1

استعدادیابی در رشته های ورزشی چیست؟

استعدادیابی در رشته های ورزشی چیست؟ چگونه رشته‌ای را انتخاب کنیم که در آن استعداد داشته باشیم و بتوانیم موفق شویم؟

نقش مربیان

مربی‌های ورزشی به شما انگیزه و الهام می‌بخشند. به شما کمک می‌کنند تا به سطح جدید و بالایی از سلامتی برسید و سلامتی و تناسب اندام شما را به جلو سوق می‌دهند.

با این وجود ، ورزشکاران نباید به دنبال کسی باشند تا آنها را برانگیزد ، برای ورزش کردن و تناسب اندام و سلامتی بدن نیاز به رعایت موارد مهمی است. هم‌چنین نیاز به تلاش وجود دارد. و نیز علاقه خود شخص ورزشکار از همه چیز مهم‌تر است.

افراد برای ورزش کردن نیاز به علاقه ، پشتکار و تمرین دارند. اینکه چه رشته‌ای برای چه کسی مفید است و چه کسی می‌تواند پیشرفت چشم‌گیرتری در رشته‌ای ویژه را داشته باشد ، به استعداد نیز بستگی دارد.

یافتن اینکه در چه رشته‌ای استعداد دارید کمی مشکل است. زیرا باید در رشته‌های مختلف که به آن آشنایی یا علاقه دارید فعالیت کنید و ببینید که عملکرد شما در طول جلسات و دوره‌ها چگونه است.

سپس بررسی کنید که نتیجه طی یک حداقل یک دوره چگونه بوده و آیا نتیجه مورد نظر را داشته یا خیر؟

اما چرا افرادی مثل کریستیانو رونالدو ، بروس لی ، کریس هیریا ، آرنولد و … که توانستند به درجه بالا از مهارت ورزشی در رشته تخصصی خود برسند؟ و آیا فقط استعداد کافی است و می‌توان نتیجه‌ای دریافت کرد؟راز موفقیت این ورزشکاران در چه بود؟

۱. آنها از همان سنین کودکی به دنبال رشته‌های ورزشی رفتند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  ماهیچه سینه و پشت بازو

۲. آنها به رشته‌ای که خودشان علاقه داشتند وارد شدند.

۳. عامل مهمی که باعث درخشیدن ورزشکاران شد استعداد بود.

۴. تلاش و پشتکار زیادی داشتند.

مقدمات

برای شروع کردن ورزش و یافتن رشته‌ای که در آن استعداد داشته باشید ، در قدم اول باید از سلامت جسمی و همینطور آمادگی بدنی برخوردار باشید.

مثلا توانایی دویدن با سرعت و استقامت مناسب ، و حرکات ورزشی مانند شنا و بارفیکس و در سنین پایین‌تر قابلیت انعطاف خیلی مهم و بارز است و به فرد کمک می‌کند.

این توانایی های ابتدایی و مهم به فرد کمک می‌کنند تا با آمادگی به آن ورزش بپردازد و دوره مقدماتی را پشته سر گذاشته و به هدفش برسد.

استعدادیابی در رشته های ورزشی

استعدادیابی در هر رشته ورزشی متفاوت است و بر اساس معیارهایی مشخص انجام می‌شود. هم‌چنین تست‌هایی گرفته می‌شود. مثلا برای دو صحرا نوردی ، استقامت پا ، درست نفس کشیدن و … مهم هستند.

در صورتی که در رشته ورزشی پاورلیفتینگ استقامت ارزش چندانی ندارد و قدرت است که مورد توجه است.

در نهایت می‌توان گفت استعداد بخشی از این حرفه است و تمرین ، پشتکار و علاقه نیز مهم اند.

دانیال رادین

دانیال رادین ، بازیگر و مربی تناسب اندام ، نویسنده مقالات در زمینه ورزشی و بازیگری.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تناسب اندام در کلیستنیکس (افزایش و کاهش وزن)

دانیال رادین

تناسب اندام در کلیستنیکس چگونه اتفاق می‌افتد؟ چه نکات تمرینی و تغذیه‌ای را باید رعایت کنیم؟ در این مقاله آموزشی اینها را به شما خواهم گفت. برای آشنایی با رشته کلیستنیکس حتما این مقاله را بخوانید: کلیستنیکس چیست؟ از جمله دلایلی که یک ورزشکار به تناسب اندام نمی‌رسد: کم خوابی ۱. نامنظم بودن خواب که […]

1 دقیقه

استعدادیابی در ورزش؛ تأثیر بیومتریک در استعداد

دانیال رادین

استعدادیابی در ورزش؛ در این مقاله آموزشی به تأثیر بیومتریک در استعداد ورزشی خواهم پرداخت. با من همراه شوید! از همین نویسنده بخوانید: کلیستنیکس چیست؟ آنالیز داده‌ها در ورزش لیگ‌های بزرگ ورزشی سالهاست که از داده‌ها و آنالیز آن‌ها برای بهبود عملکرد ورزشی ، روش‌های تمرین ، بازیابی و درگیری هواداران استفاده می‌کنند. اما با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان