1

لید جنریشن چیست؟ در این مقاله لید جنریشن یا فرآیند تولید و ایجاد سرنخ را توضیح داده و انواع روشهای آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لید جنریشن یا جمع‌آوری سرنخ ، فرآیند به وجود آوردن علاقه مصرف کننده به یک محصول یا خدمت با هدف تبدیل این علاقه به اقدام برای خرید است. در بازاریابی آنلاین ، این معمولاً شامل جمع‌آوری اطلاعات تماس بازدیدکنندگان (به نام “لید یا سرنخ”) از طریق فرم‌های وب‌سایت است.

لید جنریشن بخش مهمی از قیف فروش برای بسیاری از مشاغل B2B است زیرا محصولات آن‌ها می‌تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد و بازدیدکنندگان وب کمتر احتمال دارد محصول یا خدمات خود را مستقیماً از وب‌سایت خریداری کنند.

جمع‌آوری سرنخ‌های جدید به مشاغل اجازه می‌دهد تا مشتریان بالقوه را از طریق بازاریابی ایمیلی آموزش دهند و پرورش دهند ، قبل از اینکه مستقیماً از طریق فروشندگان به سرنخ‌های واجد شرایط برسند.

جمع‌آوری سرنخ برای تجارت الکترونیک و سایر کسب و کارها نیز مهم است ، زیرا بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال‌ها برای بازاریابی آنلاین است و جمع‌آوری اطلاعات تماس مشتری احتمالی کمک می‌کند. این به شرکت بستگی دارد که بعداً آنها را به بازار عرضه کند ، حتی اگر این کار را انجام دهند.

نحوه جمع‌آوری سرنخ

دو بخش اصلی در فرآیند تولید سرنخ وجود دارد: هدایت ترافیک به سایت شما ، و سپس متقاعد کردن آنها جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود با شما.

اولین قدم در این فرایند یافتن راهی موثر برای جذب مخاطب به وب سایت شما است. بسته به اهداف تجاری و محدودیت‌های بودجه‌ای که دارید ، روش‌های مختلفی برای شروع جذب مشتری به سایت شما وجود دارد. در اینجا برخی از اصلی‌ترین راه‌هایی که باعث جذب ترافیک در وب‌سایت کسب و کارها می‌شود آورده شده است:

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  افیلیت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): SEM نوعی تبلیغات آنلاین است که شامل پرداخت هزینه موتورهای جستجو (مانند Google یا Bing) برای نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی آنها می‌باشد. از آنجا که جستجو اصلی‌ترین روش مرور افراد در وب است ، این می‌تواند منبع اصلی ترافیک باشد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO): بهینه‌سازی موتورهای جستجو مشابه SEM است ، زیرا شامل جذب ترافیک در موتورهای جستجو می شود ، اما به جای پرداختن به موتورهای جستجو برای تبلیغات ، SEO فقط بهینه‌سازی وب سایت شما برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو است به طوری که در صفحات بالاتر ظاهر می.شود. به این فرآیند نتایج جستجوی ارگانیک گفته می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و LinkedIn به محبوب‌ترین شبکه‌ها در وب تبدیل شده‌اند و شروع به رقابت با جستجو به عنوان منابع اصلی ترافیک می‌کنند. شما می‌توانید با ارسال مطالب در شبکه‌های اجتماعی یا پرداخت هزینه تبلیغات ارائه شده در این شبکه‌ها ، از شبکه‌های اجتماعی ترافیک دریافت کنید.

نمایش تبلیغات: این نوع تبلیغات به اشکال مختلف مانند ویدئو ، تصویر ، صدا یا متن ارائه می‌شود. این تبلیغات را می‌توان از وب‌سایت‌های مربوطه خریداری کرد تا بتواند بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند ، این کار معمولاً از طریق مدل‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) انجام می‌شود.

رویدادهای آفلاین: بازاریابی آنلاین اغلب می‌تواند بصورت آفلاین شروع شود. رویدادهایی مانند کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های صنعتی می‌تواند راه‌های خوبی برای ارتباط با مشتریان بالقوه جدید ، آموزش آنها در مورد نام تجاری شما و ارائه آنها به وب‌سایت شما باشد. نیز می‌تواند رویدادهایی باشد که شما به عنوان مهمان در آنها شرکت می‌کنید ، رویدادهایی که از آنها حمایت می‌کنید یا رویدادهایی که خودتان سازماندهی می‌کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  انواع اینفوگرافیک چیست؟ سه نوع اینفوگرافیک برای استفاده

هنگامی که بازدیدکنندگان وارد سایت شما می‌شوند ، گام بعدی این است که آنها را از طریق یک فرم آنلاین به سرنخ تبدیل کنید. این کار را می‌توان با استفاده از بسیاری از تاکتیک‌های جمع‌آوری سرنخ انجام داد ، اما در اصل شامل علاقه‌مندی افراد به محصول یا خدمات شما می‌شود و آنها را مجبور می‌کند تا اطلاعات تماس خود را ، اغلب از طریق یک محرک انگیزشی (که “آهن‌ربای اصلی” نامیده می‌شود) ارسال کنند.

در اینجا استراتژی‌های بازاریابی متداول مورد استفاده کسب و کارها برای ایجاد سرنخ ها آمده است:

محتوا: ارائه محتوای با کیفیت بالا در مقابل اطلاعات تماس ، یک روش استاندارد در تولید سرنخ است. این محتوا می‌تواند از یک مقاله ، یک مطالعه موردی ، مقایسه یا یک اینفوگرافیک گرفته تا یک کتاب الکترونیکی یا یک فیلم منحصر به فرد متغیر باشد. ایده کار این است که مشتریان بالقوه را با محتوای مربوط به کسب و کار خود از مخاطبان هدف خود جذب کنید و از آنها بخواهید قبل از دسترسی به محتوا ، اطلاعات تماس خود را ارائه دهند.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
تراکنش در بلاک چین چیست؟ 1 دقیقه

تراکنش در بلاک چین چیست و چگونه عمل می‌کند؟

golearnwork

تراکنش در بلاک‌چین چیست و چگونه عمل می‌کند؟ در این نوشتار قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید. مقاله اصلی: بلاک چین چیست؟ قبل از اینکه تراکنش به بلاک‌چین اضافه شود، باید احراز هویت صورت گیرد. یک تراکنش قبل از اضافه شدن به بلاک چین باید چندین مرحله کلیدی را […]

سوشال مدیا مارکتینگ 1 دقیقه

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) چیست؟ در این مقاله در مورد سوشیال مدیا مارکتینگ توضیح داده و انواع آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی یا Social Media Marketing (به اختصار SMM) به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان