1

تله های اعتماد به نفس (این قسمت: تله نقص و شرم)

تله های اعتماد به نفس چی هستند؟ نقص و شرم چیست؟ این تله‌ها چگونه اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

یک سؤال اساسی!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که حس کنید چیزی که دیگران را کمی ناراحت می‌کند و مثلا نیم ساعت ذهن‌شان را مشغول می‌کند ، شما را ساعت‌ها یا روزها با خودش درگیر می‌کند؟

این‌ها زخم‌هایی هستند که از دوران کودکی با شما وجود دارند و سر باز می‌کنند. (با یک اتفاق یا یک انتقاد و … .) این‌ها تله های احساسی هستند.

تله نقص و شرم

۱۸ مدل تله احساسی داریم که یکی از آن‌ها تله نقص و شرم است. افراد گرفتار این تله ، از خودشان راضی نیستند. یا خودشان را گرفتار یک نقص ظاهری می‌دانند. دنبال انواع عمل‌های جراحی زیبایی هستند.

از بعد روانی ، تعداد زیادی از افراد گرفتار در تله نقص و شرم ، خود را پایین‌تر از دیگران می‌بینند. از دیگران برای خود بت می‌سازند ، جذب افرادی می‌شوند که از آن‌ها احساس حقارت دریافت می‌کنند.

انتقاد پذیر نیستند و شکست‌های خود را با بهانه توجیه می‌کنند.

چگونه از تله‌های احساسی نجات پیدا کنیم؟

یک راه اساسی ، تقویت باورهای عزتمندانه است.

دوستی را می‌شناسم که می‌گوید: اگر کل ثروتم را از دست بدهم ، یکساله دوباره بدست می‌آورم.

باور کنید که توانایی انجام هر کاری را دارید. نگذارید موانع روی شما تأثیر منفی بگذارند. باور کنید که می‌توانید موانع را رفع کنید. باور کنید که می‌توانید مشکلات را حل کنید. بدانید که توانایی حل مسئله را دارید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  مدیریت کارهای تعویقی برنامه؛ وقتی از برنامه عقب افتادیم چه کنیم؟

افراد دارای باورهای مثبت فقط به درون نگاه می‌کنند و کاری به عوامل بیرونی ندارند. فقط هدفشان برایشان مهم است و برای آن تلاش می‌کنند.

در این قسمت در مورد تله های اعتماد به نفس صحبت کردم. امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

بهنام الیاسی

مشاور و مدرس موفقیت فردی و کوچینگ شخصی. درست وقتی که از همه چیز نا امید شده بودم با قوانین و آموزه‌هایی آشنا شدم که زندگی منو در همه جهات متحول کرد.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

اپلیکیشن های مناسب برنامه ریزی و مدیریت زمان

فرات حسن پور

اپلیکیشن های مناسب برنامه ریزی و مدیریت زمان سلام خدمت شما همراهان عزیز و دوست داشتنی؛ خیلی خوشحالم که فرصت این را دارم تا با هم مطالب جدیدی بیاموزیم. در درس‌های قبلی یاد گرفتیم که چطور کارهایمان را اولویت بندی کنیم تا با صرف زمان و انرژی کمتر به دستاوردهای بزرگتری برسیم، همچنین در مورد […]

1 دقیقه

واقعا فایده هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری باعث چه چیزی می‌شود؟

فرات حسن پور

فایده هدف گذاری چیست؟ چه تغییری در زندگی ما ایجاد خواهد کرد؟ در این آموزش از سلسله آموزش‌های هدف گذاری قصد داریم این موضوع را توضیح دهیم. هر کسی که در حوزه موفقیت مشغول به فعالیت است روی بحث هدف گذاری توجه ویژه‌ای دارد و همه می‌گویند که باید درست و اصولی هدف گذاری کنید؛ […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان