1

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا چیست؟

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا چیست؟ در این مقاله راجع به بازاریابی درونگرا و انواع آن و تفاوت آن با گونه برونگرا توضیح داده و مطالبی را شرح می‌دهیم. با ما در این آموزش همراه باشید.

بازاریابی درونگرا در برابر بازاریابی برونگرا قرار می‌گیرد و تفاوت آن ها در نوع و شیوه‌های تعامل با مشتری است. بازاریابی برونگرا انواع شیوه‌های رایج و مرسوم در بازاریابی سنتی را شامل می‌شود که در آن فرد بازاریاب یا تبلیغ کننده ، به سراغ مشتریان بالقوه می‌رود و محصول و خدمات را به او معرفی می‌کند.

اما در بازاریابی درونگرا این موضوع برعکس است. در بازاریابی درونگرا بازاریاب به سراغ مشتری نمی‌رود بلکه سعی می‌کند با تولید یک محتوای جذاب ، مشتری را به سمت خود بکشاند. اینکار طبیعتاً وجهه بهتر و فعالیت میدانی کمتری لازم دارد.

تعریف بازاریابی درونگرا و برونگرا

بازاریابی درونگرا ابتدا در بازاریابی سنتی ایجاد شد. به این صورت که با ایجاد بروشور ، کاتالوگ و یا حتی تبلیغات میدانی مانند استفاده از بیلبوردها مشتری با محصول آشنا می‌شد و برای خرید آن در صورت تمایل اقدام به تماس با شرکت می‌کرد. این‌ها همه محتوا بودند.

امروزه با بستر و پلتفرمی که دیجیتال مارکتینگ به وجود آورده این کار بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد. موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی دقیقا همان نقش کاتالوگ یا بیلبورد را در بازاریابی درونگرا ایفا می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

مشتری از طریق موتور جستجو ، ایمیل ، شبکه‌های اجتماعی ، افیلیت پروگرام و غیره با محصولات و خدمات شما آشنا شده و اقدام به برقراری ارتباط با شما از همان کانال سپس وارد سایت شده و محصول و خدمت ‌ورد نظر را خریداری می‌نماید.

مشتری در چه صورت اقدام به برقراری تماس با شما و خرید از شما می‌کند؟

جواب این سوال بسیار واضح است! زمانی که محتوای شما نیاز به خصوصی را برای او برطرف کرده و یا برای وی ارزش افزوده ایجاد کند.

در اصل این محرک نیاز است که او را به سمت شما می‌کشاند. او با جستجوی نیاز خود در موتور جستجو ، شبکه اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال به شما و سایت‌تان برخورد کرده و از طریق لینک ارجاعی سایت شما وارد می‌شود و پس از بررسی و در صورت جذب شدن ، اقدام به خرید می‌نماید.

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

همان‌طور که گفته شد تفاوت اصلی در نحوه ارتباط با مشتری است.

۱. در بازاریابی برونگرا بازاریاب به سراغ مشتری می‌رود اما در بازاریابی درونگرا سعی می‌کند مشتری را به سمت خود جذب کند. این جذب به وسیله شناخت نیازهای جامعه مخاطبان و رفع آنها صورت می‌گیرد.

۲. بازاریابی درونگرا بازدهی کندتری دارد زیرا نیازمند آن است که زیرساخت‌های متعددی برای آن ساخته شود. اما در صورت بازدهی سود بسیار زیادی را نصیب کمپین می‌کند.

۳. بازاریابی درونگرا نسبت به برونگرا به فعالیت‌های میدانی کمتری نیاز دارد.

۴. بازاریابی درونگرا نسبت به برونگرا به پرداخت هزینه کمتری نیازمند است.

۵. مهم‌ترین نکته در این تفاوت‌های دو گونه این است که بازاریابی برونگرا تبلیغات محور اما بازاریابی درونگرا محتوا محور است. محتوا است که سبب جذب مخاطب می‌شود و مخاطب بر اساس درک خود از نیازش ، محتوا را انتخاب می‌کند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  فریلنسری چیست؟

بازاریابی درونگرا به چه استراتژی‌هایی نیاز دارد؟

ده استراتژی مورد نیاز بازاریابی درونگرا می‌توانند چنین باشند:

۱. تعیین بازار هدف و جامعه مخاطبان
۲. شناخت نیازهای مخاطبان
۳. آنالیز رقبا
۴. برنامه‌ریزی محتوایی و تدوین استراتژی تولید محتوا
۵. تدوین تقویم تولید محتوا
۶. تولید محتوا بر اساس نیازهای مخاطبان (در بخش ۲).
۷. انتشار محتوا در کانال‌های مناسب
۸. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو
۹. استفاده از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ ، مانند سوشال مدیا مارکتینگ ، افیلیت مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ و … و پروموت کردن آن‌ها.
۱۰. ارزیابی عملکرد محتوا

مهارت‌های مورد نیاز در بازاریابی درونگرا

۱‌. تولید محتوا

۲. بازاریابی محتوا

۳. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو (سئو)

۴. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۵. توانایی ساخت کمپین تبلیغاتی و پروموت کردن آن

۶. استفاده از انواع تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال

۷. آنالیز و تحلیل

۸. رعایت اصول جذابیت

در این مقاله آموزشی در مورد تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا توضیح داده و انواع روش‌های بازاریابی درونگرا و مهارتهای مورد نیاز آن را توضیح دادیم. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع مورد استفاده

۱. اهمیت استفاده از بازاریابی درونگرا

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
انبار داده چیست؟ 1 دقیقه

انبار داده چیست؟

سهراب محمدی

انبار داده چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم درباره انبار داده، انواع و ویژگی‌های آن مطالبی را ارائه نماییم. با ما همراه باشید. مقدمه در محیط کنونی تجارت و کسب‌وکار که به سرعت در حال تغییر است، شرکت‌ها برای جمع‌آوری، گزارش و تجزیه و تحلیل راحت داده‌ها به فناوری‌های مبتنی بر ابر روی آورده‌اند. اینجاست که […]

چرخه عمر هوش تهدید چیست؟ 1 دقیقه

چرخه حیات هوش تهدید چیست؟

golearnwork

چرخه حیات هوش تهدید چیست؟ اطلاعات تهدید سایبری چگونه تولید می‌شوند؟ در این مقاله قصد داریم در این مورد بحث کنیم. با ما همراه باشید. نوشتار اصلی: هوش تهدید چیست؟ هم‌چنین بخوانید: داده کاوی چیست؟ می‌دانیم که داده‌های خام با اطلاعات یکسان نیستند. اطلاعات تهدیدات سایبری محصول نهایی یک چرخه شش بخشی از جمع‌آوری، پردازش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان