1

بازاریابی همه کاناله چیست؟ در این مقاله به بازاریابی همه کانال ها خواهیم پرداخت مزایای آن را برخواهیم شمرد و به تفاوت‌های آن با بازاریابی چند کاناله اشاره‌های خواهیم داشت.

آیا تا به حال در زمان حضور در یک فروشگاه پیامکی در مورد ارتقاء کسب و کار دریافت کرده‌اید؟ یا پس از چت با نماینده مشتری یک شرکت در اینستاگرام برای توصیه محصول در وب سایت آنها خرید کرده‌اید؟

اینها نمونه‌هایی از بازاریابی همه کاناله است که در آن مشتری بدون توجه به روش خرید خود از یک تجربه یکپارچه برخوردار می‌شود.

بازاریابی همه کاناله هم‌چنین با بازاریابی رشد در ارتباط است.

بسترهای بازاریابی همه کاناله

بازاریابی همه کاناله یا Omnichannel در چند بستر یا پلتفرم (مانند رسانه‌های اجتماعی ، اپلیکیشن‌ها ، ایمیل‌ مارکتینگ و وبلاگ) صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید با Touchpoint‌های (نقاط تماس با مشتری) بیشتری با لیدها (مشتریان بالقوه) ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی همه کاناله و تجربه کاربری

اگر بازاریابی در همه کانال‌ها را به درستی انجام دهید ، می‌توانید به کاربران خود در داشتن تجربه کاربری پیشرفته کمک کنید. نیز پیام تجاری منسجمی را ارائه خواهید داد که افراد را به یک فراخوان به عمل خرید محصول دعوت می‌کند.

برای تداوم پیشرفت ، برندها باید یکصدا ، یکپارچه و سازگار ، پیامی واحد را در تمام شبکه‌های موجود به چشم مخاطب برسانند. از جمله ویترین‌های فروشگاه‌های فیزیکی ، شبکه‌های اجتماعی آنلاین ، کاتالوگ‌ها و بروشورها و هر جای دیگری که بتوانند. تمامی این کانالها برای دستیابی به بهترین نتیجه بایستی در یک استراتژی جامع همبستگی داشته باشند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کمپین تبلیغاتی چیست؟

بازاریابی همه کاناله چه تفاوتی با بازاریابی چند کاناله دارد؟

برخلاف بازاریابی همه کاناله ، بازاریابی چند کاناله هر نقطه تماس (Touch Point) و کانال را مجزا و مستقل می‌داند. ممکن است از چندین کانال برای تبلیغ نام تجاری خود و تعامل با مشتریان خود استفاده کنید ، اما لزوماً آن‌ها را درگیر نمی‌کنید. این بدان معناست که هر کانال می‌تواند استراتژی ، اهداف و معیارهای خاص خود را داشته باشد که از کانال‌های دیگر مجزا است.

از سوی دیگر ، بازاریابی همه کاناله از چندین کانال بازاریابی برای ارائه یک تجربه جذاب به مشتری استفاده می‌کند. به عنوان مثال ، یک کافی‌شاپ می‌تواند برنامه قرعه کشی و ارائه پاداش خود را از طریق یک اپلیکیشن سفارش تلفن همراه مدیریت کند ، در مقابل مصرف‌کنندگان هم‌چنین می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و از طریق چندین کانال مانند وب‌سایت ، محل کسب و کار و فروشگاه ، جوایز را دریافت و به حساب خود پول اضافه کنند.

مزایای استراتژی همه کاناله چیست؟

در ادامه این مبحث که بازاریابی همه کاناله چیست بحث مزایای آن می‌پردازیم. داده‌ها نشان می‌دهد بازاریابی همه کاناله کارآمد است. برندهایی با استراتژی همه کاناله شرکت‌ها معمولاً مشارکت و حفظ مشتری بیشتر و همچنین افزایش دفعات خرید و میانگین ارزش سفارش را تجربه می‌کنند. بر اساس مطالعه Worldpay ، خریداران بازارهای همه کاناله 50 تا 300 درصد بیشتر از خریداران سنتی هزینه می‌کنند. نرخ خرید کمپین‌های همه کاناله 287٪ بیشتر از کمپین‌های تک کاناله است. و شرکت‌هایی که از استراتژی‌های همه کاناله استفاده می‌کنند ، سالانه 91 درصد بیشتر از مشتریان خود را حفظ می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پایگاه داده چیست؟

بازاریابی همه کاناله به روایت آمار و ارقام

مطابق آمار ، برندهایی که از سه کانال یا بیشتر استفاده می‌کنند ، در بستر اتوماسیون می‌توانند نتایج خوبی به وجود بیاورند:

میزان تعامل: 18.96٪ در بازاریابی همه کاناله در مقابل 5.4٪ در بازاریابی تک کاناله.

بسامد خرید: 250 تا 300٪ در کانال‌های همه جانبه در مقابل تک کانال بیشتر است.

مقدار متوسط ​​سفارش: 13٪ بیشتر برای هر سفارش در بازاریابی همه کاناله در مقابل بازاریابی تک کاناله.

نرخ ماندگاری مشتری: 90٪ بیشتر برای بازاریابی همه کاناله در مقایسه با بازاریابی تک کاناله.

با استفاده از ابزارهای مدیریتی که سرویس‌های ابری ارائه می‌دهند (مانند SaaS) ، مدیریت استراتژی برای بازاریابی همه کاناله آسان‌تر می‌شود. هرچند چالش‌هایی وجود دارد. کاربران خواستار شخصی‌سازی هستند و دوست دارند در یک فروشگاه فیزیکی گشت بزنند ، محصولات را در شبکه‌های اجتماعی ببینند و به صورت آنلاین خرید کنند. آن‌ها لیدها و مشتریان بالقوه‌ای هستند مه اگر مطابق خواسته‌هایشان عمل نکنید ، شخص دیگری آن‌ها را جذب خواهد کرد.

نقش هوش مصنوعی

اینجا هم هوش مصنوعی پیش می‌تازد. بیگ دیتا با کمک به برندها رفتار مصرف کننده را تحلیل می‌کند. هوش مصنوعی هم‌چنین بستر شخصی‌سازی در بازاریابی در سطح فرد به فرد را به وجود می‌آورند.

منبع

۱. ۶ استراتژی بازاریابی همه کاناله – سایت اینترنتی Forbes

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
داده ساختاریافته در سئو چیست؟ 1 دقیقه

داده ساختاریافته در سئو چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

داده ساختاریافته در سئو چیست؟ در این مقاله برآنیم تا به مقوله داده ساختاریافته در سئو بپردازیم و آن را تشریح کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ داده ساختاریافته در سئو چیست؟ داده ساختاریافته یا ساخت‌یافته نوعی کد است که به کدهای HTML یک وب‌سایت اضافه می‌شود تا به موتورهای جستجو کمک […]

چگونه فریلنسر موسیقی شویم؟ 1 دقیقه

چگونه فریلنسر موسیقی شویم؟

golearnwork

چگونه فریلنسر موسیقی شویم؟ در این مقاله قصد داریم با هم بررسی کنیم که چگونه می‌توان در رشته موسیقی به کار فریلنسری پرداخت. با ما همراه باشید. بخوانید: فریلنسری چیست؟ موسیقی یکی از مهارت‌های مهم جامعه است، اگر نگوییم مهم‌ترین. تجربه به ما آموخته است که بسیاری از موزیسین‌ها با هم بند می‌شوند و با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان