1

تفاوت بین داده‌ ها و اطلاعات؛ در این مقاله خیلی مختصر تفاوت داده و اطلاعات را توضیح خواهیم داد.

داده چیست؟

داده‌ها در حقیقت یک واقعیت (فکت) خام و سازمان‌دهی نشده است که برای معنادار شدن باید پردازش شود. داده‌ها می‌توانند در بازه زمانی خاصی سازمان‌دهی نشده باشند ، مگر اینکه سازماندهی شده باشند. معمولا ، داده ها شامل حقایق ، مشاهدات ، ادراکات ، اعداد ، کاراکترها ، نمادها ، تصاویر و غیره است.

داده‌ها همیشه توسط یک انسان یا یک ماشین تفسیر می‌شوند معنی پیدا کنند. بنابراین داده‌ها فی نفسه بی معنی هستند. داده‌ها شامل اعداد ، گزاره‌ها و کاراکترها به صورت خام هستند.

اطلاعات چیست؟

اطلاعات مجموعه‌ای از داده‌ها است که بر اساس الزامات مفروضی به طور معنی‌داری پردازش می‌شود. اطلاعات در چارچوب معینی پردازش ، ساختاربندی یا ارائه می‌شوند تا معنادار و مفید واقع شوند.

این داده‌های پردازش شده شامل داده‌هایی است که دارای زمینه ، ارتباط و هدف هستند. همچنین شامل فرآیند دستکاری کردن داده‌های خام می‌باشد.

اطلاعات با معنی است و قابلیت اطمینان داده‌ها را افزایش می‌دهد. این امر به شناخت کافی عدم مطلوبیت کمک می‌کند و هم‌چنین عدم قطعیت را کاهش می‌دهد. بنابراین وقتی داده‌ها به اطلاعات تبدیل می‌شوند ، هرگز شامل جزئیات غیر ضروری نمی‌شود.

در این مقاله در مورد تفاوت بین داده ها و اطلاعات سخن گفتیم. به امید اینکه مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  دوره ICDL چیست و چه کاربردی دارد؟

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
اثر شبکه چیست 1 دقیقه

اثر شبکه چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

اثر شبکه چیست؟ پدیده‌ای است که موجب افزایش تعداد افراد یا شرکت‌کنندگان می شود و به‌تبع آن ارزش یک کالا یا خدمات بهبود می‌یابد اینترنت نمونه‌ای از اثر شبکه است. در ابتدا کاربران کمی از اینترنت استفاده می‌کردند، چرا که برای افراد خارج از جهان فناوری و مردم معمولی ارزش چندانی نداشت. به‌مرور با فراگیری […]

1 دقیقه

رویکرد تجویزی در آنالیز چیست؟

سهراب محمدی

رویکرد تجویزی در آنالیز چیست؟ در این نوشتار قصد داریم رویکرد تجویزی در آنالیز به‌ویژه آنالیز داده را توضیح دهیم. با ما همراه باشید. نوشتارهای مهم: پردازش داده چیست؟ چرخه پردازش داده کدام است؟ ، انواع روشهای داده کاوی چیست؟ تجزیه‌وتحلیل تجویزی، دستوری یا هنجاری، نوعی از تجزیه‌وتحلیل داده است، یعنی استفاده از فناوری برای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان