1

صفحه گسترده چیست؟ در این آموزش درباره صفحه گسترده‌ها صحبت کرده و کارکردهای آن را توضیح می‌دهیم. سپس انواع آن را معرفی می‌کنیم.

صفحه گسترده یک برنامه کامپیوتری است که می‌تواند داده‌های سازمان یافته در سطرها و ستون‌ها را ضبط کرده ، نمایش داده و ویرایش کند. صفحه گسترده یکی از رایج‌ترین ابزارهای موجود با رایانه‌های شخصی است.

صفحه گسترده چیست و شامل چه اجزائی است؟

یک صفحه گسترده معمولاً شامل داده‌های عددی و رشته‌های کوتاه متن است. در یک صفحه گسترده ، فضاهایی که حاوی اقلام داده هستند را سلول‌های صفحه گسترده می‌نامند. اینها را می‌توان برای انعکاس بهتر داده‌های موجود تغییر نام داد و می‌توان با شماره ردیف و حروف ستون به آنها اشاره کرد.

یک صفحه گسترده واحد می‌تواند به عنوان یک صفحه گسترده برای گردآوری داده‌ها برای یک هدف خاص استفاده شود ، یا چندین صفحه را می‌توان برای ایجاد یک کتاب کامل ترکیب کرد.

هر ستون یا سلول ردیف به مقداری اشاره می‌کند و بر اساس مکان آن برچسب‌گذاری می‌شود (برای مثال: A1 ، A2 ، A3). داده‌ها را می‌توان به عنوان یک فایل CSV صادر کرد و به نرم‌افزارهای دیگر وارد کرد یا برعکس.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از ویژگی‌هایی که صفحات گسترده ارائه می‌دهند داشته باشیم.

برخی از ویژگی‌های رایج صفحه گسترده چیست؟

در اینجا برخی از ویژگی‌های موجود در اکثر صفحات گسترده توضیح داده شده است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تست POST در کامپیوتر چیست؟

قالب‌بندی سلول‌ها

در صفحه گسترده ، سلول‌های انتخاب شده را می‌توان قالب بندی کرد تا مقادیر مختلف عددی را نشان دهند. به عنوان مثال ، ممکن است داده‌های مالی دارای قالب‌بندی حسابداری باشند ، که شامل اعشاری و کاما برای نشان دادن دلار و سنت است.

فرمول‌ها

در زیر نوار فرمول ، کاربران می‌توانند محاسبه محتویات یک سلول در مقابل محتویات یک سلول دیگر را انجام دهند. به عنوان مثال ، اگر شخصی از کاربرگ برای آشتی معاملات استفاده کند ، می‌تواند تمام سلول‌هایی را که باید با هم جمع شوند برجسته کرده و یک تابع جمع وارد کند.

جداول پیوت

با استفاده از یک جدول پیوت ، کاربران می‌توانند داده‌ها را از طریق نوار ابزار سازمان‌دهی ، گروه‌بندی ، تجمیع ، میانگین‌گیری کرده و ​​یا مرتب کنند.

توجه به این نکته ضروری است که ابزارها و دقت عملکردی آن‌ها بسته به برنامه انتخاب شده توسط کاربر متفاوت است.

برنامه‌های رایج صفحه گسترده

“دنیل بریکلین” و “باب فرانکستون” اولین صفحه گسترده را با نام VisiCalc برای “ماشین حساب قابل مشاهده” ایجاد کردند.

این رایانه در Apple II ، یکی از اولین رایانه‌هایی که توسط مشاغل استفاده می‌شد ، و محبوب بود.

لوتوس 1-2-3 با پیشی گرفتن از ویسی کالک به برنامه‌ای تبدیل شد که رایانه شخصی IBM را به عنوان رایانه شخصی برتر در تجارت در دهه‌های 1980 و 1990 تبدیل کرد. IBM در سال 1995 لوتوس را خریداری کرد و به فروش Lotus 1- 2-3 تا سال 2013 ادامه داد. سپس ، صفحه گسترده‌ای را که در دهه 90 از Microsoft Excel عقب ماند و هرگز بازیابی نشد رها کرد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  هاست چیست؟ انواع و کارکردهای آن چیست؟

برخی از نرم افزارهای صفحه گسترده که امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

نرم‌افزار Microsoft Excel: این نرم‌افزار به عنوان بخشی از مجموعه Microsoft Office و سرویس اشتراک Microsoft 365 مبتنی بر ابر (قبلاً Office 365). برای Windows ، macOS ، Android و iOS در دسترس است.

برنامه Google Sheets: بخشی از مجموعه برنامه‌های وب Google ، Google Workspace. این نرم‌افزار رایگان است و همچنین به عنوان یک برنامه رومیزی برای سیستم عامل Google Chrome و سیستم عامل‌های مختلف تلفن همراه ، مانند Android و iOS در دسترس است.

برنامه Apache Open Office Calc: برای لینوکس ، macOS و ویندوز است. پورت‌های نسخه رایگان Apache Open Office برای سایر سیستم عامل‌ها نیز موجود است. اولین بار در سال 2012 منتشر شد ، اما ریشه‌های نخستین آن به سال 2002 برمی‌گردد.

برنامه LibreOffice Calc: برنامه صفحه گسترده دیگر که بخشی از مجموعه رایگان LibreOffice است. LibreOffice و Apache Open Office ریشه خود را از یک پایگاه کد می‌گیرند ، بنابراین نام صفحه گسترده آن‌ها یکسان است.

برنامه Thinkfree Office: یک مجموعه رایگان با بهره‌وری کامل با صفحه گسترده ویژه طراحی شده برای ارائه یک تجربه ثابت در دستگاه‌های مختلف می‌باشد. نسخه آنلاین با ذخیره سازی ابری در دسترس است.

در حالی که Lotus 1-2-3 اولین کسی بود که نام سلول‌ها و ماکروها را معرفی کرد ، صفحات گسترده Microsoft Excel یک رابط کاربری گرافیکی و قابلیت اشاره و کلیک با استفاده از ماوس را پیاده.سازی کرد.

اکثر صفحات گسترده حرفه‌ای آموزش‌ها و قالب‌هایی را ارائه می‌دهند که به کاربران کمک می‌کند با این ابزار آشنا شوند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پورت شبکه چیست و انواع آن کدام است؟

کنترل‌های صفحه گسترده چیست؟

کنترل صفحه گسترده اقداماتی است که تیم حسابداری یک شرکت برای حفاظت از صحت و دقت شیوه‌های حسابداری و سوابق مالی خود استفاده می‌کند. یک کار مداوم برای شناسایی و حل سریع خطاها و حفظ امنیت همه داده‌ها است. آموزش کامل برای موفقیت برنامه‌های کنترل صفحه گسترده مهم است.
ویژگی‌های برنامه کنترل صفحه گسترده باید شامل موارد زیر باشد:

۱. کنترل دسترسی (نام کاربری ، گذرواژه ، بیومتریک)

۲. لیست کاربران مجاز و به روز شده

۳. محدودیت‌های دسترسی به سلول‌هایی که محاسبات مهم را انجام می‌دهند

۴. رمزگذاری قوی

۵. بررسی صحت داده‌های خروجی

۶. بررسی صحت داده‌های دریافتی

۷. تعمیر و نگهداری معمول سخت افزار شبکه

۸. پیشگیری از از دست دادن داده‌ها و فساد از طریق فرآیندهای جمع‌بندی مرجع متقابل

۹. آزمایش جامع جدیدترین توابع و ویژگی‌های صفحات گسترده

۱۰. بایگانی برنامه ریزی شده و پشتیبان‌گیری افزایشی

۱۱. ترتیبات ذخیره‌سازی خارج از سایت

۱۲. افزونگی پشتیبان‌گیری. بایگانی ، استفاده از چندین نوع رسانه

۱۳. روش‌های بازیابی اطلاعات در محل موجود است

۱۴. سهولت استفاده و انعطاف پذیری

در این مقاله آموزشی در مورد این که صفحه گسترده چیست صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

منبع

۱. تعریف صفحه گسترده‌ها – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم تکنیک درخت تصمیم در داده‌کاوی را برایتان توضیح دهیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. مقاله اصلی: انواع روشهای داده کاوی چیست؟ مقدمه درخت‌های تصمیم از سه بخش کلیدی تشکیل شده‌اند: گره‌های تصمیم (نماینده تصمیم)، گره‌های تصادفی یا انتخاب (نماینده احتمال)، […]

1 دقیقه

پایگاه داده چیست؟

سهراب محمدی

پایگاه داده چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم پایگاه داده را تعریف کرده و به برخی از خصوصیات آن اشاره کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: داده کاوی چیست؟ مقدمه پایگاه داده مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌ها و یا اطلاعات ساختاریافته است که معمولاً به صورت الکترونیکی در یک سامانه کامپیوتری ذخیره می‌شوند. یک پایگاه داده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان