1

فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری چیست؟ در این بخش می‌خواهیم به موضوع فناوری نظارت تصویری بپردازیم و اجزای آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اجزای فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری مانند هر سیستم دیگر، دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. بخش سخت‌افزاری شامل دوربین‌های مداربسته یا CCTV و بخش نرم‌افزاری شامل سیستم‌های تشخیص چهره است.

سیستم‌های تشخیص چهره به وسیله هوش مصنوعی آموزش می‌بینند و عملکرد خود را بهبود می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: سیستم تشخیص چهره چیست؟

دوربین‌های مداربسته به همراه متد تشخیص چهره برای نظارت بر فضاهای عمومی و خصوصی استفاده می‌شود.

همچنان که اثربخشی این فناوری موردبحث است، روزانه بر میزان فراگیری آن افزوده می‌شود.

دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته همچنین به‌عنوان تلویزیون مداربسته یا CCTV  شناخته می‌شوند. (به طور فزاینده‌ای برای نظارت بر فضاهای عمومی و خصوصی در سراسر جهان استفاده می‌شوند.)

دولت‌ها و مقامات مجری قانون از دوربین‌های مداربسته در شرایط مختلفی استفاده کرده‌اند؛ بررسی جرایم، حفاظت از محیط‌های شهری و ساختمان‌های دولتی، کنترل ترافیک، نظارت بر معترضان و…

استدلال طرفداران دوربین‌های مداربسته این است که این نوع دوربین‌ها هم برای مجرمان بازدارنده است و هم در کشف جرایم کمک‌کننده است.

اغلب برای استفاده از دوربین‌های مداربسته تحقیقات کمی صورت می‌گیرد. در بسیاری از موارد صرفاًً به دلیل ضرورت افزایش سیستم‌های امنیتی، توسط دولت‌ها به کار گرفته می‌شود.

هرچند مطالعاتی نیز در مورد اثربخشی دوربین مداربسته در پیشگیری از جرم، وجود داشته که این ابزار را در بهترین حالت، بی‌نتیجه دانسته است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع فناوری تشخیص چهره

کارکرد سیستم تشخیص چهره

سیستم‌های تشخیص چهره از هوش مصنوعی و فناوری تطبیق برای شناسایی چهره افراد استفاده می‌کنند.

این فناوری اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما مسائل مهم سیاست عمومی، از جمله امکان شناسایی و طبقه‌بندی پنهان افراد در انظار عمومی را فراهم می‌کند.

در این مقاله آموزشی درباره این که فناوری نظارت تصویری چیست مطالبی را مطرح کردیم.

منابع

۱. معرفی فناوری‌های نظارتی – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

خزش وب چیست و چگونه کار می‌کند؟

golearnwork

خزش وب چیست و چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله می‌خواهیم مطالبی درباره مبحث خزش وب و کارکرد آن‌ها بیان کنیم. با ما همراه باشید. نوشتارهای اصلی: داده کاوی چیست؟ ، چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ هم‌چنین بخوانید: وب کاوی چیست؟ ، موتور جستجو وب چیست؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید […]

1 دقیقه

انواع هوش مصنوعی چیست؟

golearnwork

انواع هوش مصنوعی چیست؟ در این آموزش بر آنیم که انواع هوش مصنوعی را از دیدگاه‌های مختلف و متفاوتی شرح دهیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی محدود (Narrow AI) این نوع هوش مصنوعی صرفا در یک تخصص خاص سازمان‌دهی شده‌اند. مانند انواع زیرمجموعه‌های گوگل ، گوگل ترنسلیت ، دستیارهای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان