1

رسانه پولی ، متعلق و کسب شده و تفاوت آن‌ها چیست؟

رسانه پولی ، متعلق و کسب شده و تفاوت آن‌ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم ضمن تعریف مختصر از این رسانه ها و تفاوت های آنها را تشریح کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های زیادی برای طراحی استراتژی بازاریابی برنده وجود دارد. با این حال ، معمولا ، یک کمپین موفق متکی بر مشارکت چند کاناله است ، جایی که عناصر مختلفی به اهداف بازاریابی شما کمک می کند: رسانه‌های پولی ، متعلق و کسب شده.

به احتمال زیاد این کلمات کلیدی را قبلاً شنیده‌اید ، اما درک معنی آنها ، تفاوتهای اصلی بین آنها و زمان استفاده بهینه از آنها ، برای موفقیت تلاش‌های بازاریابی شما بسیار مهم است.

رسانه متعلق

این عبارت Owend Media به همه رسانه‌هایی اشاره می‌کند که خود شرکت مسئول ایجاد ، کنترل و نگهداری آن است. شامل وب‌سایت ، وبلاگ ، خبرنامه‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی یک برند تجاری است. ضروری است به خاطر داشته باشید که هرچه تعداد رسانه‌های تجاری یک کسب و کار بیشتر باشد ، تاثیر و رد پای دیجیتالی آن بیشتر است و احتمال دستیابی به مشتریان و مخاطبان جدید افزایش می‌یابد.

مزیت اصلی رسانه‌های متعلق به این است که برند تجاری کنترل کاملی بر پیام و نحوه ارسال آن بدون هزینه اضافی دارد. هم‌چنین داده‌های ارزشمند دست اول را تولید می‌کند که می‌تواند به طراحی تجربیات زمینه‌ای بیشتر کمک کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تفاوت بین بازاریابی محتوا و سئو

انواع رسانه شخصی و ابزارهای تبلیغات آن

رسانه پولی

هر کانال بازاریابی که برای آن هزینه می‌کنید ، رسانه پولی Paid Media نامیده می‌شود. این معمولاً شامل کار با یک پلتفرم شخص ثالث برای رساندن پیام شما به مخاطبان خاص ، مانند مصرف‌کنندگان احتمالی جدید یا مشتریان قبلی است. نمونه‌هایی از رسانه‌های پولی شامل تبلیغات نمایشی ، تبلیغات رادیویی ، تلویزیونی و پادکست ، اینفلوئنسرهای پولی ، تبلیغ محتوای پولی ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو است.

رسانه‌های پولی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و تقویت دسترسی شما در سیستم عامل‌های مختلف ضروری است. شما بهتر است مبلغ اختصاصی حداقل 20 درصد از بودجه کلی کمپین خود را به رسانه‌های پولی اختصاص دهید ، اما هیچ قانون سفت و سختی در این مورد وجود ندارد.

انواع رسانه‌های پولی

رسانه کسب شده

رسانه‌های کسب شده یا دریافتی Earned Media به نام تجاری ، آگاهی رسانه‌ای یا محتوایی که عمداً توسط شخص ثالث تولید شده است ، اشاره دارد. برخلاف تبلیغات یا ارسال پست در وب سایت تجاری شما ، رسانه‌های اکتسابی چیزی هستند که به طور طبیعی و بدون دخالت شما تولید می‌شوند و بنابراین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. به همین دلیل ، رسانه کسب شده یک ابزار عالی برای درک میزان ماندگاری پیام یا ایده کمپین شما است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  قیف فروش و بازاریابی چیست؟

نمونه‌هایی از رسانه‌های کسب شده شامل بازاریابی دهان به دهان آنلاین ، مانند وایرال ، اشتراک‌گذاری ، کامنت ، بازدید و یا پیشنهادهای یک طرف خارجی است. رسانه‌های کسب شده هم‌چنین شامل تیترهای تبلیغاتی است که در رسانه‌هایی مانند مجلات ، روزنامه‌ها ، رادیو و تلویزیون به دست آمده است. یک شرکت تجاری یا فردی می‌تواند یک آژانس روابط عمومی را استخدام کند تا به آن‌ها در مدیریت ارتباطات برند خود با مردم و دستیابی بیشتر به رسانه‌های کسب شده کمک کند.

انواع رسانه‌های کسب شده

  • منشن و کامنت در شبکه‌های اجتماعی
  • مقالات تعاملی
  • لینک‌های ارجاعی (رفرال)

تفاوت ایجاد کنید: ارزش تبلیغات در مقابل ارزش روابط عمومی

تفاوت اصلی بین رسانه‌های پولی و رسانه‌های کسب شده ارزش نقدی آنها است. پوشش رسانه‌ای به طور معمول چهار برابر هزینه تبلیغات با همان اندازه است. چرا؟ ارزش تبلیغاتی پوشش به دست آمده ترکیبی از ارزش تبلیغاتی و ارزش ارزشمندی است که سرمقاله یک رسانه معتبر به ارمغان می‌آورد.

در حالی که تبلیغات پولی مطمئناً موثر است ، مصرف‌کنندگان باهوش آن را تبلیغات پولی می‌دانند که برای فروش چیزی طراحی شده است.

اما رسانه کسب شده به یک موضوع مهم اشاره دارد: روابط عمومی.

به عبارت دیگر ، محتوا اگر تعاملی باشد و توسط منابع معتبر ارائه شده باشد ، آن‌گاه قابل اعتماد تلقی می‌شود. به احتمال زیاد مصرف‌کنندگان پاسخ مثبت می‌دهند و با محتوا تعامل می‌کنند ، بنابراین ارزش روابط عمومی یک محتوا بسیار بیشتر از ارزش تبلیغاتی آن است.

درک تفاوت بین رسانه‌های پولی ، متعلق و کسب شده بسیار به موفقیت کمپین بازاریابی شما کمک خواهد کرد. با آگاهی از نحوه عملکرد این سه کانال رسانه‌ای ، می‌توانید نحوه تخصیص منابع خود را به شکلی که بیشتر برای برند شما منطقی است ارزیابی کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اپلیکیشن های تولید و مدیریت محتوا با موبایل

در این مقاله در مورد تفاوت رسانه پولی ، متعلق و کسب شده صحبت کردیم با این امید که مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

منبع

۱. تفاوت بین انواع رسانه‌های تبلیغاتی – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
تگ کنونیکال چیست؟ 1 دقیقه

تگ کنونیکال چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

تگ کنونیکال چیست؟ در این مقاله برآنیم تا در مورد تگ کنونیکال و تأثیر آن بر سئو صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ تگ کنونیکال چیست؟ تگ کنونیکال یا Canonical Tag، که به پارسی برچسب متعارف نیز نامیده می‌شود، یک تگ HTML است که برای نشان دادن نسخه اصلی و […]

1 دقیقه

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی

golearnwork

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله آموزشی بر آنیم تا در مورد تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و نقش هوش مصنوعی در آن صحبت کنیم. هوش مصنوعی قادر است مجموعه داده‌های بزرگ ، از جمله داده‌های رقبا را در مقیاس وسیع تجزیه و تحلیل کند و آنالیز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان