1

بازاریابی طاقچه چیست؟ در این مقاله به شکل خیلی اجمالی و مختصر در مورد بازاریابی طاقچه توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بازاریابی طاقچه چیست؟

تعریف: بازاریابی طاقچه به عنوان هدایت و کانالیزه کردن تمام تلاش‌های بازاریابی به بخش مشخصی از مردم تعریف می‌شود. درک یک نکته مهم است و آن این که که “طاقچه” وجود ندارد ، اما این با تکنیک‌های بازاریابی هوشمندانه و شناسایی خواسته‌های مشتری ایجاد می‌شود.

توضیحات بازاریابی طاقچه

توضیحات: بازاریابی طاقچه یک تاکتیک بازاریابی است که برای هدف قرار دادن بخش خاصی از بازار استفاده می‌شود که منحصر به فرد است. یک بازار طاقچه اغلب با شناسایی خواسته‌های مشتری ایجاد می‌شود. اگر کسب و کار بداند مشتری به چه چیزی نیاز دارد و سپس سعی کند راه حلی بهتر برای مشکلی ارائه دهد که توسط دیگر شرکت‌ها ارائه نشده است ، می‌توان امید به موفقیت آن کسب و کار داشت. بازار طاقچه به معنای بازار کوچک نیست ، بلکه یک مخاطب هدف خاص با ارائه تخصصی است. با این کار ، شرکت به یک رهبر بازار تبدیل می‌شود و امکان ورود سایر شرکت‌ها به این بخش خاص فراهم می‌شود. به عنوان مثال ، چندین سینما در سراسر هند وجود دارد ، اما تعداد کمی از آنها دارای صندلی‌های تخت هستند. هیچ کس نمی‌خواهد فیلمی را ببیند که 5 تا 6 برابر قیمت بلیط معمولی برای آن پول پرداخت کند.

نکته: در برخی مراجع فارسی ، این نوع بازاریابی ، بازاریابی جاویژه نیز نامیده می‌شود که ترجمه‌ای از Nich Marketing است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بازاریابی کل نگر چیست؟

مزایای بازاریابی طاقچه

مزایای مختلفی برای بازاریابی طاقچه وجود دارد:

یکی از مزایای بازار طاقچه این است که رقابت کمی در این بخش وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. شرکت عملاً رهبر بازار است و از انحصار قیمت برخوردار است.

مزیت دیگر ارتباط قوی با مشتریان است زیرال هرچه شرکت در بخش کوچکتری فعالیت کند ، رابطه بین شرکت و نام تجاری قوی‌تر می‌شود ، که این نیز کلید وفاداری مشتری است. مشاغل طاقچه اغلب مشاغل با حاشیه سود بالا هستند. مشتریان بدشان نمی‌آید که کمی اضافی بپردازند زیرا فقط می‌توانند این خدمات را از این شرکت یا تحت این نام تجاری دریافت کنند.

معایب بازاریابی طاقچه

وابستگی به یک محصول یا خدمت ، ممکن است مخاطره آمیز باشد و بر اثر تغییرات بازار شما توانایی گرفتن سهم بازار و رشد را از دست بدهید.

در این مقاله در مورد بازاریابی طاقچه یا بازاریابی جاویژه صحبت کردیم.

منبع

۱‌. تعریف بازاریابی طاقچه – ترجمه‌ از انگلیسی

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
اهمیت خلاقیت در کسب و کار چیست؟ 1 دقیقه

اهمیت خلاقیت در کسب و کار چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

اهمیت خلاقیت در کسب‌وکار چیست؟ در این مقاله برآنیم تا پیرامون اهمیت تفکر خلاق در کسب‌وکار توضیحاتی ارائه دهیم. بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی و انواع آن تعریف خلاقیت خلاقیت توانایی توسعه ایده‌های جدید و تبدیل آن‌ها به واقعیت است. کسب‌وکارها می‌توانند از خلاقیت در محل کار برای ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه در جهت ایجاد محیط کاری […]

1 دقیقه

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش چیست؟ ۳ مرحله آن کدام است؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش چیست؟ در این مقاله قصد داریم این مبحث را برای شما طرح کرده و از دیدگاه مایکل پورتر توضیح دهیم. بیشتر بخوانید: مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر و توانایی آن در تحلیل محیط خرد بیرونی شناخت زنجیره ارزش در کسب و کار و تجزیه و تحلیل آن، سبب بهبود فرآیند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان