1

فریمورک های اینترنت اشیا چیست؟

فریمورک های اینترنت اشیا چیست؟ در این مقاله قصد داریم ۵ فریمورک یا چارچوب کاری مناسب برای مدیریت پروژه‌هاب اینترنت اشیا را معرفی کنیم‌.

معرفی فریمورک های اینترنت اشیا

۵ فریمورک اینترنت اشیا شامل موارد زیر است:

خدمات وب آمازون (AWS) IoT: یک بستر رایانش ابری برای IoT است که توسط آمازون منتشر شده است. این چارچوب به گونه‌ای طراحی شده است که به دستگاه‌های هوشمند اجازه می‌دهد به راحتی با AWS Cloud و سایر دستگاه‌های متصل ارتباط و تعامل ایمن برقرار کنند.

بستر Arm Mbed IoT: بستری برای توسعه برنامه‌های IoT مبتنی بر میکروکنترلرهای Arm است. هدف پلتفرم Arm Mbed IoT این است که با ادغام ابزارها و خدمات Mbed ، محیطی مقیاس‌پذیر ، یکپارچه و ایمن را برای دستگاه‌های IoT فراهم کند.

بیشتر بخوانید: مقیاس پذیری چیست؟

مجموعه Azure IoT مایکروسافت: پلتفرمی است که شامل مجموعه‌ای از خدمات است که به کاربران امکان می‌دهد با دستگاه‌های اینترنت اشیاء خود ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را دریافت کرده و همچنین عملیات مختلفی را بر روی داده‌ها مانند تجزیه و تحلیل چند بعدی ، تبدیل و تجمیع انجام دهند.

بستر Brillo / Weave گوگل: بستری برای پیاده‌سازی سریع برنامه‌های اینترنت اشیا است. این پلتفرم از دو ستون اصلی تشکیل شده است: Brillo ، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید برای توسعه دستگاه‌های کم مصرف در خودرو ، و Weave ، یک پروتکل ارتباطی IoT که به عنوان زبان ارتباطی بین دستگاه و ابر عمل می‌کند.

پلتفرم Calvin: یک پلتفرم IoT منبع باز است که توسط Ericsson منتشر شده است و برای ایجاد و مدیریت برنامه‌های توزیع شده طراحی شده است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بستر Calvin شامل یک چارچوب توسعه برای توسعه دهندگان برنامه و همچنین یک محیط اجرا برای مدیریت برنامه در حال اجرا است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  جستجوی ارگانیک چیست؟

در این مقاله در مورد فریمورک های اینترنت اشیا صحبت کردیم.

منبع

۱. تعریف اینترنت اشیا – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی

golearnwork

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله آموزشی بر آنیم تا در مورد تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و نقش هوش مصنوعی در آن صحبت کنیم. هوش مصنوعی قادر است مجموعه داده‌های بزرگ ، از جمله داده‌های رقبا را در مقیاس وسیع تجزیه و تحلیل کند و آنالیز […]

1 دقیقه

هاست چیست؟ انواع و کارکردهای آن چیست؟

golearnwork

هاست چیست؟ انواع آن کدام است؟ کارکرد آن چیست؟ هاست اختصاصی ، اشتراکی ، مجازی و … چیست؟ برای رسیدن به پاسخ همراهان باشید. هاست به معنای میزبان ، وظیفه میزبانی از سایت‌ها یک سری خدمات را بر عهده دارد. هاستینگ چیست؟ شرکتی است که خدمات میزبانی هاست را ارائه می‌دهد. سرور چیست؟ سرور یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان