1

شخصی سازی چیست و چگونه از آن در بازاریابی استفاده کنیم؟

شخصی سازی چیست و چگونه از آن در بازاریابی استفاده کنیم؟ در این مقاله این موارد را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خواه مخاطبان شما از طریق شبکه‌های اجتماعی ، خواه وب‌سایت و یا ایمیل خود با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند ، انتظار یک تجربه شخصی را دارند که به آنها احساس ارزش و اولویت می‌دهد.

در یک مطالعه ، 74 درصد از کاربران از این که محتوای وب‌سایت شخصی نشده بود ، احساس ناامیدی می‌کردند. یکی دیگر نتیجه گرفت که بازاریابی ایمیل شخصی دارای پتانسیل بالایی برای بازگشت سرمایه 122 است.

اگر می‌خواهید تعامل و جذب مشتری را افزایش دهید ، شخصی سازی بسیار مهم است. اما ابتدا باید بدانید شخصی سازی چیست و چگونه می‌تواند به شما در بهبود کسب و کار شما کمک کند.

شخصی سازی چیست؟

شخصی سازی فرآیند استفاده از داده‌ها برای هدف‌گیری و باز هدف‌گیری (هدف‌گیری مجدد) مشتریان با یک پیام مارک‌دار است که مستقیما به علایق ، اطلاعات جمعیتی و رفتار خرید مشتریان خاص می‌پردازد. مشتریان شما باید احساس کنند پیام برند مخصوص آنها طراحی شده است ، به همین دلیل است که گاهی از بازاریابی شخصی می‌توان به عنوان بازاریابی یک به یک نام برد.

شرکت‌هایی مانند Netflix ، Amazon و YouTube از شخصی سازی تاکتیکی استفاده می‌کنند. بسته به آن که شما به دنبال چه چیزی هستید ، چه چیزی خریداری کنید ، چه چیزی را تماشا کنید و چه مصرف‌کنندگان دیگری با سابقه مشابه شما خریداری یا تماشا کرده‌اند ، این شرکت‌ها محصولات ، نمایش‌ها و ویدئوهای دیگری را برای شما پیشنهاد می‌کنند.

با این حال ، شخصی سازی فقط برای کانال‌های دیجیتالی نیست و مشارکت مشتری تنها یکی از مزایای شخصی سازی است. همچنین مشتریان بیشتر به هتل‌ها ، کافه‌ها یا سالن‌های مورد علاقه خود مراجعه می‌کنند.

آنها به مارک‌هایی که احساس خاص بودن در آنها ایجاد می‌کند وفادار خواهند بود.
گنجاندن شخصی سازی در برنامه کلی بازاریابی ، به شما امکان می.دهد در طول نقشه سفر مشتریان خود ، با مشتریان بالقوه یا لیدها ارتباط برقرار کنید ، که منجر به نرخ تبدیل بهتر ، کاهش نرخ بازگشت و افزایش تعداد مشتریان می‌شود.

چرا باید بازاریابی خود را شخصی سازی کنید؟

شخصی سازی یعنی اینکه کاری کنید که مشتریان شما احساس کنند مستقیماً با آنها در تعامل هستید و احساس کنند از دید شما فقط اعداد و ارقام نیستند.

بسته به این که شما به دنبال شخصی سازی یک عنصر از استراتژی خود هستید یا کل برنامه بازاریابی خود را شخصی سازی می‌کنید ، کسب و کار شما می‌تواند از چندین مزیت مهم شخصی سازی بهره‌مند شود:

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بردکرامب در سئو چیست؟

۱. ارتباط بهتر با مشتریان: به طور متوسط ​​هر فرد در ماه تقریباً 1700 تبلیغ مشاهده می‌کند. پیام شما باید بی سر و صدا باشد و در مقابل ارتباط را بیشتر کند. به عنوان مثال ، با ایمیل‌های شخصی شده که نام مشتری احتمالی شما در آن آمده و فاکتورهای مهم شخصی سازی را شامل می‌شود ، می توانید 29٪ نرخ باز کردن و 41٪ نرخ کلیک را افزایش دهید.

۲. افزایش درآمد: تجربیات شخصی عالی ، مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا خریدار وفادار شوند. برندهایی که محصولات و خدماتشان را شخصی سازی می‌کنند ، نرخ معاملات ، نرخ ماندگاری خریدار و درآمد هر معامله را افزایش می‌دهند.

این کار هم‌چنین در نتیجه نهایی خود را نشان می‌دهد: بازاریابی شخصی می‌تواند درآمد را تا 15 درصد افزایش دهد. و برعکس ، عدم شخصی سازی می‌تواند به نام تجاری شما آسیب برساند: 63 درصد از مصرف‌کنندگان هنگامی که برندها بر پیام‌های تبلیغاتی قدیمی تکیه می‌کنند بسیار آزرده می‌شوند.

۳. بهبود هدف‌گیری خریدار: چه زمانی مشتریان شما دوست دارند با آنها تماس گرفته شود؟ 81 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برندها بدانند چه زمان و چگونه به آن‌ها نزدیک شوند و چه زمان فاصله را حفظ کنند. بنابراین ، شناختن مخاطبان شما بخش مهمی از شخصی سازی است.

تقویت آگاهی از برند

مردم از برندهایی خرید می‌کنند که تجربه مشتری خوبی به آنها بدهد و باعث شود احساس خوبی داشته باشند. مشتریان شما انسان هستند و در حالی که برخی از معاملات فروش ممکن است ماهیت منطقی داشته باشند ، مانند یک سرمایه‌گذاری تجاری ، یا مانند نیازهای غذایی ، اما بسیاری از آنها با احساسات ایجاد می‌شوند.

نشان دادن این حقیقت که احساسات مشتریان خود را درک می‌کنید ، آنها را وادار می‌کند تا با شما تجارت کنند.

بهبود لید جنریشن

وقتی مشکلات مخاطبان موردنظر خود را جستجو می‌کنید ، اعتماد ایجاد می‌کنید و مشتریان شما برای ارائه بازخورد و اطلاعات به شما بیشتر مایل می‌شوند. حدود 43 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که حاضر به ارائه اطلاعات شخصی نیستند ، اما 63 درصد اظهار می‌دارند که اگر از محصول یا خدمات ارائه شده واقعاً لذت ببرند ، مایل به انجام این کار هستند. علاوه بر این ، بسیاری نیز معتقد بودند که تا زمانی که اطلاعات آنها به طور مسئولانه مورد استفاده قرار می‌گیرد ، آنها مایلند اطلاعات خود را با برندها برای پیشنهادات یا تخفیف‌های شخصی به اشتراک بگذارند.

بازهدف‌گیری کارآمدتر مشتریان

واقعیت این است که مشتریان فوراً از شما خرید نمی‌کنند. ممکن است قبل از اینکه مشتریان احتمالی برای خرید آماده شوند ، چندین مرحله تعامل لازم باشد.

با این حال ، شخصی سازی به شما امکان می‌دهد تا رابطه‌ای کاری را شروع کنید ، که باعث شود مصرف‌کنندگان برای خرید از شما هیجان‌زده شوند. ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند محتوای شخصی شده باعث می‌شود آن‌ها به دنبال اطلاعات یا محتوای بیشتری در مورد یک برند تجاری باشند. هرچه تجربیات مشتریان بالقوه مثبت‌تر باشد ، آن‌ها به مشتری وفادارتر نزدیک می‌شوند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پست مهمان چیست؟ چند پرسش و پاسخ در مورد پست مهمان

شخصی سازی برای موفقیت برنامه بازاریابی شما ضروری است. اما حتی اگر به داده‌های مشتری و ابزارهای مناسب دسترسی داشته باشید ، ممکن است هنوز برایتان سوال باشد که از کجا شروع کنید.

چگونه می توان شخصی سازی را شروع کرد؟

اولین قدم در شخصی سازی ، جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل است. این داده‌ها معمولاً شامل سن مصرف‌کنندگان ، درآمد خانوار ، جمعیت‌شناسی ، موقعیت جغرافیایی ، دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مورد استفاده ، رفتارهای خرید ، عادت‌های مرور و غیره است.

سپس می‌توانید داده‌ها را برای کمپین‌های آینده بهینه کنید و از تقسیم‌بندی بازار مخاطبان برای هدف قرار دادن زیر گروه‌های خاص در بین مخاطبان خود استفاده کنید. یک ابزار اتوماسیون بازاریابی انتخابی عالی برای این موضوع است.

سپس باید از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، که به CRM نیز معروف است ، استفاده کنید. این پلتفرم به مرکزی برای تمام اطلاعات مشتری جمع‌آوری شده از تماس‌های فروش ، ارائه‌دهندگان داده شخص ثالث و فرم‌های لید جنریشن در یک مکان تبدیل می‌شود.

پس از اتصال به سایر ابزارهای بازاریابی ، CRM شما به طور خودکار اطلاعات سرور را به روز می‌کند ، بنابراین تیم بازاریابی شما همیشه به داده‌های دقیق در زمان واقعی یا Real-time دسترسی دارد.

به خاطر داشته باشید که هنگام ردیابی داده‌های آنها ، مصرف‌کنندگان دوست دارند به آنها اطلاع داده شود و رضایتشان جلب گردد. این مهم است که فاش کنید که شما بر داده‌های کاربران نظارت می‌کنید و به مشتریان خود این گزینه را می‌دهید که برای ایجاد اعتماد و شفافیت بین نام تجاری شما و مصرف‌کنندگان ، انصراف دهند یا اطلاعاتی را به دلخواه ارائه دهند.

اجازه دادن به مشتریان برای ایجاد پروفایل یا حساب یکی از راه‌های انجام این کار است.
وقتی مشتری و نرم‌افزار مدیریت داده‌های خود را شناسایی کردید و برخی از دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی را اجرا کردید ، وقت آن رسیده است که مهارت‌های خود را به کار بگیرید.

شخصی سازی در عمل

بازاریابی شخصی فقط یک نظریه بازاریابی نیست. این یک عمل ثابت شده است که می‌توانید در استراتژی فعلی خود وارد کنید. وقتی عادت می‌کنید که شخصی سازی را در طول قیف بازاریابی خود قرار دهید ، مشتریان در مراحل تصمیم‌گیری خود دخیل هستند. شخصی سازی به آنها این احساس را می‌دهد که یک دوست مورد اعتماد دارند که برای پاسخگویی به سوالات آن‌ها و برآوردن نیازهای در حال تغییر آنها آماده است.

وب‌سایت شما ، کمپین‌های ایمیل و بازاریابی محتوا سه مورد هستند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کاربردهای داده کاوی و روندهای آن

وب سایت خود را سفارشی کنید

هنگام شخصی سازی وب سایت خود ، بر تراز کردن عناصر آن با مشخصات جمعیتی مورد نظر خود برای رفع نیازهای آنها تمرکز کنید. به عنوان مثال ، می‌توانید از آدرس IP بازدیدکنندگان برای ایجاد یک سرصفحه یا تبریک شخصی استفاده کنید. و در نظر بگیرید که یک فراخوان عمل یا CTA شخصی در سایت خود ایجاد کنید که مشتریان را ترغیب کند تا روی صفحه دیگری کلیک کنند ، به یک لیست ایمیل بپیوندند یا محصولات فروشگاه را بررسی کنند. همچنین می‌توانید محصولات یا ویژگی‌های مربوط به خدمات را برجسته کرده و راه حل‌هایی را برای نگرانی‌های مشترک مشتریان پیشنهاد دهید و حتی یک وبلاگ با محتوای هدفمند ایجاد کنید که با توجه به علایق ، سن ، جنسیت و مشخصات جمعیتی ، مشتریان احتمالی شما را جذب کند.

تبلیغات ایمیل

ایمیل‌های عمومی جزء گذشته هستند. از نظر مشتریان احتمالی ، ایمیل غیر شخصی هیچ تفاوتی با هرزنامه ندارد. ارزش کمی دارد و حتی می‌تواند به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود.

شخصی سازی ایمیل‌ها می تواند ROI را افزایش داده ، تعامل را بهبود بخشد و به ایجاد محتوای مرتبط کمک کند. استراتژی‌های اثبات شده شامل تقسیم‌بندی ایمیل‌های شما ، استفاده از پیام‌های هدفمند ، ردیابی رفتار ، هدف‌گیری مجدد ، خریداران با سبد خرید رها شده و اجازه دادن به مصرف‌کنندگان برای سفارشی کردن اولویت‌های ایمیل خود است.

همچنین می‌توانید در کمپین‌های بازاریابی خود از مراجع فرهنگ عامه استفاده کنید که مشتریان آنها را خنده‌دار می‌بینند یا ایمیل‌های دوستانه و کوپن‌های تولد ارسال می‌کنند تا روابط شخصی قوی‌تری با مشتریان خود ایجاد کنید.

بازاریابی محتوا

از محتواهای شخصی برای حل مشکلات مخاطبان و حل مشکلات مشتریان خود استفاده کنید. نقاط داده کلیدی مانند بازدید از وب‌سایت ، کلیک روی تبلیغات ، سابقه خرید و سایر اطلاعات را در برابر متغیرهای از پیش تعیین شده ارزیابی کنید. این موارد می‌تواند شامل سن ، تعداد دفعات مراجعه ، نشانی‌های اینترنتی ارجاع ، جنسیت ، مکان یا منطقه و غیره باشد. سپس از این داده‌ها برای تقسیم‌بندی مخاطبین خود بر اساس و پیشنهاد محتوا به آن بخش‌ها بر اساس مواردی که به نظر می‌رسد مفید هستند ، استفاده کنید. حتی می‌توانید محتوا را بر اساس مشخصات دقیق یا جایی که در قیف بازاریابی شما هستند به مشتریان جداگانه تحویل دهید.

شخصی سازی را با اتوماسیون بازاریابی انجام دهید.

با افزایش بار مشتریان و مدیریت فروش ، ردیابی و وارد کردن داده‌ها به صورت دستی برای اعضای تیم شما دشوارتر خواهد شد. برای جمع‌آوری ، تجزیه و تحلیل و اعمال بازخورد از اطلاعات مصرف کننده خود ، باید عملیات شخصی سازی خود را با اتوماسیون بازاریابی ترکیب کنید تا با مشتریان خود در تمام کانال‌ها به شیوه‌ای سازگار و کارآمد ارتباط برقرار کنید.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

رسانه پولی ، متعلق و کسب شده و تفاوت آن‌ها چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

رسانه پولی ، متعلق و کسب شده و تفاوت آن‌ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم ضمن تعریف مختصر از این رسانه ها و تفاوت های آنها را تشریح کنیم. با ما همراه باشید. روش‌های زیادی برای طراحی استراتژی بازاریابی برنده وجود دارد. با این حال ، معمولا ، یک کمپین موفق متکی بر مشارکت […]

انواع پایگاه داده چیست؟ 1 دقیقه

انواع پایگاه داده چیست؟

سهراب محمدی

انواع پایگاه داده چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع پایگاه داده و برخی از ویژگی‌های خاص و متمایز آن‌ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید. مقاله اصلی: پایگاه داده چیست؟ انواع مختلفی از پایگاه داده وجود دارد. بهترین پایگاه داده برای یک سازمان خاص بستگی به نحوه استفاده سازمان از داده‌ها دارد. پایگاه داده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان