1

قیف فروش و بازاریابی چیست؟ تفاوت‌های آن کدامند و کارایی و اهمیت آنها در چیست؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

قیف فروش و بازاریابی چیست؟

آیا می‌دانید که تنها 2 درصد از خریدها در اولین تماس انجام می‌شود؟ این درصد حتی در چهارمین زمان تماس حتی به 10 درصد می‌رسد. به طور متوسط ​​، یک مشتری قبل از خرید به 5 تا 8 زمان تماس نیاز دارد. این زمان‌ها با هم سفر مشتری را تشکیل می‌دهند و این سفر برای هر مشتری متفاوت است.

به همین دلیل بسیار مهم است که با ارتباطات خود به خوبی به این سیر و سفر مشتری پاسخ دهید ، تا مشتریان احتمالی اطلاعات مناسب را در زمان مناسب دریافت کنند. فرآیندی که منجر به خرید می‌شود ، قیف بازاریابی و فروش نامیده می‌شود.

چرا به قیف نیاز داریم؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد ، مشتری به طور متوسط ​​برای خرید به 5 تا 8 زمان تماس نیاز دارد. مزاحم؟ خیر! این سیر و سفر ، فرصت نابی را برای نام تجاری ، محصول و خدمات شما ارائه می‌دهد به گونه‌ای که خود را اثبات کنید. تا مشتری به هیچ وجه نمی‌تواند شما را از دست بدهد.

سفر مشتری

زمان‌های تماس که منجر به خرید می شود ، سفر مشتری را شکل می‌دهد. مدلهای بی‌شماری برای این کار توسط متخصصان و متخصصان بازاریابی نوشته شده است ، اما مطمئناً بیشترین آنها مورد استفاده مدل AIDA است. این مدل شامل مراحل زیر است:

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  وب کاوی چیست؟

توجه: مشتری نیاز خاصی دارد ، از آن آگاه است و محصول یا خدمات شما را می‌شناسد.
علاقه: مشتری شروع به علاقه‌مند شدن به محصول شما می‌کند.
تمایل: مشتری باید محصول شما را بخرد.
اقدام: مشتری محصول شما را خریداری می‌کند.

هر مرحله از مدل به رویکرد خاص خود و پیام‌های خاص خود نیاز دارد. وقتی مشتری هنوز از محصول شما مطلع نیست و مطمئناً نیازی به خرید آن ندارد ، گفتن قیمت و یا توصیف بسته‌های محصول کاری منطقی نیست و هیچ وجهی ندارد.

زمان و کارایی

یک قیف مجهز ایجاد توزیعی کارآمد میان فروش و بازاریابی را تضمین می‌کند و زمان زیادی را برای شما یا کارکنان شما صرفه‌جویی می‌کند. یک قیف خودکار تضمین می‌کند که وب‌سایت و ارتباطات شما جریانی از سرنخ‌ها را بدون وقفه ارائه می‌دهد. بخش بازاریابی می‌تواند بر ارتباط درون آن قیف تمرکز کند و بخش فروش می‌تواند زمان خود را به طور موثر بر روی آن‌ها متمرکز کند.

توصیه و اطلاع‌رسانی

آگاهانه یا ناخودآگاه ، مشتریان باید هنگام خرید به متخصصان اطلاع داده و به توصیه آن‌ها گوش کنند. آن‌ها برای اطمینان از انتخاب صحیح خود از کمک می‌خواهند. یک قیف فروش و بازاریابی فرصتی را برای برآوردن این نیاز فراهم می‌کند و در عین حال تجارت و محصول شما را به راه حلی که مشتری نیاز دارد تبدیل می‌کند.

یک مشتری به طور متوسط ​​برای خرید به 5 تا 8 لحظه تماس نیاز دارد!

تفاوت قیف بازاریابی با قیف فروش چیست؟

قیفی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم اغلب به عنوان قیف فروش طبقه‌بندی می شود. عجیب است ، زیرا بیشتر این قیف بازاریابی است ، در حالی که فروش فقط در انتها به گوشه می‌رسد. به همین دلیل است که ما در اینجا تمایز روشنی بین بازاریابی و فروش قائل می‌شویم.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بازاریابی طاقچه چیست؟

قیف بازاریابی

در قیف بازاریابی ، شما مشغول جذب مشتریان بالقوه هستید. شما بر تعداد زیادی از مخاطبان تمرکز می‌کنید و سعی می‌کنید مشتری را متقاعد کنید که کسب و کار شما بهترین انتخاب برای نیازهای وی است. در این فرایند ، بسیار مهم است که مخاطبان شما تا حد امکان “پرچم قرمز” دریافت کنند. به همین دلیل است که شما فقط در مورد مشکلات و فرصت‌های گروه هدف خود صحبت می‌کنید و هنوز در مورد راه حلی که می‌توانید ارائه دهید صحبت نمی‌کنید. اگر این کار را انجام دهید ، مشتریان احتمالی شروع به شکاکیت در انگیزه‌ها و صداقت شما می‌کنند و در نتیجه “پرچم قرمز” ایجاد می‌کنند.

قیف فروش

قیف فروش زمانی آغاز می‌شود که قیف بازاریابی کار خود را به خوبی انجام داده است. مشتری از نیازهای خود آگاه است و اکنون زمان آن است که در مورد محصول یا راه حل شما و نحوه کمک به مشتری صحبت کنید.

تغییر از فروش به بازاریابی

در سال‌های اخیر ، تمرکز بیشتر از فروش به بازاریابی تغییر یافته است. جایی که قبلا فروش حدود 60 درصد قیف را بر عهده داشت ، اکنون فقط حدود 20 درصد را شامل می‌شود. این مسئله بیان‌گر افزایش اهمیت استراتژی‌های بازاریابی می‌باشد.

چگونه می‌توان یک قیف بازاریابی و فروش موثر ایجاد کرد؟

راه‌اندازی قیف با بررسی دقیق مشتریان بالقوه ، نحوه دسترسی به آنها و نحوه کمک به آنها در مورد معرفی و فروش محصول یا خدمات آغاز می‌شود.

در مرحله بعد ، مهم است که تعیین کنید مشتریان شما از چه مرحله‌ای قرار است عبور کنند و با کدام ارتباط می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. با دقت فکر کنید که منظور شما از فاز چیست و در چه مرحله‌ای از سفر مشتری مناسب است. در نهایت ، تعیین نقطه عطف بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. چه زمانی یک سرنخ به یک مشتری احتمالی تبدیل می‌شود؟

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تولید محتوای متنی چیست؟

در این مقاله راجع به قیف فروش و بازاریابی صحبت کردیم و کاربرد و تفاوت‌های آنها را توضیح دادیم. با تشکر از اینکه این مقاله را مطالعه کردید.

منابع مورد استفاده

۱. قیف بازاریابی و موارد استفاده آن چیست؟ – ترجمه از انگلیسی

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

اتریبیوشن و مدل های آن چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

اتریبیوشن و مدل های آن چیست؟ در این مقاله بر آن هستیم که درباره اتریبیوشن و مدل های آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید. اتریبیوشن چیست؟ اتریبیوشن در اصل ابزاری است که میزان موفقیت یک کمپین بازاریابی ، فروش یا پروموشن را اندازه‌گیری می‌کند. اتریبیوشن وسیله‌ای است که با آن می‌توان فهمید کدام کانال […]

پردازش زبان طبیعی چیست؟ 1 دقیقه

پردازش زبان طبیعی چیست؟

سهراب محمدی

پردازش زبان طبیعی چیست؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع مهم از هوش مصنوعی را برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید. زبان‌های طبیعی یکی از زیرشاخه‌های بااهمیت در حوزهٔ گستردهٔ علوم رایانه، هوش مصنوعی است، که به تعامل بین کامپیوتر و زبان‌های (طبیعی) انسانی می‌پردازد؛ بنابراین پردازش زبان‌های طبیعی بر ارتباط انسان و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان