1

یادگیری عمیق چیست؟ چه ویژگی‌ها و کارکردهایی دارد؟ در این مقاله آموزشی توصیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

یادگیری عمیق نوعی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) است که از شیوه‌ای که انسان‌ها از انواع خاصی از دانش کسب می‌کنند ، تقلید می‌کند.

یادگیری عمیق چیست؟

یادگیری عمیق بخش مهمی از علم داده است که شامل آمار و مدل‌سازی پیش‌بینی کننده است. این برای دانشمندان داده که وظیفه جمع‌آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر حجم زیادی از داده‌ها را بر عهده دارند بسیار مفید است. یادگیری عمیق این روند را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

در ساده‌ترین شکل ، یادگیری عمیق را می‌توان راهی برای خودکارسازی تجزیه و تحلیل پیش‌بینی کننده در نظر گرفت. در حالی که الگوریتم‌های سنتی یادگیری ماشین خطی هستند ، الگوریتم‌های یادگیری عمیق در سلسله مراتبی از افزایش پیچیدگی و انتزاعی شدن قرار می‌گیرند.

برای درک یادگیری عمیق ، کودکی را تصور کنید که اولین کلمه‌ای که یاد گرفته “سگ” است. کودکان نوپا با اشاره به اجسام و گفتن کلمه سگ می فهمند که سگ چیست (و چه نیست). والدین می‌گویند: “بله ، این یک سگ است” یا “نه ، این یک سگ نیست”. همان‌طور که کودکان نوپا به اشیا اشاره می‌کنند ، از ویژگی‌هایی که همه سگ‌ها دارند آگاه‌تر می‌شوند. کاری که کودک نوپا انجام می‌دهد ، ندانسته ، این است که یک انتزاع پیچیده در قالب مفهوم سگ را با ایجاد سلسله مراتبی که در آن هر سطح انتزاعی با دانش به دست آمده از لایه قبلی سلسله مراتب ایجاد می‌شود ، روشن می‌کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع داده چیست؟

یادگیری عمیق چگونه کار می‌کند؟

برنامه‌های رایانه‌ای که از یادگیری عمیق استفاده می‌کنند ، تقریباً همان روندی را دارند که کودکان برای شناسایی سگ یاد می‌گیرند. هر الگوریتم در سلسله مراتب یک تغییر غیر خطی در ورودی خود اعمال می‌کند و از آن‌چه آموخته است برای ایجاد یک مدل آماری برای خروجی استفاده می‌کند. تکرارها ادامه می‌یابد تا خروجی به سطح قابل قبولی از دقت برسد.

این ساختار لایه‌ای در یادگیری عمیق هم‌چنان پیش می‌رود و به عمیق‌ترین و انتزاعی‌ترین مفاهیم می‌رسد.

در این مقاله در مورد اینکه یادگیری عمیق چیست صحبت کردیم.

منبع

۱. تعریف یادگیری عمیق – ترجمه‌ از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تفاوت بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی چیست؟

golearnwork

تفاوت بین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله ضمن بازتعریف این دو مفهوم و کارکردهای آن‌ها ، برخی از این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اصطلاحات رایانش هستند. این مقاله چند نکته را مورد بحث قرار می‌دهد که بر اساس آن می‌توانیم این دو عبارت را از هم […]

انواع واقعیت مجازی چیست 1 دقیقه

انواع واقعیت مجازی چیست؟

golearnwork

انواع واقعیت مجازی چیست؟ در این نوشتار به بررسی این موضوع باتوجه‌به پارامتری به نام فراگیر بودن می‌پردازیم. با ما همراه باشید. واقعیت مجازی یک محیط تجربی تمام دیجیتال، تولید شده توسط کامپیوتر و ابزارهای سه بعدی ساز است. برخلاف رابط‌های کاربری سنتی که فقط به کاربران اجازه می‌دهند یک صفحه نمایش را مشاهده کنند، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان