1

نقاط داده چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره نقاط داده صحبت کنیم و آن‌ها را تعریف و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نوشتار اصلی: پردازش داده چیست؟ چرخه پردازش داده کدام است؟

هم‌چنین بخوانید: داده کاوی چیست؟

نقاط داده که به عنوان عناصر داده نیز شناخته می‌شوند، وضعیت بنیادین داده‌ها را نشان می‌دهند. از نظر مفهومی، شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک سلول در جدولی از داده‌ها یا اطلاعات مربوط به یک مشاهده در یک زمان معین در نظر بگیرید.

در این مقاله درباره مفاهیم نقاط داده و واحد مشاهده، مطالبی را مطرح می‌کنیم که پیش‌نیاز شما برای مباحث بعدی این سرفصل باشد.

در نگاه اول، نقاط داده به قدری ساده به نظر می‌رسند که بسیاری از تحلیلگران بدون فکر از آن می‌گذرند. با این حال، نقاط داده به دلیل دید محدود در سطح جمع‌آوری داده‌ها و نیز حذف نابهینه که در تجمیع رخ می‌دهد، می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

تعریف نقطه داده

به طور کلی، هر واقعیت یا اطلاعاتی یک نقطه داده است.

در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آمار، نقطه داده، بخشی از اطلاعات است که واحد مشاهده را در یک زمان معین، و در سطح جمع‌آوری داده‌ها توصیف می‌کند. اغلب به عنوان یک سلول در جدول داده ظاهر می‌شود.

واژه‌نامه Oxford Languages، ​​نقطه داده را به عنوان “یک عنصر قابل شناسایی در مجموعه‌ای از داده‌ها” تعریف می‌کند، اما این تعریف شاید کاملاً دقیق نباشد. اگرچه یک نقطه داده یک عنصر قابل شناسایی در مجموعه‌ای از داده‌ها است، اما هر ردیف (با نام مستعار “رکورد” یا “تعدادی”) نیز یک عنصر قابل شناسایی است، اما یک نقطه داده نیست. در عوض، ردیف‌ها مجموعه‌ای از نقاط داده هستند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی برندسازی چیست؟

هم‌چنین، نقاط داده را نباید با بینش‌های به دست آمده در سطح تجزیه‌وتحلیل داده‌ها اشتباه گرفت، که اغلب داده‌های جمع‌آوری شده را برای استخراج بینش جمع می‌کنند، اما نقطه داده واقعی نیستند.

واحد مشاهده چیست؟

نقاط داده به بهترین شکل در پس زمینه واحدهای مشاهده درک می‌شوند. واحد مشاهده «چیزهایی» است که داده‌های شما توصیف می‌کنند. تصور کنید که در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد پروانه‌ها هستید. هر پروانه یک “واحد مشاهده” است.

شما می‌توانید اطلاعاتی مانند قاره‌ای که پروانه در آن قرار دارد، رنگ بال‌های آن، وزن و سرعت آن را جمع‌آوری کنید. هر یک از این اطلاعات یک بُعد نامیده می‌شود و هر ورودی در یک سلول یک نقطه داده است. هر نقطه داده واحد مشاهده (معروف به هر یک) را توصیف می‌نماید.

مبحث‌های نقاط داده

در این مقاله توضیح کوتاهی درباره این که نقاط داده چیست، دادیم. سایر مقالات آموزشی این بخش عبارتند از:

با سپاس از همراهی شما.

منابع

۱. تعریف نقاط داده – ترجمه از انگلیسی

سهراب محمدی

مهندس سهراب محمدی هستم، دانش آموخته کامپیوتر از دانشگاه خوارزمی تهران؛ رتبه ۹۲۸ کنکور سراسری؛ متخصص ماشین لرنینگ و علم داده؛ انجام دهنده پروژه های صنعتی دانشگاهی معتبر ؛ و سابقه فعالیت به عنوان مسئول آنالیز دیتا و تنظیم الگوریتم دارم.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

جریان اصلی در کسب و کار چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

جریان اصلی در کسب‌وکار چیست؟ در این مقاله مفهوم جریان اصلی و سپس کاربرد آن در کسب‌وکار را بررسی خواهیم کرد. تعریف عمومی جریان اصلی جریان اصلی یا Mainstream به چیزهایی اطلاق می‌شود که به‌طورکلی در دسترس اقشار مختلف مردم باشد. در مفاهیم بازاریابی، جریان اصلی را می‌توان به این شکل تعریف کرد: هر چیزی […]

آشنایی کامل با استراتژی فروش 1 دقیقه

آشنایی کامل با استراتژی فروش

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

آشنایی کامل با استراتژی فروش را در این نوشتار آموزشی خواهیم داشت. قصد داریم تمامی اطلاعات لازم در این باره را به شما بدهیم. با ما همراه باشید. استراتژی فروش چیست؟ استراتژی فروش با شناسایی مشتریان هدف و کانال‌های فروش، مسیری را برای رسیدن به اهداف درآمدی تعیین می‌کند و سپس فرآیند فروش را برای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان