1

بلاک‌چین چیست؟ در این نوشتار قصد داریم به‌صورت اجمالی درباره بلاک‌چین توضیحاتی را ارائه دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بلاک‌چین مجموعه‌ای از اطلاعات است که به شکلی بسیار پیچیده در یک سیستم گردآوری شده است. به‌گونه‌ای که تغییر و هک آن، بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن است.

بلاک چین یک رکورد دیجیتالی از تراکنش‌ها است که کپی شده و در کل شبکه سیستم‌های کامپیوتری روی بلاک چین توزیع می‌شود. هر بلوک در زنجیره شامل تعدادی تراکنش است و هر بار که تراکنش جدیدی در زنجیره بلوکی رخ می‌دهد، رکوردی از آن تراکنش به دفتر کل هر شرکت کننده اضافه می شود.

دفتر کل چیست؟

پایگاه‌داده غیرمتمرکز مدیریت شده توسط چندین شرکت‌کننده به‌عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) شناخته می‌شود.

بلاک‌چین نوعی از DLT است که در آن تراکنش‌ها با یک امضای رمزنگاری تغییرناپذیر به نام شخص ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع الگوریتم های رمزنگاری چیست؟

این بدان معنا است که اگر یک بلاک یا حتی یک کد از یک‌رشته تغییر کند، بلافاصله مشخص می‌شود که دستکاری صورت‌گرفته است. اگر هکرها قصد خرابکاری در سیستم بلاک‌چین را داشته باشند، باید همه بلاک‌ها را (تمام بلاک‌های مشابه که روی زنجیره‌ها وجود دارد.) تغییر دهند.

بلاک‌های بیت‌کوین و اتریوم به طور مداوم، با افزوده شدن به زنجیره‌های سیستم درحال‌رشد هستند. در واقع این امر امنیت کل سیستم را (DLT) تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

چرا مورد فناوری بلاک چین مؤثر است؟

درگذشته تلاش‌های زیادی برای ساخت پول‌های دیجیتالی صورت‌گرفته است، اما همه این تلاش‌ها نتیجه‌ای جز شکست به همراه نداشته است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

شاید مشکل اصلی در اعتماد عمومی است. به‌عنوان‌مثال، اگر کسی ارز جدیدی به نام X  ایجاد کند، مردم چگونه می‌توانند به او اطمینان کنند؟ شاید این یک پروژه عظیم کلاهبرداری باشد.

بلاک‌چین برای رفع این مشکل (اعتماد عمومی) ابداع شده است. در اکثر پایگاه‌های داده که به شکل SQL طراحی شده‌اند، فردی که مدیر پایگاه است، می‌تواند به‌راحتی ورودی‌ها را تغییر دهد و میلیون‌ها دلار دزدی کند. اما در بلاک‌چین، همه چیز توسط افرادی مدیریت می‌شود که از آن استفاده می‌کنند. درواقع بلاک‌چین هیچ مدیری ندارد. ازاین‌جهت بسیار امن است. علاوه بر این، بیت‌کوین‌ها را نمی‌توان جعل، هک یا دوباره استخراج کرد؛ بنابراین افرادی که صاحب این نوع ارز هستند، این اطمینان را داشته باشند که صاحب ثروتی همیشگی هستند.

در این مقاله در این مورد که بلاک‌چین چیست توضیح دادیم. سپاس از همراهی شما.

منابع

۱. معرفی بلاک چین – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

چگونه فریلنسر داده کاوی شویم؟

سهراب محمدی

چگونه فریلنسر داده کاوی شویم؟ در این مقاله آموزشی تصمیم داریم درباره موضوع کار فریلنسری در داده کاوی بحث کنیم. با ما همراه باشید. مقالات اصلی: فریلنسری چیست؟ ، داده کاوی چیست؟ بیش از 30 درصد از نیروی کار آمریکا در بحبوحه همه‌گیری کرونا به صورت آزاد کار می‌کردند. در حالی که برخی از این […]

1 دقیقه

تفاوت بین RAM و ROM در کامپیوتر

golearnwork

تفاوت بین RAM و ROM در کامپیوتر چیست؟ در این مقاله در مورد تفاوت این دو نوع حافظه اصلی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. حافظه دسترسی تصادفی (RAM) برای ذخیره برنامه‌ها و داده‌های مورد استفاده CPU در زمان واقعی استفاده می‌شود. داده‌های موجود در حافظه دسترسی تصادفی را می‌توان چندین بار خواند ، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان