1

درآمد غیرفعال چیست؟ در این آموزش در مورد درآمد غیر فعال و نحوه کسب آن و تفاوت آن با سایر درآمدها توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال شامل درآمد حاصل از اجاره ملک ، مشارکت محدود یا هر نوع شغل و کسب و کار دیگری است که هیچ فردی به طور فعال در آن مشارکت ندارد. معمولاً درآمد غیرفعال مشمول مالیات است.

برخی تحلیلگران درآمد پورتفولیو را به عنوان درآمد منفعل می‌دانند و بنابراین سود از معامله و سود سهام را درآمد غیرفعال محسوب می‌کنند.

درآمد غیرفعال برای به دست آوردن و حفظ نیاز به تلاش اندکی دارد یا هیچ تلاشی نیاز ندارد. هنگامی که یک کارمند تلاش کمی برای ایجاد درآمد انجام می‌دهد ، از آن به عنوان درآمد منفعل پیشرونده یاد می‌شود.

یک سرمایه‌گذاری با درآمد غیرفعال ، زندگی سرمایه‌گذار را از چند جهت ساده‌تر می‌کند ، به ویژه هنگامی که رویکرد عملی انتخاب می‌شود. چهار گزینه سرمایه‌گذاری با درآمد غیرفعال عبارتند از: املاک و مستغلات ، وام های همتا به همتا ، سهام سود سهام و صندوق‌های شاخص.

این چهار گزینه سطوح مختلف ریسک و تنوع را پوشش می‌دهد.

مانند هر نوع سرمایه‌گذاری مالی ، سنجش بازده مورد انتظار یک فرصت درآمد غیرفعال در مقابل احتمال ضرر (ریسک) ضروری است.

درک درآمد غیرفعال

به طور خلاصه ، درآمد غیرفعال عبارت است از گردش پول در فواصل منظم و بدون نیاز به تلاش قابل توجه برای ایجاد آن.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  نتورک مارکتینگ چیست؟

سه نوع فعالیت منفعل وجود دارد:

جریان نقدی از طریق درآمد اموال ، از جمله سود مالکیت سرمایه ، اجاره از طریق مالکیت منابع مانند درآمد اجاره ، جریان نقدینگی از یک ملک یا هر املاک و مستغلات و از طریق تملک دارایی‌های مالی.

فعالیت‌های مرتبط با تجارت ، که در آنها فردی در کسب و کار دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند ، اما مشارکت عملیاتی نمی‌کند.

حق امتیاز ، یعنی پرداخت‌هایی که توسط یک شرکت (دارای مجوز) به شرکت یا فرد دیگری (صاحب امتیاز) برای استفاده از مالکیت معنوی شرکت دوم (موسیقی ، فیلم ، کتاب) انجام شده است.

بیشتر بخوانید: مالکیت فکری چیست؟

در این مقاله در مورد درآمد غیرفعال مطالبی را بیان کردیم.

منبع

۱. درآمد غیر فعال – ترجمه از انگلیسی

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا) 1 دقیقه

نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا)

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا) چیست؟ در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با این نمودار توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید. نمودار استخوان ماهی، یک ابزار تجسم برای دسته بندی علل ریشه‌ای و بالقوه یک مشکل است. از این نمودار هم‌چنین در مباحث خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی استفاده می‌شود. بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی […]

1 دقیقه

بلک فرایدی چیست؟

golearnwork

جمعه سیاه یا بلک فرایدی، این باور وجود دارد که با بزرگترین حراجی در سراسر جهان روبرو هستیم. آخرین جمعه ماه نوامبر هر سال این اتفاق رخ می‌دهد و زادگاه اصلی آن شهر فیلادلفیا در آمریکا می‌باشد. بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه، یک روز خاص است که در آن فروشگاه‌ها محصولات خود را […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان