1

تفاوت بین داده‌ ها و اطلاعات؛ در این مقاله خیلی مختصر تفاوت داده و اطلاعات را توضیح خواهیم داد.

داده چیست؟

داده‌ها در حقیقت یک واقعیت (فکت) خام و سازمان‌دهی نشده است که برای معنادار شدن باید پردازش شود. داده‌ها می‌توانند در بازه زمانی خاصی سازمان‌دهی نشده باشند ، مگر اینکه سازماندهی شده باشند. معمولا ، داده ها شامل حقایق ، مشاهدات ، ادراکات ، اعداد ، کاراکترها ، نمادها ، تصاویر و غیره است.

داده‌ها همیشه توسط یک انسان یا یک ماشین تفسیر می‌شوند معنی پیدا کنند. بنابراین داده‌ها فی نفسه بی معنی هستند. داده‌ها شامل اعداد ، گزاره‌ها و کاراکترها به صورت خام هستند.

اطلاعات چیست؟

اطلاعات مجموعه‌ای از داده‌ها است که بر اساس الزامات مفروضی به طور معنی‌داری پردازش می‌شود. اطلاعات در چارچوب معینی پردازش ، ساختاربندی یا ارائه می‌شوند تا معنادار و مفید واقع شوند.

این داده‌های پردازش شده شامل داده‌هایی است که دارای زمینه ، ارتباط و هدف هستند. همچنین شامل فرآیند دستکاری کردن داده‌های خام می‌باشد.

اطلاعات با معنی است و قابلیت اطمینان داده‌ها را افزایش می‌دهد. این امر به شناخت کافی عدم مطلوبیت کمک می‌کند و هم‌چنین عدم قطعیت را کاهش می‌دهد. بنابراین وقتی داده‌ها به اطلاعات تبدیل می‌شوند ، هرگز شامل جزئیات غیر ضروری نمی‌شود.

در این مقاله در مورد تفاوت بین داده ها و اطلاعات سخن گفتیم. به امید اینکه مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تفاوت بین آنالیز و سنتز چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی به کمک تجزیه و تحلیل

golearnwork

ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی به کمک تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده را در این مقاله بررسی کرده و چند نمونه آن را معرفی خواهیم کرد. بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی و آنالیز پیش بینی کننده ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی تعدادی از این ابزار را با هم بررسی می‌کنیم: Adobe Analytics ابزار Adobe Analytics […]

1 دقیقه

خانه هوشمند چیست؟

golearnwork

خانه هوشمند چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره خانه هوشمند به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های هوشمندسازی صحبت کنیم. برای هوشمندسازی، این مقاله را بخوانید: هوشمندسازی چیست؟ در مورد اینترنت اشیا، این مطلب را بخوانید: اینترنت اشیا چیست؟ خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند به یک سامانه هوشمند خانگی مناسب اطلاق می‌شود که در آن دستگاه‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان