1

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) چیست؟ در این مقاله در مورد سوشیال مدیا مارکتینگ توضیح داده و انواع آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی یا Social Media Marketing (به اختصار SMM) به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره دارد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی راهی جدید برای کسب و کارها برای تعامل با مشتریان فعلی و دستیابی به مشتریان جدید فراهم می‌کند. در حالی که به آنها اجازه می‌دهد فرهنگ ، ماموریت یا تم‌های مورد نظر خود را تبلیغ کنند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها طراحی و ارائه کرده است که به بازاریابان اجازه می‌دهد فعالیت‌های خود را به شکلی موفقیت‌آمیز پیگیری کنند.

نکات کلیدی در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت استفاده می‌کند.

سوشال مدیا مارکتینگ به کسب و کارها اجازه می‌دهد با مشتریان فعلی تعامل داشته باشند و در کنار آن مشتریان جدید را جذب کنند در حالی که فرهنگ ، ماموریت یا تم‌های ویژه خود را معرفی و تبلیغ می‌کنند.

معمولا از سایت‌هایی مانند فیس‌بوک ، توییتر و اینستاگرام برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) چگونه کار می‌کند؟

شبکه‌های اجتماعی نحوه عملکرد ما به عنوان یک جامعه انسانی را تغییر داده است ، از جمله نحوه تعامل با یکدیگر. از آنجا که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک ، توییتر و اینستاگرام پیشرفت کرده‌اند ، توجه کسب و کارها نیز به آن‌ها جلب شده است. به این دلیل که این پلتفرم‌ها قادر به تغییر رفتار مصرف کننده هستند. (از قدرت رسانه‌ای برخوردارند.)

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان اجازه می‌دهند تا طیف وسیعی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها را برای تبلیغ محتوا به کار گیرند و مردم را وادار به تعامل با محتوا کنند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند تا اطلاعات جغرافیایی ، جمعیت‌شناختی و شخصی مفصلی را ارائه دهند. این اطلاعات به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا پست‌های خود را مطابق با سلیقه کاربران و آنچه نظر آنها را جذب می‌کند ، تنظیم کنند.

ارکان مهم سوشال مدیا مارکتینگ

به گفته بافر ، پنج رکن اصلی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد:

استراتژی: این مرحله شامل سه بخش می‌شود که عبارتند از:

۱. تعیین اهداف
۲. مشخص کردن کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای استفاده
۳. نوع محتوایی است که به اشتراک گذاشته شده

برنامه‌ریزی و انتشار: شرکت‌ها باید برای تعیین نوع محتوای خود برنامه‌ریزی کنند. (شامل عکس فیلم اینفوگرافی و سایر محتواها) و تصمیم بگیرند که چه زمانی محتوای خود را انتشار دهند.

دریافت بازخورد: نظارت بر آنچه کاربران ، مشتریان و دیگران در مورد پست‌ها ، برندها و سایر دارایی‌های تجاری می‌گویند ، و دریافت بازخورد از آن‌ها. این ممکن است مستلزم اتخاذ یک ابزار مشارکت در رسانه‌های اجتماعی باشد.

تجزیه و تحلیل و دریافت گزارش: حضور در شبکه‌های اجتماعی تنها به این معنی است که بدانید چه اتفاقی برای پست‌های شما می‌افتند. بنابراین گزارش مشارکت و دسترسی بسیار مهم است.

تبلیغات: خرید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای تبلیغ و توسعه بیشتر یک برند تجاری است.

معیارهای موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

از آنجایی که مخاطبین در سوشال مدیا مارکتینگ بهتر از کانال‌های بازاریابی سنتی تقسیم‌بندی می‌شوند ، می‌توان اطمینان حاصل نمود که منابع اصلی شرکت را بر روی مخاطبی متمرکز شده که قرار است با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هدف قرار بگیرند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ برای فریلنسرها

برخی از معیارهای مورد استفاده برای اندازه‌گیری موفقیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

۱. دریافت گزارش از وب‌سایت‌های آنالیز سئو و دیجیتال مارکتینگ ، مانند Google Analytics

بیشتر بخوانید: بهترین سایت آنالیز سئو و دیجیتال مارکتینگ

۲. بازگشت سرمایه (ROI)

۳. میزان پاسخ مشتری یا تعداد دفعاتی که مشتریان در مورد یک کسب و کار پست می‌گذارند.

۴. میزان دسترسی کاربران یا ویروسی بودن یک کمپین و یا تعداد مشتریانی که محتوا را به اشتراک می‌گذارند.

مزایا و معایب

یک استراتژی اصلی که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود ، ایجاد پست‌ها و محتواهایی است که کاربران جداگانه با خانواده ، دوستان و همکاران به اشتراک می‌گذارند. این استراتژی به شکل دهان به دهان است و مزایای متعددی دارد.

اول ، میزان دسترسی پیام را در شبکه‌ها افزایش می‌دهد ، یعنی کاربران می‌توانند راحت‌تر آن را دریافت و مشاهده کنند.

دوم ، محتوای به اشتراک گذاشته شده در صورت ارسال توسط شخصی که گیرنده می‌شناسد و به او اعتماد دارد ، زودتر باور شده و مورد تایید قرار می‌گیرد.

سوم ، در شبکه‌های اجتماعی محتواهایی شکل می‌گیرد که چسبندگی دارد. یعنی که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و امکان انجام اقدام دلخواه مانند خرید محصول یا به اشتراک‌گذاری محتوا با دیگران در شبکه را افزایش می‌دهد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و محتوای ویروسی

بازاریابان شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند محتواهای ویروسی تولید کنند که برای پخش سریع بین کاربران طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: وایرال چیست؟

بازاریابان شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند مخاطبان خود را به تولید محتوای شخصی خود نظیر انواع کامنت و نظر برای محصولات و محتواها تشویق کنند. این موضوع در صنعت بازاریابی ، “کسب رسانه‌ای” نامیده می‌شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  ۷ ترند مهم بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ که نباید فراموش کنید!

مزایا و معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این مزیت مهم را دارند که برای مخاطبان زیادی جذاب هستند. به عنوان مثال ، یک کمپین می‌تواند مشتریان فعلی و بالقوه ، کارمندان ، وبلاگ نویسان ، رسانه‌ها ، عموم مردم و سایر ذینفعان ، مانند بازبین‌های شخص ثالث یا گروه‌های تجاری را جذب کند.

اما این کمپین‌ها همچنین می‌توانند موانعی را ایجاد کنند که پیش از این کسب و کارها با آن روبرو نبودند. به عنوان مثال ، یک ویدئوی ویروسی که ادعا می‌کند محصول یک شرکت مصرف‌کنندگان را بیمار می‌کند ، باید در مورد درست یا نادرست بودن این ادعا با شرکت برخورد شود. اگر چه کسب و کار مورد نظر می‌تواند پیام را حذف کند ، اما به هرحال تاثیر منفی خود را در مصرف‌کنندگان به جا گذاشته ک در آینده کمتر از این کسب و کار خرید خواهند کرد.

در این مقاله در مورد سوشال مدیا مارکتینگ و انواع آن توضیح داده و آن‌ها را شرح دادیم. به امید اینکه مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منابع مورد استفاده

۱. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی – اینوستوپدیا – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
وایرال چیست؟ 1 دقیقه

وایرال چیست؟ بازاریابی ویروسی چگونه کار می‌کند؟

آژانس معاملات هوشمند

وایرال چیست؟ بازاریابی ویروسی چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله در مورد بازاریابی ویروسی توضیح داده و مفهوم وایرال شدن را شرح می‌دهیم. وایرال چیست؟ بازاریابی ویروسی به دنبال این است که اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمت را به شکل شفاهی یا به وسیله به اشتراک گذاری در اینترنت یا از طریق ایمیل […]

کتاب الکترونیکی چیست؟ 1 دقیقه

کتاب الکترونیکی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

کتاب الکترونیکی چیست؟ در این نوشتار آموزشی قصد داریم درباره کتاب الکترونیکی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع محتوای متنی که این روزها بسیار فراگیر شده است، حرف بزنیم. تعریف کتاب الکترونیک کتاب الکترونیک یکی از انواع مهم محتوای متنی است. این گونه از کتاب ها به دلیل قالبی که دارد، این امکان را به کاربر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان