1

اهرم کسب و کار چیست؟ ۶ نوع اهرم کسب و کار کدامند؟

اهرم کسب و کار چیست؟ ۶ نوع اهرم کسب و کار کدامند؟ در این مقاله آموزشی قصد داریم ضمن توضیح مفهوم اهرم ، انواع آن را بشناسیم. با ما همراه باشید.

این مدل اهرم با مدل قیف فروش و بازاریابی اتحاد کامل دارد.

اهرم چیست؟

تصور کنید که شما ناخدای یک کشتی هستید. و می‌توانید کشتی خود را با شش اهرم کنترل پیشرانه ، کنترل کنید. هر یک از این اهرم‌های کنترل یک موتور را در موتورخانه قایق شما را سرعت می‌بخشد و شما را در رسیدن به مقصد یاری می‌رساند.

در بازار و کسب و کار نیز همین طور است شما اهرم هایی دارید که با فشار دادن آنها می توانید مسیر و جهت حرکت خود را در بازار تنظیم کنید

این اهرم‌های مهم عبارتند از:

۱. بازاریابی

۲. برقراری تماس

۳. مذاکره

۴. قیمت‌گذاری

۵. وفاداری

۶. ارجاع (رفرال)

برای حرکت به سمت مقصد ، می‌توانید هر یک از این اهرم‌های کنترل را بکشید. در مثال کشتی، شما با استفاده از این اهرم‌ها ، می‌توانید میزان سوخت یا قدرت هر موتور را برای حرکت به جلو کنترل کنید. اگر همه آن‌ها را بکشید ، یا یکی را بیش از حد بکشید ، ممکن است سوخت شما خیلی زود تمام شود.

کاربرد اهرم‌ها

این شش اهرم کنترلی را می‌توانید برای توسعه کسب و کار خود در هر کجای بازار یا مراحل چرخه کسب و کار خود به کار بگیرید:

اهرم بازاریابی بر افزایش تعداد درخواست‌های جدیدی که برای کسب اطلاعات از محصول و خدمت شما با شما تماس می‌گیرند ، تأثیر می‌گذارد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بازاریابی همه کاناله چیست؟

اهرم برقراری تماس بر تعداد جلسات تجاری تبدیل شده از درخواست‌های اولیه (نرخ تبدیل شما) تأثیر می‌گذارد.

اهرم مذاکره بر تعداد معاملات ناشی از جلسات تجاری که برگزار می‌کنید (نرخ پایانی شما) ، تأثیر می‌گذارد.

اهرم قیمت‌گذاری میزان هزینه‌ای را که برای محصول یا خدمات خود دریافت می‌کنید ، کنترل می‌کند.

اهرم وفاداری بر تعداد خریدهای مکرر از مشتریان شما دلالت دارد.

اهرم ارجاع بر تعداد مشتریانی که دوستان و خانواده خود را به تجارت شما معرفی کرده و ارجاع می‌دهند ، تأثیر می‌گذارد.

دستگاه‌های اندازه‌گیری به شما می‌گویند موتورهای بازاریابی و فروش شما چه چیزی تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید موتورهای شما سریع‌تر شما را به مقصد برساند ، یا باید کارایی خود را افزایش دهید ، قدرت را به برخی از موتورها منتقل کنید در حالی که برخی دیگر قدرت کمتری دارند ، یا موتورهای جدید بگیرید.

برای برخی از شما ، شاید این اولین باری باشد که به کسب و کار خود اینگونه نگاه می‌کنید. صرف نظر از اینکه چگونه فکر می‌کنید و یا عمل می‌کنید ، بررسی و تحلیل با استفاده از این اعداد ، معمولاً عملکرد واقعی شما را نشان می‌دهد.

اگر سیستم پایگاه داده مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارید ، بیشتر این اطلاعات از طریق گزارش‌های استاندارد در دسترس خواهد بود. با این حال ، اگر شما مانند بسیاری از شرکت‌های خصوصی مراقبت‌های بهداشتی هستید ، سیستمی که برای مدیریت دفاتر اطلاعات بیمار استفاده می‌کنید قادر به ردیابی یا برداشت اطلاعاتی از این قبیل نخواهید بود.

در این مقاله راجع به اینکه اهرم کسب و کار چیست صحبت کردیم با تشکر از مطالعه شما

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
استارتاپ چیست 1 دقیقه

استارتاپ چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

استارتاپ چیست؟ سرمایه‌گذاری در آن چگونه است؟ چه روش‌هایی برای تحلیل ارزش آتی یک استارتاپ وجود دارد؟ در این مقاله در باره این موارد صحبت خواهیم کرد استارتاپ یک شرکت جوان است که بر اساس یک پروژه به وجود آمده که این پروژه بر مبنای یک ایده جدید و نوین است. استارتاپ هم‌چنین توسط یک […]

1 دقیقه

دانشورزی چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

دانشورزی چیست؟ مفاهیم کار دانش‌ورزانه ، کارمند دانش یا کارگردانش چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید. اگر شما در کار انعطاف‌پذیر هستید یا قصد دارید به چنین شخصی تبدیل شوید ، ممکن است به این نتیجه برسید که کار دانش‌پایه یا به تعبیر بهتر ، “دانش‌ورزی” می‌تواند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان