1

فراخوان عمل CTA چیست؟ در این مقاله بر آن هستیم که در مورد فراخوان عمل در دیجیتال مارکتینگ و مثال‌های آن‌را برشماریم. با ما همراه باشید.

فراخوان عمل یا فراخوان برای اقدام (CTA) عبارتی دعوت‌کننده است که برای دریافت پاسخ فوری از شخصی که آن را می‌خواند یا می‌شنود طراحی شده است.

هرگاه متوجه شدید که سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه شما گام بعدی را در فرآیند فروش ونبال نمی‌کنند ، خواه درخواست خرید باشد یا درخواست اطلاعات بیشتر و جدیدتر ، احتمالا مشکل از آن‌جاست که یک فراخوان قوی و صحیح برای اقدام ایجاد نکرده‌اید.

بیشتر بخوانید: سرنخ چیست؟

فراخوان عمل (Call to Action) چیست؟

فراخوان برای عمل در کسب و کار‌ها یکی از استراتژی‌های بازاریابی است تا به کمک آن از بازار هدف شما پاسخ گرفته شود. این پاسخ می‌تواند به صورت عضویت یا خرید محصول باشد. به طور معمول در پایان یا در حین زمان فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی اطلاع داده شود که در پس از جذب شدن به کمپین شما ، چه کاری باید انجام دهند.

به نظر می‌رسد آگاه کردن مخاطبان از گام بعدی همکاری با شما امری بدیهی است ، اما حقیقت این است که بسیاری از صاحبان مشاغل جدید در زمینه بازاریابی و فروش از این امکان فراخوان عمل استفاده نمی‌کنند.

این امر معمولاً به یکی از دو دلیل زیر است:

۱. داشتن این باور که مشتری احتمالی می‌داند در صورت تمایل به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر باید چه کار کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چگونه فریلنسر موسیقی شویم؟

۲. نگرانی از این که فراخوان عمل شاید ناخوشایند باشد و مشتری احتمالی را آزار دهد.

به هر دلیل ، انجام ندادن کمپین فراخوان برای اقدام می‌تواند منجر به هدر رفتن سرنخ‌ها و منابع مالی شود. انجام یک فراخوان برای عمل در راستای هدایت طرح کسب و کار به مرحله بعدی فرآیند ضروری هستند. تصور نکنید مخاطبان وقتی آگهی بازاریابی شما را می‌خوانند باید بدانند چه کار کنند. با روشن کردن آنچه در آینده مشتری باید انجام دهد ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

هر زمان که در برابر سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه خود قرار گرفته‌اید ، از آن‌ها بخواهید گام بعدی را بردارند ، خواه یادگیری بیشتر باشد ، یا ارائه بازخورد ، ثبت نام و یا خرید.

فراخوان عمل چه عملکردی دارد؟

واضح‌ترین کاربرد فراخوان عمل چیزی جز یک کلمه نیست: “فروش”. مانند “اکنون بخر!” با این حال ، فرآیند فروش تنها جایی نیست که یک فراخوان برای عمل بتواند مفید باشد. اگر کالا یا خدماتی با قیمت بالا دارید که می‌تواند زمان زیادی را برای تشویق شخص به خرید بگذارد ، فراخوانی برای اقدام که به عنوان یک نقشه راه برای فروش عمل می‌کند می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، می توانید بگویید “اکنون برای مشاوره رایگان تماس بگیرید”. در این فراخوان ، شما از مشاوره در نقشه راه فردش خود استفاده کرده‌اید.

عبارات دعوت به عمل از افعال استفاده می‌کنند ، مانند:

همین حالا ثبت نام کنید ، مشترک شوید ، خرید کنید ، اینجا کلیک کنید ، و ‌… .

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب‌سایت شما ، هر مکالمه فروش و هر سند چاپ شده دارای یک فراخوان به عمل تعریف شده ، واضح و قابل شناسایی است. اگر شما یک وبلاگ‌نویس هستید ، در انتهای پست وبلاگ خود برای اقدام برای خواندن یک پست مرتبط دیگر ، اطلاع از محصول یا محصول وابسته خود ، یا پیوستن به لیست پستی خود ، فراخوان اقدام کنید. یک تکنیک مفید برای وادار کردن افراد به اقدام فوری ، افزودن احساس فوریت و ترس از دست دادن است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پروموشن چیست؟

مثلا:

پیشنهاد زمان محدود

همین الان قبل از اتمام سهام اقدام کنید.

قبل از 30 خرداد با این قیمت ویژه ثبت نام کنید.

گزینه‌های مختلف CTA را آزمایش کنید ، آن‌ها را یکی یکی تغییر دهید ، سپس ببینید آیا پاسخ‌ها و فروش بیشتری از دیگری به همراه دارد یا خیر.

مزایای فراخوان عمل

دعوت به عمل برای هر شغلی که به دنبال تبدیل سرنخ به مشتری است ضرورت دارد. به عنوان یک تجارت ، هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا مشتریان بالقوه مسیر فروشی را که انتظار دارید طی کنند ، دنبال خواهند کرد یا خیر. داشتن فراخوان برای عمل به مشتری کمک می‌کند تا از طریق قیف فروش هدایت شود و با پیش قدم شدن و گفتن آنچه می‌خواهید از آنها انجام دهید ، تجربه کاربری آنها را بهبود می‌بخشد.

در این مقاله در رابطه با فراخوان عمل زمینه‌ها و انواع آن صحبت کردیم. با تشکر از همراهی شما.

منابع مورد استفاده

۱. کال تو اکشن چیست؟ – ترجمه از انگلیسی.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

بازاریابی چند کاناله چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

بازاریابی چند کاناله چیست؟ آموزش به بررسی بازاریابی چند کاناله و انواع شیوه‌ها و ملاحظات مربوط آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. بازاریابی چند کاناله به شیوه تعامل با مشتریان با استفاده از ترکیبی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم ، وب‌سایت‌ها ، فروشگاه‌های خرده‌فروشی ، کاتالوگ سفارشات پستی ، پست مستقیم ، […]

موتور جستجو وب چیست؟ 1 دقیقه

موتور جستجو وب چیست؟

golearnwork

موتور جستجو وب چیست؟ در این نوشتار آموزشی بر آن شده‌ایم تا درباره یکی از مهم‌ترین ابزارهای داده کاوی و وب کاوی بحث کنیم. نوشتارهای اصلی: داده کاوی چیست؟ ، وب کاوی چیست؟ ، چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ موتور جستجو یک نرم‌افزار با قابلیت دسترسی به اینترنت است که پایگاه داده‌ای از اطلاعات […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان