1

تفاوت اصلی SEO و SEM چیست؟

آیا می‌دانستید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جزء بازاریابی موتورهای جستجو به شمار می‌رود؟ همه بازاریابان دیجیتال باید تفاوت اصلی بین SEO و SEM را بدانند. چه در زمینه رسانه‌های اجتماعی ، تحقیق و یا طراحی فعالیت داشته باشید ، دانستن اصطلاحات مختلف در بازاریابی آنلاین به درک وظایف دیجیتالی مختلف بازاریابان کمک می‌کند.

وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین می‌شود ، اصطلاحات زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما مطمئناً شما در مورد عبارت SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) شنیده‌اید. حتی اگر ندانید این عبارت به چه معناست ، احتمالاً می‌دانید که وب سایت شما باید به نحوی بهینه‌سازی شود تا در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو رتبه بالاتری داشته باشد. رتبه بالاتر به معنای ترافیک بیشتر است ، که منجر به نرخ تبدیل بیشتر می‌شود.

فرض کنید شما در تجارت املاک و مستغلات هستید. بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک عنصر مهم بازاریابی است زیرا ما می‌توانیم بازدیدکنندگان را در جستجوی کلمات کلیدی ارزشمند مربوط به محصول خود مستقیماً به وب‌سایت خود هدایت کنیم. زیبایی این کار در آن است که هنگامی که از نظر ارگانیک رتبه خوبی کسب کردید ، مجبور نیستید هزینه تبلیغات Pay-per-Click را پرداخت کنید.
بنابراین SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) چیست؟ این دو اصطلاح SEO و SEM اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند ، حتی توسط متخصصان صنایع گوناگون. اما آن‌ها فقط نصف حق دارند. در حالی که SEO می‌تواند بخشی از SEM باشد ، اما برعکس نمی‌شود. به عبارت ساده ، SEO زیرمجموعه ای از SEM است.

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو شامل تکنیک‌های مختلف برای استفاده از فناوری موتورهای جستجو است. دو اصل اصلی SEM شامل تبلیغات SEO و PPC (Pay-per-Click) است. Google AdWords و Bing Ads از محبوب ترین ارائه دهندگان PPC هستند.
ممکن است تبلیغات PPC را در Google دیده باشید – آنها معمولاً در بالا یا سمت راست نتایج جستجو قرار دارند و می توانید آنها را به راحتی تشخیص دهید. به این ترتیب ، SEM از دو روش رایگان و پولی برای دستیابی به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو استفاده می کند.
SEM همچنین می تواند بازاریابی رسانه های اجتماعی را شامل شود ، زیرا در سال های اخیر اهمیت رسانه های اجتماعی برای تأثیر بر رفتار مصرف کننده افزایش یافته است. به طور خلاصه ، SEM به تمام اشکال بازاریابی موجود برای افزایش دید وب سایت شما در موتورهای جستجو اشاره دارد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تگ کنونیکال چیست؟

سئو چگونه با SEM متفاوت است؟

هیچ تفاوت عمده ای به خودی خود وجود ندارد ، زیرا SEO به سادگی یک رشته محدودتر از SEM است. هدف اصلی سئو ارائه نتایج جستجوی طبیعی و ارگانیک به صورت رایگان است. با SEM ، همه چیز همیشه رایگان نیست زیرا از تبلیغات پولی برای کلمات کلیدی خاص در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می کند.

اگر بازاریاب رسانه های اجتماعی هستید و هنوز “بازاریابی موتورهای جستجو” را به مهارت های LinkedIn خود اضافه نکرده اید ، اکنون می توانید با اطمینان این کار را انجام دهید. بازاریابی اجتماعی تنها یکی از بخشهای زیادی از بازاریابی موتورهای جستجو است. فقط مطمئن شوید که تفاوت بین SEO و SEM را می دانید تا آماده باشید در جلسه بزرگ بعدی خود به این سوال پاسخ دهید!

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
بلاک چین چیست؟ 1 دقیقه

بلاک چین چیست؟

golearnwork

بلاک‌چین چیست؟ در این نوشتار قصد داریم به‌صورت اجمالی درباره بلاک‌چین توضیحاتی را ارائه دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. بلاک‌چین مجموعه‌ای از اطلاعات است که به شکلی بسیار پیچیده در یک سیستم گردآوری شده است. به‌گونه‌ای که تغییر و هک آن، بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن است. بلاک چین یک رکورد دیجیتالی […]

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو 1 دقیقه

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

آژانس معاملات هوشمند

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو چه روش‌ها و راهکارهایی دارد؟ چه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که جذب بالایی داشته باشد؟ در این نوشتار این موضوع را بررسی می‌کنیم. کلمه کلیدی در ارتباط مستقیم با محتوای صفحه و سئو صفحه قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان