1

تست POST در کامپیوتر چیست؟

تست POST در کامپیوتر چیست؟ در این مقاله در مورد این تست که مربوط به خطایابی سخت‌افزاری کامپیوتر هنگام روشن شدن آن است توضیح می‌دهیم.

تست POST چیست؟

تست POST (مخفف: power-on self-test) ، اولین مرحله بوت سیستم پس از روشن شدن منبع تغذیه و برق‌رسانی به سخت‌افزارهاست ، آزمایشی است که کامپیوتر به صورت خودکار انجام می‌دهد تا قبل از شروع بقیه مراحل بوت ، و لود سیستم عامل ، از عملکرد صحیح تمام سخت‌افزارها اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: بوت یا راه‌اندازی کامپیوتر چیست؟

سخت‌افزارهای مورد آزمون POST

فرآیند POST سخت‌افزار کامپیوتر مانند RAM (حافظه دسترسی تصادفی) ، هارد دیسک ، درایو CD-ROM ، صفحه کلید و غیره را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که همه به درستی کار می‌کنند.

اگر تمام سخت‌افزارها از فیلتر POST عبور کنند ، رایانه مراحل بوت را ادامه می‌دهد و همچنین یک بوق واحد تولید می‌کند.

اعلام خطا

اگر POST خرابی تشخیص دهد ، یک کد بیپ برای نشان دادن خطای رخ داده تولید می‌کند و کامپیوتر راه‌اندازی نمی‌شود. (برای هر قطعه سخت‌افزاری معیوب ، بوق از نظر تعداد و نیز ممتد بودن یا نبودن متفاوت است.)

همه خطاهای POST مربوط به مشکلات سخت‌افزاری یکی از اجزای کامپیوتر است.

منابع

۱. POST – ComputerHope – ترجمه از انگلیسی

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  دامنه سطح بالا چیست؟
مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

پورت شبکه چیست و انواع آن کدام است؟

golearnwork

پورت شبکه چیست؟ انواع آن کدام است؟ پورت‌ها چه کاربردی دارند؟ در این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید. مقدمه در مدل شبکه OSI که هفت لایه تعریف شده ، در سه لایه شبکه فرستنده و گیرنده تعریف شده. در لایه ۲ یا ارتباط داده (Data Link) این فرستنده‌ها و […]

دسته بندی دامنه سطح بالا چگونه انجام می‌شود؟ 1 دقیقه

دسته‌ بندی دامنه‌ سطح بالا چگونه انجام می‌شود؟

golearnwork

دسته‌ بندی دامنه‌ سطح بالا چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم استاندارد دسته‌بندی TLDها را شناسایی کنیم. با ما همراه باشید. دسته‌ بندی دامنه‌ سطح بالا دامنه‌های سطح بالا (TLD) جزء ضروری سیستم نام دامنه اینترنت هستند. آن‌ها بالاترین سطح در ساختار سلسله مراتبی نام‌های دامنه هستند که نشان‌دهنده دسته‌های مختلف هستند و به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان