1

منابع انسانی HR؛ بخش شرکتی است که مسئول یافتن ، انتخاب ، جذب و آموزش متقاضیان کار و همچنین اداره برنامه‌های مربوط به حقوق و مزایای کارکنان است. منابع انسانی نقش مهمی در کمک به شرکت‌ها برای مقابله با محیط تجاری در حال تغییر سریع و افزایش تقاضا برای کارکنان با کیفیت در قرن 21 ایفا می‌کند.

جان آر. کامونز ، اقتصاددان نهادی آمریکایی ، اولین بار در کتاب خود “توزیع ثروت” ، که در سال 1893 منتشر شد ، اصطلاح “منابع انسانی” را مطرح کرد. با این حال ، تا قرن 19 بخشهای منابع انسانی قبلاً توسعه یافته و مسئول مانند آنروز نبودند.

برخی نکات مهم منابع انسانی

منابع انسانی (HR) بخش شرکتی است که مسئول یافتن ، انتخاب ، جذب و آموزش نامزدهای شغلی و اداره برنامه‌های حقوق و مزایا است.

مسئولیت‌های اضافی منابع انسانی شامل غرامت و مزایا ، استخدام ، اخراج و به‌روزرسانی قوانین است که ممکن است بر شرکت و کارکنان آن تأثیر بگذارد.

بسیاری از شرکت‌ها از وظایف اداری سنتی منابع انسانی داخلی (HR) فاصله گرفته و وظایف برون‌سپاری شده‌ای مانند حقوق و دستمزد و فروشندگان خارجی را برون‌سپاری کرده‌اند.

درک منابع انسانی

حضور بخش منابع انسانی جزء ضروری هر کسب و کاری است ، صرف نظر از اندازه آن. یک واحد منابع انسانی مسئول افزایش حداکثر بهره وری کارکنان و محافظت از مشاغل در برابر هر گونه مشکلی است که ممکن است در نیروی کار ایجاد شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اسکرام چیست؟

مسئولیت‌های منابع انسانی شامل غرامت و مزایا ، استخدام ، اخراج و به روز رسانی قوانینی است که ممکن است بر شرکت و کارکنان آن تأثیر بگذارد.

تحقیقات هیئت مدیره کنفرانس ، یک اندیشکده اقتصادی با محوریت اعضا ، شش فعالیت کلیدی مرتبط با افراد را پیدا کرد که منابع انسانی در واقع برای افزایش ارزش به یک کسب و کار باید انجام دهند. این شامل:

مدیریت و استفاده موثر از افراد

ارزیابی عملکرد و جبران خسارت را به مهارت‌ها پیوند دهید.

۱. توسعه مهارت‌هایی که عملکرد فردی و سازمانی را بهبود می‌بخشد.

۲. نوآوری ، خلاقیت و انعطاف‌پذیری مورد نیاز برای بهبود رقابت را افزایش دهید.

۳. از رویکردهای جدید برای طراحی فرآیند کار ، برنامه جانشین پروری ، توسعه شغلی و تحرک بین سازمانی استفاده کنید.

۴. مدیریت پیاده‌سازی و ادغام فناوری از طریق بهبود کارکنان ، آموزش و ارتباط با کارکنان.

از دهه 1980 ، نوآوری‌های استراتژیک در بخش‌های منابع انسانی افزایش یافت. این جنبش بر اساس تحقیقات مرتبط با تأثیر مسائل کارکنان بر موفقیت تجاری بلند مدت یک شرکت انجام شد. در مجموع ، گاهی از این استراتژی‌ها به عنوان استراتژی‌های مدیریت منابع انسانی (HRM) یاد می‌شود. HRM یک رویکرد جامع برای مدیریت کارکنان و همچنین فرهنگ و محیط یک سازمان است. این کار تمرکز بر استخدام ، مدیریت و جهت کلی افرادی است که در یک سازمان کار می‌کنند.

دپارتمان منابع انسانی که استراتژی‌های منابع انسانی را اتخاذ می‌کند ، معمولاً در بهبود نیروی کار سازمان نقش فعال‌تری ایفا می‌کند. آنها می‌توانند فرایندهای تجاری ، رویکردها و راه‌حل‌ها را به مدیریت توصیه کنند. گوگل نمونه‌ای از سازمانی است که از طریق بخش منابع انسانی رویکرد فعال‌تری به روابط کارکنان داشته است. این شرکت مزایای زیادی برای کارکنان خود ارائه می‌دهد و دفتر مرکزی شرکت دارای طیف گسترده‌ای از امکانات کارکنان ، از جمله مراکز سلامتی ، پیست هاکی ، و … است. برای Google ، کارکنان خوشحال برابر با کارکنان مولد هستند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  فریلنسری چیست؟

ملاحظات ویژه

از ابتدای قرن بیستم ، برخی از شرکت‌ها شروع به برون‌سپاری برخی از عملکردهای سنتی مدیریت منابع انسانی و معاملاتی کردند تا بتوانند بخش را آزاد کرده و برنامه‌های معنادارتر و با ارزش بیشتری را که تأثیر مثبتی بر آنها دارند ، توصیه و اجرا کنند.

کارهایی که می‌توان در این فرایند برون سپاری کرد شامل مدیریت حقوق و دستمزد ، استخدام ، بررسی سابقه ، مصاحبه خروج ، مدیریت ریسک ، حل اختلاف ، بازرسی امنیتی و سیاست های اداری است.

در این مقاله راجع به منابع انسانی HR مطالبی را آموختیم.

منابع مورد استفاده

۱. منابع انسانی چیست؟ – این ستوندار- ترجمه از انگلیسی

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آکادمی همکار golearnwork.com در زمینه کارآفرینی ، منتورینگ کسب و کار و مباحث مربوط به ایده‌یابی و تفکر خلاقانه ، بیزینس پلن و طرح توجیهی با تمرکز روی صادرات و تولید منتهی به صادرات.

مطالب مرتبط
1
نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا) 1 دقیقه

نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا)

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

نمودار استخوان ماهی (علت و معلول ایشیکاوا) چیست؟ در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با این نمودار توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید. نمودار استخوان ماهی، یک ابزار تجسم برای دسته بندی علل ریشه‌ای و بالقوه یک مشکل است. از این نمودار هم‌چنین در مباحث خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی استفاده می‌شود. بیشتر بخوانید: تعریف کارآفرینی […]

استارتاپ چیست 1 دقیقه

استارتاپ چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

استارتاپ چیست؟ سرمایه‌گذاری در آن چگونه است؟ چه روش‌هایی برای تحلیل ارزش آتی یک استارتاپ وجود دارد؟ در این مقاله در باره این موارد صحبت خواهیم کرد استارتاپ یک شرکت جوان است که بر اساس یک پروژه به وجود آمده که این پروژه بر مبنای یک ایده جدید و نوین است. استارتاپ هم‌چنین توسط یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان