1

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

معرفی زبان برنامه نویسی PHP، به عنوان یک زبان محبوب سمت سرور. برای آشنایی با این زبان و درک چیستی و کاربرد آن، با ما همراه باشید.

زبان PHP یک زبان شناخته‌شده برای توسعه وب می‌باشد که تقریباً 80 درصد از وب‌سایت‌ها روی این چارچوب اجرا می‌شوند.

به عنوان شرکتی که به دنبال ایجاد یک سایت بصری و پویا با عملکرد سریع و ساده می‌باشد، باید توسعه‌دهندگان خدمات مناسب را انتخاب کنید. توسعه‌دهندگان متخصص در شرکت‌های برتر توسعه وب در استفاده از این زبان برنامه نویسی ساده، ایمن و انعطاف‌پذیر در سمت سرور آموزش دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

با این حال، اگر هنوز برایتان سوال است که چرا باید در وهله اول توسعه PHP را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم جنبه‌های مختلف این عنصر برنامه نویسی را شرح دهیم.

PHP به چه معناست؟

زبان PHP یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره منبع باز می‌باشد که برای برنامه نویسی سمت سرور مناسب می‌باشد. این زبان، یک گزینه محبوب در توسعه وب و ایجاد صفحات و برنامه‌های پویا می‌باشد.

در حال حاضر، PHP به عنوان پیش‌پردازشگر Hypertext شناخته می‌شود. این زبان اسکریپت در سال 1994 عملیاتی شده و یک سال بعد وارد بازار شد. این زبان توسط “راسموس لردورف” ساخته شده و در نسخه‌های متعددی تولید شده است.

برای بررسی مختصرتر، در اینجا چند نکته ضروری در مورد PHP وجود دارد:

• این زبان، یک نوع زبان تفسیری می‌باشد.
• برای توسعه سمت سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• PHP در شرکت ها با سایر زبان‌های برنامه نویسی مانند JSP و ASP سریع‌تر اجرا می‌شود.
• این زبان، یک زبان برنامه نویسی منبع باز شی گرا می‌باشد.
• امکان استفاده از آن در HTML وجود دارد.
• توسعه‌دهندگان، در سطح مبتدی و با حرفه‌ای، می‌توانند PHP را به سرعت یاد بگیرند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انتزاع در برنامه نویسی شی گرا چیست؟

کاربردهای زبان برنامه نویسی PHP

کاربردهای متعددی از زبان برنامه نویسی PHP وجود دارد که آن را به یک زبان برنامه نویسی قوی و محبوب برای توسعه وب تبدیل می‌کند. روی وب سرور اجرا می‌شود و سپس تمام درخواست‌های مشتری را پردازش می‌کند. علاوه بر این، PHP یک زبان برنامه‌ نویسی چند منظوره می‌باشد. توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای کدنویسی برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربردهای خوب PHP این است که با سیستم عامل‌های مختلف ماند مک، ویندوز و لینوکس سازگار می‌باشد. علاوه بر این، امکان استفاده از PHP بر روی سرورهای مختلف وب مانند OpenBSD، Nginx و Apache وجود دارد. هم‌چنین زبان برنامه نویسی PHP با محیط‌های ابری مختلف مانند Amazon AWS و Microsoft Azure سازگار می‌باشد.

به طور کلی، PHP ساختاری انعطاف پذیر دارد و می‌تواند انواع فرمت‌های مختلفی پشتیبانی کند.

انواع برنامه‌های مورد استفاده توسط PHP

اساساً PHP می‌تواند به اجرای دو نوع برنامه کمک کند.

• اسکریپت خط فرمان: می‌توانید از اسکریپت PHP برای اسکریپت خط فرمان جهت انجام کارهای اداری مانند تولید PDF و انتقال ایمیل استفاده کنید.

• برنامه نویسی سمت سرور: توسعه دهندگان وب می‌توانند از PHP جهت توسعه برنامه‌ها و وب‌سایت‌های وب پویا استفاده کنند.

ویژگی‌های زبان PHP

حال در ادامه معرفی زبان برنامه نویسی PHP، به ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

برای درک هر چه بیشتر زبان برنامه نویسی PHP پرداختن به ویژگی‌های آن ضروری می‌باشد. چندین مورد قابل توجه موجود می‌باشد.

کراس پلتفرم: می تواند به طور موثر روی سیستم‌عامل‌های مختلف مانند لینوکس، ویندوز و مک کار کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع حافظه اصلی در کامپیوتر چیست؟

درک ساده: یکی دیگر از مزایای این زبان این است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به سرعت با برنامه نویسی PHP سازگار شوند. این یکی از در دسترس‌ترین زبان‌ها برای انتخاب می‌باشد.

منبع باز: هر کسی می‌تواند از PHP برای نیازهای توسعه وب خود استفاده کند زیرا کد اصلی دارای ماهیت منبع باز می‌باشد. هر کسی می‌تواند آن را تطبیق دهد و بیشتر به صورت سفارشی بسازد.

جامعه توسعه‌دهندگان گسترده پشتیبانی: یک انجمن آنلاین فعال PHP با آموزش‌های به روز، اسناد و سوالات متداول در دسترس همه توسعه‌دهندگان قرار دارد.

همگام‌سازی چند پایگاه داده: می‌توانید این زبان برنامه نویسی را به پایگاه‌های داده غیر منطقی و منطقی مختلف مانند MongoDB، Postgress و MySQL متصل کنید.

عملکرد با کیفیت بالا: سریع‌تر از سایر اسکریپت‌ها مانند ASP و JSP عمل می‌کند زیرا از حافظه شخصی‌سازی شده استفاده می‌کند. بنابراین زمان بارگذاری و حجم کار نسبتاً کوتاه‌تر می‌باشد.

جاسازی شده: توسعه‌دهندگان می‌توانند اسکریپت‌های PHP را با اسکریپت‌ها و برچسب‌های HTML جاسازی کنند.

زبان با تایپ آزاد: توسعه‌دهندگان می‌توانند از یک متغیر بدون اعلام نوع داده در حین اسکریپت‌نویسی استفاده کنند که بسته به نوع داده حاوی ارزش‌گذاری مربوطه، به طور خودکار در طول اجرا استفاده می‌شود.

آشنایی با نحو: سینتکس PHP برای درک، بسیار ساده بوده و برای نیازهای مختلف توسعه وب مناسب می‌باشد.

گزارش خطا: ثابت‌های گزارش خطا از پیش تعریف شده تحت PHP موجود می‌باشد. می‌تواند هشدارهای خطای بلادرنگ مانند E_WARNING، E_PARSE، و E_STRICT را ایجاد کند.

کیفیت کنترل بهتر: نیازی به کدهای اضافی یا طولانی یا اسکریپت با PHP نیست. این کنترل بالاتری بر روی راه‌حل‌های وب دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند تغییرات را بدون کدنویسی اضافی انجام دهند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کرنل چیست و انواع مختلف آن کدام است؟

امنیت بالا: در میان انواع مختلف زبان برنامه نویسی موجود، PHP یکی از امن‌ترین گزینه‌ها با سطوح امنیتی بالا می‌باشد. ساختار چندلایه امنیتی آن، از آن در برابر تلاش‌های هک، بدافزار و غیره محافظت می‌کند.

چه کسانی از PHP استفاده می‌کنند؟

در ادامه معرفی زبان برنامه نویسی PHP، بد نیست بدانیم چه شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی از این زبان استفاده می‌کنند‌

شرکت‌های درجه یک، استارتاپ‌ها و رهبران فناوری از اسکریپت‌های PHP برای برنامه نویسی در سطح سرور خود با مزایای قابل توجه استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها برای افزایش سرعت، امنیت و دسترس‌پذیری محتواهای خود، معمولا از ترکیب چند زبان دیگر چه در سمت سرور و چه در سمت کلاینت، استفاده می‌کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است.

فیس‌بوک: این رسانه اجتماعی و غول فناوری با زبان برنامه نویسی PHP اجرا می‌شود. این شرکت یک ماژول پیاده‌سازی سفارشی به نام Hip Hop ارائه کرده است که تحت جامعه PHP قابل دسترسی می‌باشد.

سیستم‌های مدیریت محتوا: انواع مختلف پلتفرم‌های CMS در ساختار خود با برنامه نویسی سرور PHP سر و کار دارند، مانند وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو و شاپیفای.

با تشکر از این که در این مقاله آموزشی نیز با ما همراه بودید.

محمد امیری

محمد امیری هستم متولد ۱۳۷۶. کارشناس کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات، برنامه‌نویس مسلط به جاوا و php، آشنا به زبان c++، پایتون و پلتفرم لاراول. دارای سابقه انجام پروژه‌های مربوط به هوش مصنوعی، الگوریتم‌های جستجو، و تولید نرم‌افزارهای اندرویدی.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای

golearnwork

تفاوت بین رایانش ابری و خوشه ای چیست؟ هر کدام چه ساختار و عملکردی دارند؟ در این مقاله خواهیم گفت. رایانش ابری رایانش ابری ، تحویل داده درخواستی از منابع رایانشی ، به ویژه قدرت محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌ها در اینترنت است که در ازای قیمت پرداخت شده به خدمات دهنده اینترنت (ISP) صورت می‌گیرد. […]

دامنه سطح بالا چیست؟ 1 دقیقه

دامنه سطح بالا چیست؟

golearnwork

دامنه سطح بالا (TLD) چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم این بخش مهم از دامنه‌ها را بررسی کنیم و درباره اهمیت و تکامل آن بحث کنیم. با ما همراه باشید. دامنه سطح بالا چیست؟ در چشم‌انداز وسیع اینترنت، دامنه‌های سطح بالا یا (TLD) Top-Level Domain نقش مهمی در سازمان‌دهی و طبقه‌بندی وب‌سایت‌ها دارند. TLDها آخرین بخش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان