1

تفاوت بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی چیست؟

تفاوت بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله ضمن بازتعریف این دو مفهوم و کارکردهای آن‌ها ، برخی از این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اصطلاحات رایانش هستند. این مقاله چند نکته را مورد بحث قرار می‌دهد که بر اساس آن می‌توانیم این دو عبارت را از هم متمایز کنیم.

بررسی اجمالی

هوش مصنوعی

کلمه هوش مصنوعی شامل دو کلمه “مصنوعی” و “هوش” است. مصنوعی به چیزی گفته می‌شود که توسط چیزی انسانی یا غیر طبیعی ساخته شده است و هوش به معنای توانایی درک یا تفکر است. این تصور غلط وجود دارد که هوش مصنوعی یک سیستم است ، اما یک سیستم نیست. هوش مصنوعی در سیستم پیاده‌سازی می‌شود. تعاریف زیادی از هوش مصنوعی وجود دارد ، یک تعریف می‌تواند این باشد: “این مطالعه چگونگی آموزش رایانه‌ها است تا رایانه‌ها بتوانند کارهایی را انجام دهند که بشر در حال حاضر بهتر می‌تواند انجام دهد.” بنابراین این یک هوش است که در آن ما می‌خواهیم تمام ظرفیت‌های ماشینکاری که انسان در خود دارد را اضافه کنیم.

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین نوعی یادگیری توسط ماشین است که در آن ماشین می‌تواند به تنهایی بدون برنامه‌ریزی مستقیم انسانی یاد بگیرد. این یک برنامه هوش مصنوعی است که به سیستم اجازه می‌دهد به طور خودکار از تجربه یاد بگیرد و بهبود یابد.

در اینجا ما می‌توانیم یک برنامه را با یکپارچه‌سازی ورودی و خروجی این برنامه تولید کنیم. یکی از تعاریف ساده از یادگیری ماشین این است: “گفته می‌شود یادگیری ماشین از تجربه E با یک کلاس وظیفه T و معیار عملکرد P یاد می‌گیرد اگر عملکرد یادگیرندگان در کار کلاس به نحوی که با آزمایش P اندازه‌گیری می‌شود بهبود یابد.”

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  علم یادگیری ماشین چیست؟

تفاوت‌ها

تفاوت‌های اصلی بین AI و ML عبارتند از:

۱. عبارت AI به معنای هوش مصنوعی است ، جایی که هوش تعریف می‌شود ، کسب دانش به عنوان توانایی کسب و بکارگیری دانش تعریف می‌شود. اما ML مخفف یادگیری ماشین است که به عنوان کسب دانش یا مهارت تعریف می‌شود. هدف این است که دقت را افزایش دهیم ، اما به موفقیت اهمیتی نمی‌دهد. این مانند یک برنامه کامپیوتری است که کار هوشمندانه‌ای انجام می‌دهد. این یک مفهوم ساده است ، دستگاه داده‌ها را گرفته و از داده‌ها یاد می گیرد. هدف این است شبیه سازی هوش طبیعی برای حل یک مشکل پیچیده هدف این است که داده ها را در مورد برخی وظایف بیاموزیم تا عملکرد ماشین را در آن کار به حداکثر برسانیم.

۲. هوش مصنوعی درباره داده‌ها تصمیم‌گیری می‌کند اما یادگیری ماشین به سیستم اجازه می‌دهد تا چیزهای جدیدی را از داده‌ها بیاموزد ، که شامل ایجاد الگوریتم‌های خودآموزی می‌شود.

۳. هوش مصنوعی به دنبال راه حل بهینه می‌باشد. یادگیری ماشین تنها راه حل آن را انتخاب می‌کند ، خواه مطلوب باشد یا نه.

۴. هوش مصنوعی منجر به هوش یا خرد می‌شود. اما یادگیری ماشین منجر به دانش می‌شود.

در این مقاله در مورد تفاوت بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بحث کردیم.

منبع

۱. چه فرقی بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی وجود دارد؟ – ترجمه انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تاریخچه هوش مصنوعی چیست؟

golearnwork

تاریخچه هوش مصنوعی چیست؟ آموزش بنا داریم راجع به تاریخچه هوش مصنوعی بررسی کنیم ، و سیر تکاملی آن را متوجه شویم. لطفاً با ما همراه باشید. مقدمه مفهوم اجسام بی‌جان با هوش از زمان‌های قدیم وجود داشته است. خدای یونانی هفایستوس در اسطوره‌ها به عنوان جعل کننده خدمتکارانی شبیه روبات‌های ساخته شده از طلا […]

1 دقیقه

انواع داده چیست؟

golearnwork

انواع داده چیست؟ در این نوشتار بر آنیم که به انواع داده بپردازیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم و در ادامه روش‌های تحلیل هر یک را به‌اختصار بیان کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. هدف علم داده، پژوهش و آزمایش بر روی داده‌های خام است. داده‌ها نیروی محرکه یک کسب‌وکار هستند. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان