگاه داده چیست؟ ، انبار داده چیست؟ دریاچه داده یا Data Lakes، یک مخزن ذخیره‌سازی است که مقادیر زیادی از داده‌های خام را در قالب اصلی خود نگهداری می‌کند تا […]

قیف فروش و بازاریابی چیست؟ 1 دقیقه

قیف فروش و بازاریابی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

قیف فروش و بازاریابی چیست؟ تفاوت‌های آن کدامند و کارایی و اهمیت آنها در چیست؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید. قیف فروش و بازاریابی چیست؟ آیا می‌دانید که تنها 2 درصد از خریدها در اولین تماس انجام می‌شود؟ این درصد حتی در چهارمین زمان تماس حتی به 10 درصد می‌رسد. به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان