1

تفکر الگوریتمی چیست؟

تفکر الگوریتمی چیست؟ در این مقاله برآنیم تا در مورد تفکر الگوریتمی توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

تفکر الگوریتمی چیست؟

این مقاله به این پرسش پاسخ می دهد که: “تفکر الگوریتمی چیست؟” بر اساس توضیح دانشنامه بریتانیکا ، الگوریتم یک روش سیستماتیک است که در تعداد محدودی از مراحل ، پاسخ به یک سوال را داده یا راه حل یک مشکل را بنیان می‌نهد. الگوریتم‌ها به طور کلی برای تصمیم‌گیری به دانش منطق تکیه می‌کنند. اما منطق و الگوریتم یک اصطلاح واحد نیستند.

الگوریتم‌ها به تعیین یک کار در چند مرحله کمک می‌کنند. با صحبت از منطق ، انسان‌ها می توانند الگوریتم‌‌ها را بطور شهودی درک کنند. و در عین حال ، علم معمولاً نحوه کار الگوریتم‌ها را مشخص می‌کند. الگوریتم‌ها در رشته ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند. در علوم کامپیوتر برای ارائه ایده‌ها به کامپیوتر ، از الگوریتم استفاده می شود. حتی فرآیند آشپزی نیز یک الگوریتم است.

الگوریتم‌ها معمولاً عملیات روی داده‌ها را انجام می‌دهند. الگوریتم‌ها می‌توانند اندازه‌های مختلفی داشته باشند که کم و بیش پیچیده هستند.

ویژگی‌های الگوریتم

الگوریتم دارای چندین ویژگی است:

۱. جامعیت

۲. دقت و درستی

۳. توالی

هر مرحله از الگوریتم به طور جداگانه انجام می‌شود. مگر اینکه مراحل قبلی الگوریتم‌ها ذخیره نشده باشند ، که باید با استفاده از متغیرها ذخیره شوند. تعریف فرآیند متغیر در الگوریتم ، تخصیص نامیده می‌شود.

عملکرد الگوریتم در تفکر الگوریتمی چیست؟

برای این که بتوانیم تفکر الگوریتمی را پیاده‌سازی کنیم، بایستی عملکرد الگوریتم را بررسی کنیم. عملکرد الگوریتم را می‌توان به دو روش زیر بررسی کرد:

  • تکرار
  • انتخاب
این مطلب را نیز حتما بخوانید:  داده چیست و چه کاربردی دارد؟

تکرار

تکرار راهی است برای کنترل اجرای الگوریتم با استفاده از متغیرها ، هنگامی که هر مجموعه از مراحل بارها و بارها تکرار می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که متغیر در هر تکرار، تغییر می‌کند. و شرط پایان تکرار باید مشخص شود.

انتخاب

انتخاب راه دیگری برای کنترل اجرای الگوریتم است. فرآیند انتخاب ، مقدار فعلی متغیر را در صورتی که به شرایط خاصی تعلق دارد ، آزمایش می‌کند و تصمیم خاصی می‌گیرد.

یک عامل مهم در ایجاد یک الگوریتم ترتیب روش است که ترتیب انجام هر قسمت از الگوریتم را مشخص می‌کند.

در این مقاله درباره اینکه تفکر الگوریتمی چیست صحبت کردیم. با تشکر از مطالعه شما.

منبع

۱. چیستی تفکر الگوریتمی – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

پورت شبکه چیست و انواع آن کدام است؟

golearnwork

پورت شبکه چیست؟ انواع آن کدام است؟ پورت‌ها چه کاربردی دارند؟ در این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید. مقدمه در مدل شبکه OSI که هفت لایه تعریف شده ، در سه لایه شبکه فرستنده و گیرنده تعریف شده. در لایه ۲ یا ارتباط داده (Data Link) این فرستنده‌ها و […]

1 دقیقه

فرآیند در رایانش چیست؟

golearnwork

فرآیند در رایانش چیست؟ در این مقاله آموزشی بر آن هستیم که فرآیند را در رایانه توضیح داده و زمینه‌های مختلف آن را شرح دهیم. با ما همراه باشید. تعریف فرآیند در رایانش در رایانش ، یک فرآیند نمونه‌ای از یک برنامه کامپیوتری است که توسط یک یا چند شیار اجرا می‌شود. این شامل کد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان