1

فواید تنفس شکمی عمیق برای ورزشکارها

فواید تنفس شکمی عمیق برای ورزشکارها چیست؟ نقش دیافراگم در تنفس چیست؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش‌ها خواهیم پرداخت.

برخی از اطلاعات کلیدی در مورد تنفس وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ریه‌های یک ورزشکار متوسط ​​با هر تنفس آرام حدود 0.5 لیتر هوا جابجا می‌کند. این مقدار می‌تواند در طی یک تمرین شدید به 3 لیتر برسد.

هنگام استنشاق ، هوا از طریق بینی و دهان و از طریق حلق ، حنجره ، نای ، نایژه ها و لوله‌های کوچکتر و کوچکتر بنام برونشیول (که به ضخامت یک مو) است به 600 میلیون کیسه کوچک در ریه ها موسوم به آلوئول می‌رسد. هر آلوولوس توسط یک شبکه مویرگی کوچک احاطه شده است ، جایی که سلول های قرمز خون دی اکسید کربن را رها می‌کنند و اکسیژن را می‌گیرند (فرآیندی به نام “تبادل گاز”).

هنگام ورزش ، سطح دی اکسید کربن و یون های هیدروژن در جریان خون افزایش می‌یابد. این منجر به کاهش pH خون می‌شود ، که باعث افزایش سرعت تنفس می‌شود. در حقیقت ، نیروی محرکه اصلی تقریباً در همه تنفس‌ها (به ویژه در سطح دریا) نیاز به حذف دی اکسید کربن و دریافت اکسیژن است. (در ارتفاع ، تنفس افزایش می‌یابد زیرا خون از اکسیژن کمتری اشباع شده است)

ورزش کارایی سیستم تنفسی را افزایش می‌دهد ، اما به طور قابل توجهی ظرفیت ریه را افزایش نمی‌دهد.

نتایج تعجب‌آور از نفس کشیدن بد

دیافراگم یک عضله گنبدی شکل در زیر ریه‌ها است. هنگام استنشاق هوا ، صاف می‌شود و به سمت پایین حرکت می‌کند و به اندام‌های شکم فشار می‌آورد تا ریه‌ها گسترش یابد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  کلیستنیکس چیست؟

با این حال ، بسیاری از بزرگسالان به درستی از دیافراگم استفاده نمی‌کنند. وضعیت و حالت نادرست بدن ، استرس و سایر عوامل باعث می‌شود که افراد سطحی نفس بکشند و فقط از قفسه دنده فوقانی بیش از حد لازم استفاده کنند. این موضوع همچنین می‌تواند باعث ناراحتی در عضلات قفسه سینه و پشت شود ، عضلات کف لگن و کمر را ضعیف کرده و حرکت مناسب شانه‌ها و ستون فقرات را مختل کند.

برای کمک به ورزشکاران در انجام تنفس مناسب دیافراگم ، از آنها بخواهید که دستان خود را بر روی دنده‌های تحتانی خود قرار دهند تا بتوانند هنگام تنفس احساس افزایش و افتادن کنند. بیشترین حرکت تنفسی را باید در اینجا احساس کرد ، نه قسمت فوقانی قفسه سینه ، در طول زندگی روزمره و به ویژه در حین ورزش.

نقش دیافراگم در تنفس عمیق

تنفس دیافراگمی با هدایت اکسیژن بیشتر به عضلات و بهبود استقامت عضلات ، به بدن کمک می کند. یکی دیگر از مزایای تنفس عمیق ، آرامش بخشیدن به بدن است.

نحوه تنفس از دیافراگم

بهترین روش برای تنفس از دیافراگم این است که به صورت خوابیده به پشت باشد و از قفسه سینه نباشد.

زمانی که به پشت می‌خوابیم تنفس ما به طور اتوماتیک از دیافراگم است و به همین دلیل میگویند که باید به پشت بخوابیم تا گردش خون بهتر انجام شود زیرا از دیافراگم است.

در این مقاله در مورد فواید تنفس شکمی عمیق برای ورزشکارها صحبت کردیم. به امید اینکه استفاده کنید.

دانیال رادین

دانیال رادین ، بازیگر و مربی تناسب اندام ، نویسنده مقالات در زمینه ورزشی و بازیگری.

مطالب مرتبط
1
بهترین حرکات کیک بوکسینگ چیست؟ 1 دقیقه

بهترین حرکات کیک بوکسینگ چیست؟

golearnwork

بهترین حرکات کیک بوکسینگ چیست؟ در این نوشتار برآنیم تا درباره کیک بوکسینگ، تاریخچه، مزایا و بهترین حرکات آن، مطالبی را بیان کنیم. بیشتر بخوانید: استعدادیابی در رشته های ورزشی چیست؟ کیک بوکسینگ چیست؟ کیک بوکسینگ نوعی هنر رزمی است که در دهه 1960 در ژاپن ایجاد شد. این هنر با ترکیبی از عناصر کاراته، بوکس […]

1 دقیقه

عضله ران پا، همسترینگ پا، ساق پا

دانیال رادین

عضله ران پا، همسترینگ پا، ساق پا؛ موضوع این مقاله، بحث در مورد این عضلات، کارایی آن‌ها و تمرینات مناسب آن‌ها است. عضلات پا برای راه رفتن، دویدن، بالا رفتن و پایین آمدن از پله ، کوهنوردی و … کاربرد اساسی دارد. مقالات مرتبط: عضله شکم پهلو و فیله کمر، ماهیچه سینه و پشت بازو […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان