1

مقدمات ریاضی برای یادگیری هوش مصنوعی

مقدمات ریاضی برای یادگیری هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله آموزشی کوتاه، به اختصار نگاهی به این مقدمات می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

برخی از مهم‌ترین دانش‌های ریاضی برای یادگیری هوش مصنوعی عبارتند از:

جبر خطی

نشان‌دهنده حرکت دیتا و روابط خطی بین آن‌هاست. شما می‌توانید جریان‌های موجود در دیتاها به اضافه تاثیر هر متغیر بر متغیر دیگری را بررسی کنید و ضریب همبستگی میان متغییر ها را محاسبه کنید.

ماتریس

عموما ویژگی‌ها برای توصیف یک پدیده چند بعدی هستند پس برای محاسبات روی آن‌ها نیاز به دانستن ماتریس و قواعد آن‌ها داریم.

احتمالات

بعضی از دیتاها وجود دارند که لیبل ندارند و ما بر اساس توزیع و احتمال وقوع آنها قصد بررسی خروجی و پیش‌بینی یک مدل را داریم. در این مواقع، علم احتمال به ما کمک می‌کند.

بهینه‌سازی

در مبحث بهینه‌سازی، ما قصد داریم که با کمترین هزینه ، به بهترین خروجی برسیم. و در واقع الگوریتم‌های متاثر از متد سیمپلکس را پیاده سازی بکنیم.

آمار

روندهای آماری و متغییرهای گسسته و پیوسته آماری همواره جزو جدانشدنی توصیف داده‌ها و بررسی روابط پنهان بین ان‌ها می‌باشد.

به طور کلی قدم اول برای ورود به دنیای علم داده یادگیری پیش نیازهای آن می‌باشد از جمله ریاضیات پایه که در بالا بیان شد.

در این مقاله درباره مقدمات ریاضی برای یادگیری هوش مصنوعی توضیح دادیم. برای یادگیری بهتر این موارد مطالب سایت را با دقت بررسی کنید. با تشکر از همراهی شما.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

مهندس سهراب محمدی هستم، دانش آموخته کامپیوتر از دانشگاه خوارزمی تهران؛ رتبه ۹۲۸ کنکور سراسری؛ متخصص ماشین لرنینگ و علم داده؛ انجام دهنده پروژه های صنعتی دانشگاهی معتبر ؛ و سابقه فعالیت به عنوان مسئول آنالیز دیتا و تنظیم الگوریتم دارم.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) چیست؟

سهراب محمدی

پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره یکی از اصلی‌ترین انواع پایگاه‌های داده صحبت کنیم. با ما همراه باشید. نوشتارهای اصلی: انواع پایگاه داده چیست؟ ، پایگاه داده چیست؟ هم‌چنین بخوانید: داده کاوی چیست؟ پایگاه داده رابطه ای نوعی از پایگاه داده است که نقاط داده مرتبط با یکدیگر را […]

1 دقیقه

مقیاس پذیری در داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

مقیاس پذیری در داده کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم درباره مقیاس پذیری در داده کاوی، به ویژه داده‌های بزرگ مطالبی را بیان کنیم. با ما همراه باشید. مقاله اصلی: داده کاوی چیست؟ هم‌چنین بخوانید: مقیاس پذیری چیست؟ پروژه‌های کلان داده و تجزیه‌وتحلیل می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک شایانی کنند، اما عملکرد آن‌ها مستقیماً […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان