1

تفاوت بین بازاریابی محتوا و سئو

تفاوت بین بازاریابی محتوا و سئو چیست؟ در این مقاله ضمن توضیح مختصر این دو مقوله ، بررسی تفاوت‌های آن خواهیم پرداخت. با این آموزش همراهمان باشید.

وقتی صحبت از این دو استراتژی می‌شود ، کمی ابهام وجود دارد: بازاریابی محتوا و سئو.

سئو چیست؟

قبل از بحث در مورد تمایز بین سئو و بازاریابی محتوا ، مهم است که ابتدا درک جامعی از هر یک به صورت جداگانه داشته باشید. بنابراین ، برای شروع ، SEO (مخفف Search Engine Optimization) به هر کاری اشاره می‌کند که باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جستجو مانند Google رتبه بالاتری برای اصطلاحات مرتبط در موتورهای جستجو پیدا کند.

این شامل چندین استراتژی مختلف است ، از جمله:

۱‌. عناصر موجود در صفحه را بهینه کنید؛

۲. از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید؛

۳. بهبود تجربه کاربر؛

۴. ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا؛

۵. حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی حفظ کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما یک رستوران محلی را اداره می‌کنید ، استراتژی سئو شما ممکن است طوری طراحی شود که در جستجویی مانند “رستوران ایتالیایی در تهران” و “بهترین غذای ایتالیایی در تهران” رتبه اول را داشته باشد.

بازاریابی محتوا چیست؟

از طرف دیگر بازاریابی محتوا در مورد ایجاد صفحاتی در سایت شما است که برای مخاطبان شما جالب خواهند بود و استفاده از این صفحات برای جابجایی و تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان بالقوه در قیف فروش بسیار موثر است. نوع محتوای ایجاد شده به مخاطبان و اهداف شما بستگی دارد ، از جمله پست‌ وبلاگ ، مقاله ، راهنما ، اینفوگرافیک ، فیلم و موارد دیگر.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کاهش سریع رتبه الکسا

رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا

همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید ، دلیل اصلی ابهام و جابجایی معنایی در بین این استراتژی‌ها (که سبب می‌شود به جای هم استفاده شوند) این است که بین این دو هم‌پوشانی خوبی وجود دارد. در واقع ، آن‌ها رابطه متقابل دارند.

گنجاندن عبارات کلیدی در محتوایی که ایجاد می‌کنید به کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند ، به این معنی که ترافیک بیشتری را جذب کرده و در دستیابی به اهداف بازاریابی محتوا موفق‌تر خواهید بود.

هم‌چنین ، افزودن محتوای قوی به سایت شما قدرت آن را افزایش می‌دهد ، که باعث بهینه‌سازی سئو سایت شما می‌شود.

اصولاً هر چه سئوی سایت شما بهتر باشد ، محتوای شما بهتر عمل می‌کند و برعکس. رابطه متقابل میان آن‌ها وجود دارد.

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا

اکنون که رابطه بین این دو را درک کردیم ، وقت آن است که در مورد آنچه بازاریابی محتوا را از سئو جدا می کند ، بدانیم.

ملاحظات عمومی

اول از همه ، شما همیشه باید محتوای خود را با توجه به مخاطبان مورد نظر خود ایجاد کنید. این بدان معناست که متن ، گرافیک و فرمت‌های شما باید به گونه‌ای طراحی شوند که به بهترین شکل برای بازدیدکنندگان شما مناسب باشد.

نکته مهم: اگرچه حتما باید سعی کنید تا صفحاتی را که در آن میزبانی می‌کنید بهینه‌سازی کنید ، اما این کار را به گونه ای انجام ندهید که از محتوای ارائه شده شما کم و آن را بی‌کیفیت کند.

از سوی دیگر ، سئو نیاز به دانش بیشتری در مورد موتورهای جستجو و ربات‌های خزنده آنها دارد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان سازی و مشاغل مرتبط: بررسی ۵ روند در سال ۲۰۲۱

در حالی که می توانید بگویید افرادی که موتورهای جستجو را طراحی و استفاده می‌کنند نیز انسان هستند ، نکته این است که خود موتورهای جستجو در کلمات کلیدی ، برچسب‌های عنوان ، سرصفحه ها و سایر عناصر مرتبط با کد بسیار بیشتر از بازدیدکنندگان متوسط ​​شما وزن دارند.

رویکرد

با توجه به این مخاطبان مختلف ، رویکردهای شما در زمینه سئو و بازاریابی محتوا نیز باید کمی متفاوت باشد.

سئو و رویکرد تحلیلی

هنگام انجام سئو برای سایت خود ، باید در مورد هر تغییری که ایجاد می‌کنید یک رویکرد تحلیلی داشته باشید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای جستجوی داده‌های سخت و جستجوی کلمات کلیدی برای تعیین فرصت‌های جدید برای افزایش ترافیک و رتبه گوگل خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آنالیز سایت توسط گوگل

از آنجا که موتورهای جستجو از الگوریتم‌ها برای ارائه نتایج خود استفاده می‌کنند ، استراتژی داده‌محور و دریافت بازخورد بهترین گزینه است.

افزایش بازدیدکنندگان انسانی شما تقریبا از مبنای علمی خاصی پیروی نمی‌کند ، به این معنی که موفقیت شما تا حدودی به خلاقیت نیز بستگی دارد.

جلب توجه مشتریان بالقوه مستلزم برجسته شدن از هزاران وبلاگ دیگر در دنیای آنلاین است ، که بهترین کار را با ارائه کاری کاملاً منحصر به فرد انجام می‌دهد.

هیچ “فرمول” اثبات شده‌ای برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد ، این امر اگر ترجیح می‌دهید با حقایق و داده‌های سخت کار کنید ، می‌تواند ناامید کننده باشد. اما اگر خود را فردی خلاق می‌دانید ، این موضکع می‌تواند فرصتی عالی برای آزمایش موضوعات و زمینه‌های جدید باشد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  نقشه سفر مشتری چیست؟

ارزش

سئو و بازاریابی محتوا هرکدام راه‌های منحصر به فرد خود را برای افزودن ارزش به سایت شما دارند. از سئو عمدتا برای جذب ترافیک مناسب به سایت شما استفاده می‌شود و کار آن معرفی و ایجاد دسترسی سایتتان به بازدیدکنندگان جدید است.

بازاریابی محتوا ارتباط بیشتری با ایجاد جذابیت ، تجربه کاربری و حفظ علاقه این بازدیدکنندگان به محض ورود به سایت شما و جمع‌آوری آنها برای مشتری شدن دارد.

در این مقاله در مورد تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کردیم با این امید که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منابع مورد استفاده

۱. بازاریابی محتوا و سئو چه تفاوتی با هم دارند؟ – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان سازی و مشاغل مرتبط: بررسی ۵ روند در سال ۲۰۲۱

آژانس معاملات هوشمند

دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان سازی و مشاغل مرتبط را به همراه ۵ روند مهم آن در سال ۲۰۲۱ در این مقاله بررسی خواهیم کرد. دنیای آنلاین همیشه در حال پیشرفت است و بازاریابان برای ادامه حیات کار خود باید دائماً با آخرین روندها سازگار شوند. در حال حاضر ، بیلبوردها ، ایمیل‌های مستقیم و […]

1 دقیقه

۵ ترند بازاریابی محتوا ۲۰۲۱

آژانس معاملات هوشمند

۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ چیست؟ با چه استراتژی هایی بهترین محتوا را تولید کنیم؟ چطور محتوای جذاب، گیرا و درآمدزا تولید کنیم؟ از آنجایی که پاندمی COVID-19 یا همان ویروس کرونا هم‌چنان در سراسر جهان ادامه دارد، معادلات در بازارهای کسب و کار بدون شک برای مدتی طولانی تحت تأثیر قرار خواهد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان