1

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال چیست؟ در این مقاله قصد داریم که ضمن ارائه تعریف مختصری از بازاریابی سنتی و دیجیتال اهم تفاوت‌های آن‌ها را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی بیشتر یک نوع بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) است و زمان مخاطب را می‌گیرد. مخاطب مجبور است برای توجه به پیام تبلیغات ، از کار خود دست کشیده و روی پیام تمرکز کند. این کار باعث ایجاد وقفه می‌شود.

کانال‌های بازاریابی سنتی

  • پیام بازرگانی در رادیو و تلویزیون
  • بازاریابی تلفنی
  • بلیبورد تبلیغاتی
  • ویزیتوری
  • تبلیغات در مترو و اتوبوس
  • آگهی در روزنامه و مجله

این روش‌ها دیگر امروزه چندان کارآمد نیستند ، زیرا:

۱. حجم تبلیغات بالاست.
۲. بمباران اطلاعاتی انجام می‌شود.
۳. به دو دلیل بالا ، مردم از توجه به این تبلیغات احساس ناراحتی می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) اما ، عمدتا بر اساس مدل بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) و محتوامحور عمل می‌کند. یعنی به جای محور قرار دادن تبلیغات ، محتوای تبلیغ را محور قرار می‌دهد و طوری محتوا را طراحی می‌کند که مخاطبان و مشتریان بالقوه خود به خودمان جذب شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

کانال‌های بازاریابی دیجیتال

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

و …

مزایای بازاریابی دیجیتال

این روش بازاریابی مزایای عمده‌ای به خصوص همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی دارد:

۱. امکان آنالیز دقیق روش‌های استفاده شده از نظر نرخ بازدید ، نرخ جذب و نرخ تبدیل و گرفتن بازخورد از آن‌ها. برای این کار ابزار دقیق و توسعه یافته وجود دارد مانند گوگل سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و غیره.

۲. امکان جذب مخاطب به صورت غیر مستقیم وجود دارد یعنی شما با استفاده از ایجاد یک محتوای قوی که نیازهای مخاطب را برطرف سازد. شما کاری می‌کنید که مخاطب فقط با جستجوی ابزارهای مناسب برای رفع نیازهای خود با شما ارتباط برقرار کند. این کار در دنیای وب تحت عنوان سئو یا بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو انجام می‌شود.

شما با تولید یک محتوای قوی و کارآمد و مبتنی بر رفع نیازها سبب می‌شوید که لیدها و مشتریان بالقوه به صورت غیر مستقیم به شما جذب شوند. غیرمستقیم یعنی اینکه شما خود برای به دست آوردن آنها کاری انجام نمی‌دهید.

در این مقاله تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال را توضیح دادیم.

منابع مورد استفاده

۱. تفاوت بازاریابی و تبلیغات – وبسیما

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

کمپین تبلیغاتی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

کمپین تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله آموزشی در مورد کمپین تبلیغاتی مقدمات شرایط و انواع آن توضیح داده و ویژگیهای یک کمپین موفق را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. تعریف کمپین تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی یک فرآیند در دیجیتال مارکتینگ است که دارای یک سری ورودی و خروجی می‌باشد. برای مشخص شدن این ورودی‌ها […]

1 دقیقه

پایگاه داده چیست؟

سهراب محمدی

پایگاه داده چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم پایگاه داده را تعریف کرده و به برخی از خصوصیات آن اشاره کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: داده کاوی چیست؟ مقدمه پایگاه داده مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌ها و یا اطلاعات ساختاریافته است که معمولاً به صورت الکترونیکی در یک سامانه کامپیوتری ذخیره می‌شوند. یک پایگاه داده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان