1

مزایا و معایب دوربین های مداربسته

مزایا و معایب دوربین های مداربسته چیست؟ در این مقاله کوتاه می‌خواهیم در این باره صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بحث‌های زیادی در مورد نصب یا عدم نصب دوربین های مداربسته در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه ها، مدارس، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد. مرز بین حریم خصوصی و امنیت باریک است و می‌توان در مورد هر دو طرف بحث کرد.

بیشتر بخوانید: فناوری نظارت تصویری چیست؟

در حالی که این امر ممکن است نظارت عمومی را مانند تجاوز به حریم خصوصی به نظر برساند، قوانینی که نظارت را در مکان‌های عمومی ممنوع می‌کنند نادر هستند و ممکن است محدود به مناطق جغرافیایی باشند.

برای مثال، در نیویورک، پلیس تنها پس از اخذ حکم از مقامات محلی می‌تواند از فیلم‌های دوربین مداربسته در تحقیقات مجرمان مظنون استفاده کند.

و به یاد داشته باشید که قرار دادن دوربین در مناطقی که فرد انتظار معقولی از حریم خصوصی دارد (مانند حمام، رختکن) همچنان ممنوع است.

بیایید نگاهی به مزایا و معایب مختلف نظارت عمومی بیندازیم.

مزایا

افزایش امنیت عمومی

همان‌طور که نظارت بر اموال خصوصی ما امنیت خانه ما را بهبود می‌بخشد، نظارت در مناطق عمومی امنیت عمومی را افزایش می‌دهد. نظارت عمومی می‌تواند به ما کمک کند وقتی در حال حرکت هستیم ایمن بمانیم.

دوربین های مداربسته می‌توانند جرایم را کنترل کنند و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند. به عنوان مثال، اگر افراد مشکوک در یک منطقه دیده شوند، مقامات ممکن است بتوانند وضعیت را پیش‌لینی کنند و احتمالاً ناظران بی‌گناه را از خطر دور کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع الگوریتم های رمزنگاری چیست؟

کاهش میزان جرم و جنایت

طبق آمار، پس از نصب دوربین های مداربسته امنیتی، میزان جرم و جنایت کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، پس از نصب دوربین مدار بسته، میزان جرم و جنایت در پارک هومبولت 20 درصد کاهش یافت. همان‌طور که قبلا ذکر شد، وجود دوربین های مداربسته امنیتی به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند، زیرا مجرمان نمی‌خواهند در معرض خطر گرفتن عکس قرار بگیرند.

کمک به دستگیری مجرمان

برای جنایات مرتکب در جایی که نظارت تصویری وجود دارد، شانس دستگیری مجرمان بسیار بیشتر است. با استفاده از فناوری پیشرفته مانند تشخیص چهره، دوربین های مداربسته امنیتی ممکن است بتوانند مجرمان را بهتر شناسایی کنند و به مقامات کمک کنند آن‌ها را ردیابی کنند. علاوه بر این، این تصاویر و اطلاعات را می‌توان با عموم به اشتراک گذاشت تا به گسترش این خبر کمک کند.

به دست آوردن گزارش شاهدان عینی ممکن است دشوار باشد، اما با دوربین های مداربسته امنیتی اغلب شواهد ویدئویی از وقایع رخ داده در اختیار دارید.

ارائه شواهد و جمع‌آوری سرنخ

به شکلی مشابه، فیلم‌های نظارتی می‌توانند به عنوان مدرک در دادگاه استفاده شوند. از سوی دیگر، فیلم‌های ویدئویی نیز می‌توانند به اثبات بی‌گناهی افراد کمک کنند. در هر صورت، ضبط شده از مناطق عمومی می‌تواند به ارائه سرنخ‌هایی برای حل جرایم کمک کند و حتی می‌تواند شواهد قوی برای پرونده‌های جنایی ارائه دهد.

راحتی

دوربین‌های چراغ قرمز به جلوگیری از سرعت رانندگان از چراغ قرمز کمک می‌کنند، در حالی که دوربین‌های امنیتی نصب‌شده در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌توانند به نظارت بر وضعیت ترافیک در زمان واقعی کمک کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مهمترین اصول امنیت اطلاعات چیست؟

معایب

قابلیت سوء استفاده

متأسفانه می‌توان از این فناوری مفید به راحتی سوء استفاده کرد. به عنوان مثال، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دوربین های مداربسته می‌تواند به طور بالقوه به عنوان نوعی باج گیری مورد استفاده قرار گیرد. مثال دیگر فضولی و آزار و اذیت است. برای مبارزه با این مشکلات، مقررات سختگیرانه در مورد نظارت عمومی باید وضع شود.

شک در مورد اثربخشی

علاوه بر این، بسیاری از مردم در اثربخشی نظارت عمومی تردید دارند. در حالی که آمار ممکن است نشان دهد که میزان جرم و جنایت و حوادث کاهش یافته است، دوربین های مداربسته امنیتی در مورد اعمال وحشتناکی مانند تروریسم چندان موثر نیستند.

گران بودن

موضوع دیگر هزینه دوربین های مداربسته امنیتی است. از آن‌جایی که بسیاری در کارایی آن تردید دارند، معتقدند که سیستم‌های نظارت عمومی هدر دادن پول هستند. آن‌ها استدلال می‌کنند که نگهداری و هزینه‌های بالای این سیستم‌ها با نتایج محدود آنها توجیه نمی‌شود.

همان‌طور که می‌بینید، هر دو طرف نکات معتبری دارند. این یک سوال است که آیا مزایا بیشتر از معایب است یا برعکس. در بیشتر موارد، نظارت عمومی به نفع ما بوده است.

در این مقاله درباره مزایا و معایب دوربین های مداربسته صحبت کردیم. با تشکر از مطالعه شما.

منابع

۱. دوربین‌های مداربسته و مزایا و معایب آن – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
هوش تهدید چیست؟ 1 دقیقه

هوش تهدید چیست؟

golearnwork

هوش تهدید چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم درباب هوش تهدید، به عنوان عامل پیشگیرانه وقوع حوادث امنیتی مانند نفوذ و غیره صحبت کنیم. امروزه فناوری‌های دیجیتال در قلب کلیه صنعت‌ها و بیزینس‌ها قرار دارند. اتوماسیون و هوش مصنوعی باعث ایجاد انقلابی در مؤسسات اقتصادی و فرهنگی جهان شده است، اما خطراتی را نیز در قالب […]

1 دقیقه

انواع هوش تهدید چیست؟

golearnwork

انواع هوش تهدید چیست؟ در این نوشتار آموزشی بر آن شدیم که درباره انواع هوش تهدید مباحثی را مطرح کنیم. با ما همراه باشید. نوشتار اصلی: هوش تهدید چیست؟ همان‌طور که در بحث چرخه حیات هوش تهدید دیدیم، محصول نهایی بسته به نیازهای اولیه اطلاعاتی، منابع اطلاعات و مخاطبان مورد نظر متفاوت خواهد بود. تقسیم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان