1

منابع اقتصادی و انواع آن را در این مقاله آموزشی بررسی خواهیم کرد و انواع آن را توضیح می‌دهیم. هم‌چنین ارتباط آن را با استراتژی روشن خواهیم کرد. پس با ما باشید.

منبع اقتصادی چیست؟

طبق تعریف ، منابع اقتصادی شامل همه چیزهایی است که یک شرکت برای تولید کالا و خدمات قابل ارائه برای مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کند. چهار منبع اصلی اقتصادی عبارتند از: زمین ، نیروی کار ، سرمایه و ظرفیت کارآفرینی.

در این مقاله دانستیم که منابع اقتصادی یکی از اجزای مهم استراتژی است.

زمین (Land)

زمین به معنای واقعی کلمه ، هر منبع طبیعی است که در فرایند تولید دخیل است ، از جمله آنچه در سطح است. به عنوان مثال ، فرض کنید یک شرکت خودروسازی در اراک وجود دارد. زمین شامل چیزهایی است که تاسیسات و ساختمان‌های فیزیکی کسب و کار بر روی آن ساخته شده است.

با این حال ، مهم است که به خاطر داشته باشید که در حالی که ساختمان مانند زمین جزء اموال غیر منقول محسوب می‌شود ، اما ماشین‌آلات و سایر اموال در بین آن‌ها نیست. وقتی فردی در حال برنامه‌ریزی برای شروع یک تجارت است ، باید در نظر داشته باشد که موقعیت جغرافیایی‌اش در کجا قرار خواهد گرفت. زمینی که کارآفرین از آن استفاده می‌کند باید با دقت انتخاب شود تا مناسب کسب و کار و شرایط لجستیکی آن بوده مشتری را جذب کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تکنیک اسکمپر SCAMPER چیست؟

مثلا اگر کار تولیدی انجام میدهید محل تولید شما از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به بازارهای مواد اولیه و خریداران باشد.

مقاله‌ای با چنین دیدگاهی بخوانید: پارامترهای مهم در تولید محصول

نیروی کار (Labour Forces)

دومین منبع اقتصادی نیروی کار است ، این نیروها کارهایی انجام می‌دهند که هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی توسط افراد درگیر در تجارت انجام می‌شود. نیروی کار هر شرکت با توجه به مهارت‌های مختلف ، انگیزه و آموزش افراد متفاوت است. البته ، تلاش ذهنی و جسمی که کارکنان در تجارت انجام می‌دهند با حقوق یا درآمد پاداش می‌گیرد.

سرمایه (Capital)

منبع اقتصادی بعدی سرمایه است. سرمایه یا کالاهای سرمایه‌ای ، مواد مصنوعی را که یک تجارت استفاده می‌کند ، توصیف می‌کند. با بازگشت به مثال بالا ، سرمایه شرکت خودروسازی می‌تواند شامل ماشین آلات ، قطعات مورد استفاده برای ساخت خودرو و ابزارهایی باشد که کارگران برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می‌کنند.

ظرفیت کارآفرینی (Enterpreneaurship)

آخرین منبع اقتصادی کارآفرینی است ، یعنی توانایی افراد برای ابتکار عمل در راه‌اندازی کسب و کار. برای یک کسب و کار موفق ، کارآفرین باید آمادگی ریسک را داشته باشد و سه عامل دیگر تولید را به نحوی مقتضی که تصور می‌کند درست است، ترکیب کند. این یعنی طراحی و اجرای یک راهبرد یا استراتژی.

بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی و انواع آن

کارآفرینان دارای ویژگی‌های انگیزه ، اشتیاق ، خلاقیت و تعهد هستند. کارآفرین به محض شروع یک کسب و کار ، یکی از چهار منبع اقتصادی را با موفقیت استفاده کرده است. یعنی برای استارتاپ حداقل به یکی از این منابع نیاز خواهیم داشت.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تعریف نوآوری در کارآفرینی چیست؟

در این مقاله درباره منابع اقتصادی و انواع آن صحبت کردیم.

منبع

۱. چهار منبع اقتصادی – ترجمه از انگلیسی

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

بلک فرایدی چیست؟

golearnwork

جمعه سیاه یا بلک فرایدی، این باور وجود دارد که با بزرگترین حراجی در سراسر جهان روبرو هستیم. آخرین جمعه ماه نوامبر هر سال این اتفاق رخ می‌دهد و زادگاه اصلی آن شهر فیلادلفیا در آمریکا می‌باشد. بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه، یک روز خاص است که در آن فروشگاه‌ها محصولات خود را […]

1 دقیقه

تکنیک ارتباط اجباری برای پرورش خلاقیت چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

در این مقاله قصد داریم در خصوص تکنیک ارتباط اجباری برای پرورش خلاقیت و راهکارهای ارتباط اجباری برای حل مسائل را توضیح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. تکنیک ارتباط اجباری یکی از گام‌های مهم رسیدن به خلاقیت در کارآفرینی است. بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی و انواع آن ، اهمیت خلاقیت در کسب […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان