1

تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای

تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای چیست؟ هر کدام چه ساختار و عملکردی دارند؟ در این مقاله خواهیم گفت.

رایانش ابری

رایانش ابری ، تحویل داده درخواستی از منابع رایانشی ، به ویژه قدرت محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌ها در اینترنت است که در ازای قیمت پرداخت شده به خدمات دهنده اینترنت (ISP) صورت می‌گیرد. به طور کلی به مراکز داده موجود در اینترنت در دسترس کاربران اشاره دارد. رایانش ابری مجموعه منابع مجازی شده است. این امر به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های آنلاین خود را ایجاد ، پیکربندی و سفارشی کنند. کاربر می‌تواند در هر زمان و هر مکان بدون نگرانی در مورد شیوه مدیریت و کم و کیف نگهداری منابع به هر منبعی دسترسی داشته باشد و با اطلاعات خود کار کند. رایانش ابری ترکیبی از منابع محاسباتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در شبکه فراهم می‌کند.

زیرساخت اصلی فناوری ابری ، شبکه‌های گسترده مانند WAN با قابلیت استفاده مجازی از منابع پراکنده است.

رایانش خوشه‌ای

رایانش خوشه‌ای به فرآیند تقسیم کار پردازش بین چندین رایانه در خوشه اشاره دارد. تعدادی کامپیوتر در یک شبکه متصل هستند و با تشکیل خوشه‌ای از رایانه‌ها که در آن فرآیند محاسبه را رایانش خوشه‌ای می‌نامند ، یک یا چند کار واحد را انجام می‌دهند.

محاسبه خوشه‌ای یک چارچوب محاسباتی با عملکرد بالا است که به حل کارآمدتر عملیات پیچیده با سرعت پردازش سریع‌تر و یکپارچگی بهتر داده‌ها کمک می کند. Cluster Computing یک فناوری شبکه‌ای است که عملیات خود را بر اساس اصل سیستم‌های توزیع شده انجام می‌دهد.

زیرساخت اصلی این نوع رایانش ، شبکه‌های محلی LAN است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع پایگاه داده چیست؟

در این مقاله تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای ذکر شد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

DNS چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

golearnwork

DNS چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ اجزای آن چیستند و چگونه کار می‌کنند؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابیم. DNS چیست؟ واژه DNS مخفف Domain Name System است. DNS در حقیقت شبیه به یک دفترچه راهنماست که نام هر وب‌سایت را به نشانی IP آن برمی‌گرداند. شما در […]

1 دقیقه

ترموکس چیست؟

golearnwork

ترموکس چیست؟ در این مقاله بر آنیم که در مورد ترموکس توضیح داده و کارکردهای آن را تشریح کنیم پس با ما همراه باشید. در هر سیستم عامل می توانید از یک ترمینال خط فرمان استفاده کنید که به شما امکان می دهد به کارکردهای اصلی سیستم خود با استفاده از کد نویسی دستورات دسترسی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان