1

داده های ساختاریافته، نیمه ساختاریافته و ساختارنایافته و تفاوت آن‌ها

داده های ساختاریافته

داده های ساختاریافته، نیمه ساختاریافته و ساختارنایافته و تفاوت آن‌ها. در این مقاله قصد داریم داده‌ها را از دید ساختاریافته بودن مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: داده بزرگ چیست؟

داده بزرگ شامل حجم بسیار زیاد، سرعت بالا و تنوع قابل افزایش داده است. 3 نوع داده وجود دارد: داده های ساختاریافته، داده‌های نیمه‌ساختار یافته و داده‌های بدون ساختار.

داده‌های ساختاربافته

داده‌های ساختاریافته داده‌هایی هستند که عناصر آن برای تجزیه‌وتحلیل کارآمد قابل آدرس‌دهی هستند. این داده‌ها در یک مخزن فرمت شده که معمولاً یک پایگاه‌داده است، سازمان‌دهی شده‌اند. داده‌های ساختاریافته شامل تمام داده‌هایی است که می‌توان آن‌ها را در پایگاه‌داده SQL در یک جدول با ردیف‌ها و ستون‌ها ذخیره کرد. آن‌ها کلیدهای رابطه‌ای دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در فیلدهای از پیش تعریف شده ترسیم کرد. امروزه این داده‌ها عمدتاً برای توسعه و مدیریت اطلاعات پردازش می‌شوند. مثال: داده‌های رابطه‌ای

داده‌های نیمه ساختاریافته

داده‌های نیمه‌ ساختاریافته اطلاعاتی هستند که در یک پایگاه‌داده رابطه‌ای قرار نمی‌گیرند، اما دارای ویژگی‌های سازمانی خاصی هستند که تجزیه‌وتحلیل آن را تسهیل می‌کند. البته ناگفته نماند که به کمک برخی فرایندها می‌توان آن‌ها را در پایگاه‌داده ذخیره کرد. (این کار می‌تواند برای برخی از انواع داده‌های نیمه‌ساختاریافته دشوار باشد.) انواعی از داده‌های نیمه‌ساختاریافته باهدف صرفه‌جویی در فضا وجود دارند. مثال: داده‌های XML.

داده‌های ساختارنایافته

داده‌های ساختارنایافته انواعی از داده‌ها هستند که با روشی از پیش تعریف شده سازمان‌دهی نشده‌اند؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان برای یک پایگاه‌داده رابطه‌ای سنتی مناسب نیستند. برای این نوع از داده‌ها پلتفرم‌های جایگزینی طراحی شده است که ذخیره‌سازی و مدیریت آنها را ممکن می‌کند. داده‌های ساختارنایافته به طور گسترده در سیستم‌های کامپیوتری مورداستفاده قرار می‌گیرند. مثال:
 Word، PDF، Text، Media Logs.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  سیستم تشخیص چهره چیست؟

منابع

۱. بررسی انواع داده از نظر ساختار – ترجمه از انگلیسی

سهراب محمدی

مهندس سهراب محمدی هستم، دانش آموخته کامپیوتر از دانشگاه خوارزمی تهران؛ رتبه ۹۲۸ کنکور سراسری؛ متخصص ماشین لرنینگ و علم داده؛ انجام دهنده پروژه های صنعتی دانشگاهی معتبر ؛ و سابقه فعالیت به عنوان مسئول آنالیز دیتا و تنظیم الگوریتم دارم.

مطالب مرتبط
1
خرید زمین در متاورس 1 دقیقه

خرید زمین در متاورس

golearnwork

خرید زمین در متاورس چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله ضمن ادامه مباحث خود در زمینه متاورس، به این مسئله نیز خواهیم پرداخت. مقاله اصلی: متاورس چیست؟ املاک و مستغلات در متاورس اکنون یکی از جذاب‌ترین املاکی است که مردم می‌توانند بخرند، و طبق گزارش‌ها، فروش زمین مجازی در سال 2021 به 500 میلیون دلار […]

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟ 1 دقیقه

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟

golearnwork

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟ در این نوشتار برآنیم تا درباره راه‌های کسب درآمد از متاورس صحبت کنیم. با ما همراه باشید. نوشتار اصلی: متاورس چیست؟ هرکسی می‌تواند در متاورس به دلیل ماهیت مردمی و غیرمتمرکز آن سرمایه‌گذاری کند. متاورس دارای پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی برای همه ذینفعانی است که در توسعه آن نقش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان