1

جستجوی ارگانیک چیست؟ چه پیامدها و نتایجی را در ارتباط با موتورهای جستجو ایجاد می‌کند و روش کار با آن چگونه است؟ در این مقاله با پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

جستجوی ارگانیک به نتایج جستجوی یک موتور جستجو اشاره دارد که نمی‌تواند تحت تأثیر تبلیغات پولی قرار گیرد. نتایج جستجوی ارگانیک ، بر اساس ارتباط آن‌ها با عبارت جستجو رتبه بندی می‌شوند. بنابراین نتایج جستجوی ارگانیک شامل تبلیغات نمی‌شود ، اما ممکن است شامل قطعات جستجو مانند نقشه‌ها ، تصاویر ، مقاله‌ها یا نمودار دانش باشد.

تعریف جستجوی ارگانیک

جستجوی ارگانیک شامل کلیه نتایج جستجوی تولید شده توسط الگوریتم موتور جستجو می‌باشد. این الگوریتم توسط اپراتور موتور جستجو تعیین می‌شود و ممکن است از یک جستجوگر تا جستجوگر دیگر متفاوت باشند. بنابراین ، صفحات نتایج جستجوی گوگل ، بینگ ، یاندکس و یا یاهو لزوماً برای یک عبارت جستجوی مشخص یکسان نیستند. جستجوی ارگانیک با جستجوی پولی تفاوت دارد از این جهت که موقعیت جستجوی پولی تنها بر اساس مبلغی به دست می‌آید که تبلیغ‌کننده حاضر است برای آن هزینه کند.

موقعیت خود را در جستجوی ارگانیک افزایش قرار دهید.

یکی از اهداف سئو تأثیرگذاری بر موقعیت وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. با این حال ، صبر و کار زیادی لازم است ، و برای جستجوی ارگانیک هیچ تضمینی وجود ندارد که یک وب‌سایت یا صفحه وب در رتبه اول قرار گیرد. طبق مطالعه وبلاگ Moz.com ، هزینه هر پروژه می‌تواند از 1000 دلار تا 7500 دلار برای هر وب‌سایت متغیر باشد. هزینه آژانس‌های سئو 76 تا 200 دلار آمریکا در ساعت است. با این حال ، تلاش در بسیاری از موارد ارزش آن را دارد. آویناش کاوشیک ، متخصص Google Analytics قبلاً تعیین کرده بود که حدود 86٪ از کاربران موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را ترجیح می‌دهند. بنابراین از طریق رتبه‌بندی بهتر صفحات نتایج جستجو ، اپراتورهای وب سایت می‌توانند ترافیک بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات پولی ایجاد کنند ، به عنوان مثال در کمپین Google AdWords.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  وب کاوی چیست؟

اگر کسی سعی کند تعداد مشابهی را با جستجوی پولی دریافت کند ، هزینه‌ها چندین برابر بیشتر از بهینه‌سازی جستجوی ارگانیک خواهد بود. هزینه هر کلیک برای SEO معمولاً بسیار کمتر از تبلیغات پولی است.

عوامل طبقه‌بندی

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. در ادامه مبحث جستجوی ارگانیک چیست به این عوامل خواهیم پرداخت. این عوامل شامل:

۱. ساختار پیوندهای داخلی و خارجی

۲. ساختار بک لینک

۳. عوامل فنی (مانند طول URL ، زمان بارگذاری)

۴. کیفیت و ساختار محتوا

۵. بهبود از طریق رسانه‌هایی مانند فیلم‌ها و تصاویر

۶. بهینه‌سازی برای تلفن همراه

۷. رمزگذاری https

همه روش‌های موجود برای بهینه‌سازی رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک را می‌توان تقریباً به دو حوزه تقسیم کرد: بهینه‌سازی داخلی یا روی صفحه (On-page) و بهینه‌سازی خارجی یا خارج از صفحه (Out-page).

بهینه‌سازی روی صفحه حول تنظیماتی که می‌تواند در وب سایت شما ایجاد شود ، می‌چرخد. این نوع بهینه‌سازی می‌تواند بر محتوا ، ساختار پیوند داخلی ، ناوبری یا سرعت بارگذاری تأثیر بگذارد. برای بهینه‌سازی خارج از صفحه ، عناصر خارج از وب سایت بهینه می‌شوند ، به عنوان مثال از طریق ایجاد پیوند هدفمند یا فعالیت در کانال های رسانه‌های اجتماعی.

اهمیت برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو

جستجوی ارگانیک مرکز همه تلاش‌های SEO است. دستیابی به این هدف در شرایط رقابت شدید بیش از پیش دشوار می‌شود. علاوه بر این ، گوگل به طور مرتب الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد ، بنابراین بهینه‌سازهای موتورهای جستجو برای حفظ موقعیت‌های رتبه‌بندی که قبلاً در جستجوی ارگانیک به دست آمده بود ، باید سریع واکنش نشان دهند. حتی گاهی اوقات لازم است اقدامات قبلی SEO را برای جلوگیری از جریمه معکوس کنید. یکی از نمونه‌ها در اصطلاح “حذف پیوند” است که بلافاصله پس از بروزرسانی الگوریتم گوگل پنگوئن در آوریل 2012 رایج شد. بسیاری از مدیران وب‌سایت مجبور شدند درخواست‌های تجدید نظر را برای لغو تحریم ارائه دهند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چیست؟

به دلیل افزایش غنی‌سازی نتایج جستجوی ارگانیک با تصاویر ، نمودار دانش و جهت جستجو ، دستیابی به نتایج برتر در صفحات نتایج جستجو نیز برای مدیران وب‌سایت دشوارتر است.

تبلیغات پولی

توزیع تبلیغات پولی بسیار متفاوت است ، اما بسته به کلمه کلیدی یا عبارت جستجو ، چهار نتیجه جستجوی برتر ممکن است تبلیغات پولی باشد ، این بدان معناست که حتی با داشتن رتبه برتر برای جستجوی ارگانیک ، چهار نتیجه جستجوی برتر ممکن است تبلیغات پولی باشد. ممکن است صفحه شما حتی در صورت کسبه رتبه یک جستجوی ارگانیک، تا نیمه راه ظاهر نشود. بنابراین ، برای صنایع یا کلمات کلیدی با رقابت زیاد در SERPها ، ممکن است ایده خوبی باشد که یک کمپین Google AdWords را اجرا کنید تا از دید کلیدواژه های مشخص اطمینان حاصل شود.

ابزار آنالیز moz.com در بخش تحقیق کلمات کلیدی ، شاخصی را ارائه می‌دهد که توسط آن می‌توانید بفهمید نسبت ظاهر شدن نتایج جستجوی ارگانیک به جستجوی پولی در صفحات SERP گوگل چقدر است.

رویکردهای بازاریابی وجود دارد که از تثبیت بیش از حد در جستجوی ارگانیک ، به ویژه در بخش تجارت الکترونیک انتقاد می‌کند. این بررسی عمدتا به افزایش تمرکز و در نتیجه وابستگی شدید به گوگل به عنوان یک موتور جستجوی پیشرو اشاره می‌کند. که تاکنون انحصار بسیار قدرتمندی را برای گوگل به وجود آورده است. البته ، جایگزین‌هایی برای گوگل در فروش یا تبلیغ محصولات به صورت آنلاین وجود دارد ، مانند درگاه‌های خرید آمازون یا ebay. بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات را مستقیماً در این پورتال‌ها جستجو می‌کنند و به هیچ وجه از گوگل استفاده نمی‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اتریبیوشن و مدل های آن چیست؟

در این مقاله آموزشی راجع به اینکه جستجوی ارگانیک چیست مطالبی آموختیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید با تشکر.

منابع مورد استفاده

۱. جستجوی ارگانیک – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
کتاب الکترونیکی چیست؟ 1 دقیقه

کتاب الکترونیکی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

کتاب الکترونیکی چیست؟ در این نوشتار آموزشی قصد داریم درباره کتاب الکترونیکی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع محتوای متنی که این روزها بسیار فراگیر شده است، حرف بزنیم. تعریف کتاب الکترونیک کتاب الکترونیک یکی از انواع مهم محتوای متنی است. این گونه از کتاب ها به دلیل قالبی که دارد، این امکان را به کاربر […]

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو 1 دقیقه

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

آژانس معاملات هوشمند

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو چه روش‌ها و راهکارهایی دارد؟ چه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که جذب بالایی داشته باشد؟ در این نوشتار این موضوع را بررسی می‌کنیم. کلمه کلیدی در ارتباط مستقیم با محتوای صفحه و سئو صفحه قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان