1

چگونه خواننده شویم؟

در سالهای اخیر، تب خوانندگی بسیار بالا گرفته، به طوری که افراد بسیاری به سودای معروف شدن به سمت استودیوهای موسیقی سرازیر می‌شوند وحاضرند با پرداخت هزینه‌های گزافی، خود را در رده و رسته کسانی قرار دهند که از آن‌ها اثری تولید و پخش شده.

چگونه خواننده شویم؟ در سالهای اخیر، تب خواننده شدن بسیار بالا گرفته، به طوری که افراد بسیاری به سودای معروف شدن به سمت استودیوهای موسیقی سرازیر می‌شوند وحاضرند با پرداخت هزینه‌های گزافی، خود را در رده و رسته کسانی قرار دهند که از آن‌ها اثری تولید و پخش شده.

اما بدون توجه به گرایش‌های عموم که ممکن است از طرف برخی مهندسی شده و یا مورد بهره‌برداری‌هایی نیز قرار گیرد، ما می‌خواهیم راه‌های خواننده شدن را بررسی کنیم، که این راه‌ها شامل شیوه‌های درست آموزش خوانندگی، و همینطور شیوه‌های کسب شهرت و افتخار در این زمینه است. در این نوشتار ما به بعد آموزشی خواننده شدن می‌پردازیم و بعد دیگر را به نوشتاری دیگر موکول خواهیم کرد.

همانطور که در مقاله شش پرسش و پاسخ مهم برای اینکه موسیقی یاد بگیریم هم اشاره شد، آموزش هر شاخه از موسیقی نیاز به استراتژی خاصی دارد که شامل تعیین هدف (اینکه می‌خواهید حرفه‌ای کار کنید یا آماتور)، یافتن بستر و ابزارهای مناسب، برنامه‌ریزی، اقدام و بازخورد است. این استراتژی مهم ما در همه آموزش‌های Go Learn Work خواهد بود و مشاوران ما به صورت تخصصی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  URL چیست؟

چون در آن مقاله به تفصیل راجع به یک بخش مهم هدف‌گذاری آموزشی یعنی انتخاب سطح فعالیت پرداخته‌ایم از بیان بیشتر خودداری می‌کنیم و به بحث مهم دیگری در حوزه هدف‌گذاری می‌پردازیم:

انتخاب سبک برای خواننده شدن


مهم‌ترین موضوع در هر فعالیت موسیقی، برگزیدن سبک است. اگر دغدغه‌مان این است که چگونه خواننده شویم، برایمان انتخاب سبک اهمست زیادی می‌یابد. چون شما ممکن است برای خواندن در یک سبک ویژه مثل راک بسیار مناسب باشید ولی برای خوانندگی سنتی آنقدرها مناسب نباشید و خوانندگی شما در این سبک چه بسا سبب تنفر بسیاری از افراد از موسیقی بشود!! (به قول شیخ اجل سعدی شیرازی: گر تو قرآن بر این نمط خوانی، ببری رونق مسلمانی.)

این موضوع مناسبت شما با یک سبک، پارامترهای گوناگونی برای تصمیم‌گیری دارد، از جمله علاقه، استعداد، جنس صدای شما، سطح خوانندگی شما (اگر می‌خواهید در مهمانی بخوانید، بهتر است سراغ سبک‌های دشوارتر مثل سنتی یا راک نروید و سبک پاپ را انتخاب کنید.) و … دارد. مشاوران آموزشی ما در آکادمی Go Learn Work برای شما این سنجش را انجام خواهند داد و با دادن وزن مناسب به هر پارامتر، شما را در گزینش سبک یاری خواهند نمود.

ملزومات خوانندگی


حنجره: ابزار یک خواننده صدای حنجره اوست. همانطور که ابزار یک نوازنده ساز موسیقی او و ابزار یک تنظیم‌کننده موسیقی الکترونیک کامپیوتر می‌باشد. شما برای خواننده شدن محتاج مراقبت‌های اساسی از حنجره خود هستید. به رژیم غذایی خاصی نیاز خواهید داشت و احتمالا از برخی کارها منع خواهید شد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  فرمان Ping

دوره آموزشی مناسب: که متناسب با هدف خوانندگی شما باشد (مثلا می‌خواهید روی استیج برج میلاد بخوانید یا در یک مهمانی آواز بخوانید.)

در یک دوره آموزشی خوانندگی چه دروسی به شما آموخته میشود؟


تئوری موسیقی، سلفژ، صداسازی و تکنیک‌های خوانندگی از مهم‌ترین و پایه‌ای ترین دانش‌ها و مهارت‌هایی هستند که بایستی یاد بگیرید.

اگر بخواهید در سبک‌های تخصصی کار کنید، لازم است معلومات مرتبط با آن سبک را داشته باشید. مثلا برای خوانندگی سنتی لازم است با ردیف و دستگاه موسیقی سنتی آشنایی کامل داشته باشید. برای خوانندگی در سبک اپرای ایتالیایی، ممکن است به یادگیری هارمونی موسیقی غربی نیاز داشته باشید.

انتخاب دوره آموزشی مناسب


همانطور که در نوشتارهای پیشین گفته بودیم، دوره آموزشی مناسب نقش بستری مهم برای رسیدن شما به هدفتان را دارد. وقتی هدف، سبک و سطح فعالیت شما مشخص شده باشد، نقشه راه کلی شما مشخص است. پس انتخاب دوره آموزشی کار پیچیده‌ای نخواهد بود. این مسئله می‌تواند در نقش یک شتاب‌دهنده برای سرعت بیشتر شما و کوتاه شدن مسیر شما عمل کند.مشاوران ما این کار را برای شما انجام خواهند داد.

هم‌چنین این نوشتار در مورد انتخاب استراتژی‌های مؤثر در آموزش خواننده شدن است. دوره‌های آموزشی خوانندگی ما هم تنها به همین بحث می‌ردازند. فعالیت در مارکت موسیقی به عنوان خواننده، کسب شهرت و فعالیت در بخش تجاری به موضوع این نوشتار مرتبط نیست. در آینده به آن خواهیم پرداخت. (در حوزه تجارت موسیقی) چگونه خواننده شویم؟ با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر:


خوانندگی – ویکی‌پدیا

پایان

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

بلک فرایدی چیست؟

golearnwork

جمعه سیاه یا بلک فرایدی، این باور وجود دارد که با بزرگترین حراجی در سراسر جهان روبرو هستیم. آخرین جمعه ماه نوامبر هر سال این اتفاق رخ می‌دهد و زادگاه اصلی آن شهر فیلادلفیا در آمریکا می‌باشد. بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه، یک روز خاص است که در آن فروشگاه‌ها محصولات خود را […]

1 دقیقه

فرمان Ping

golearnwork

فرمان ping، فرمانی مهم در بحث Troubleshooting یا عیب‌یابی شبکه به شمار می‌رود و اتصالات شبکه و انتقال داده بر بستر آن را بررسی می‌کند. کافی است در یک شبکه، آدرس آی پی یک گره شبکه (Node) هم‌چون یک کامپیوتر عضو شبکه (Client)، سوئیچ، هاب، روتر و یا سرور مقصد را وارد کنید تا مسیر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان