1

اندازه گیری کار چیست؟ مفهوم و اهداف اندازه گیری کار را در این مقاله آموزشی برای شما توضیح خواهیم داد‌. با ما همراه باشید.

اندازه گیری کار چیست؟

اندازه گیری کار یا کارسنجی یا ارزیابی کار و زمان به برآورد زمان استاندارد ، یعنی زمان اختصاص داده شده برای تکمیل یک کار با استفاده از روش معین اشاره دارد. این مدت زمانی است که یک کارگر باتجربه متوسط ​​برای کار با پیش‌بینی تأخیرهای خارج از کنترل کارگر صرف می‌کند.

سازمان بین‌المللی کار (1974) اندازه گیری کار را به عنوان کاربرد تکنیک‌هایی برای ایجاد کار یک کارگر ماهر برای انجام کارهای مشخص در سطح عملکرد مشخص تعریف می‌کند.

اهداف اندازه گیری کار

اهدافی که با استفاده از اندازه‌گیری کار در یک سازمان به دست می‌آید عبارتند از:

۱. انتخاب بین گزینه‌های مختلف و بهینه‌سازی: یک کار را می‌توان با روش‌های مختلف و انتخاب مناسب با توجه به زمان انجام شده انجام داد. این کار را می‌توان با تحلیل پیش‌بینی‌های انجام شده میان چند روش مفروض انجام داد.

بیشتر بخوانید: شش سیگما چیست؟

یک مثال ، دستیابی به تعداد مطلوب نیروی کار برای استخدام در یک شغل خاص است ، به گونه‌ای که نه نیروی کار زیاد و نه نیروی کار کمکی برای به حداکثر رساندن کیفیت و کمیت تولید مورد نیاز باشد.

۲. با اندازه گیری کار ، امکان دقت در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی عملیات بسیار ساده‌تر فراهم می‌شود. هم‌چنین در دسترس بودن منابع از نظر پرسنل ، پول و مواد مورد توجه قرار می‌گیرد.

۳. اندازه گیری کار به عنوان یک ابزار موثر برای کنترل عمل می‌کند ، زیرا همه روش‌ها واضح هستند و ثبت آن‌ها مطابق استانداردها است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی موقعیت یابی برند چیست؟

۴. استانداردها در برآورد هزینه‌های جاری بسیار مفید هستند. این استانداردها را می‌توان با توجه به ارزیابی پیش‌بینی‌ها مقایسه کرد. اگر برابری بین دو دوره کاری مقایسه شده وجود نداشته باشد ، یا تفاوت زیاد باشد ، دلایل آن را می‌توان شناسایی و ارزیابی کرد تا بتوان سیستم را به شکل کارآمدتری سازمان داد.

۵. کارکنان دقیقاً استانداردهای مطلوبی را که از آنها انتظار می‌رود به دست بیاورند ، درک می‌کنند. این منجر به پرداخت دستمزد معین بر اساس عملکردی مشخص می‌شود.

۶. استانداردها به عنوان پایه‌ای برای اندازه‌گیری اثربخشی در مقایسه با نتایج یا دستاوردهای واقعی عمل می‌کنند.
استانداردها به انجام موثرتر عملکردهای مدیریتی کمک می‌کنند.

۷. استانداردها همچنین راه را برای یافتن راه حل‌های عملی برای محدوده‌های کاری بالقوه مشکل ساز (برای مثال یک ایستگاه گلوگاه در خط تولید) هموار می‌کنند.

در این مقاله راجع به اندازه گیری کار آموزش‌هایی دادیم. امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منابع

۱. کارسنجی چیست؟ – ترجمه از انگلیسی.

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش چیست؟ ۳ مرحله آن کدام است؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش چیست؟ در این مقاله قصد داریم این مبحث را برای شما طرح کرده و از دیدگاه مایکل پورتر توضیح دهیم. بیشتر بخوانید: مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر و توانایی آن در تحلیل محیط خرد بیرونی شناخت زنجیره ارزش در کسب و کار و تجزیه و تحلیل آن، سبب بهبود فرآیند […]

1 دقیقه

مقیاس های اندازه گیری چیست؟

سهراب محمدی

مقیاس های اندازه گیری چیست؟ در این نوشتار برآنیم که درباره مقیاس های اندازه گیری و انواع آن توضیحاتی دهیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: انواع روشهای داده کاوی چیست؟ در آمار، و نیز شاخه علمی مورد نظر ما یعنی داده کاوی آماری، متغیرها یا اعداد با استفاده از مقیاس های اندازه گیری مختلف […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان