1

واحد پردازش گرافیک GPU

واحد پردازش گرافیک GPU چیست؟ در این آموزش قصد داریم به این پرسش پاسخ داده و به برخی عملکردها و کاربردهایش اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

واحد پردازش گرافیک یا GPU ، یک پردازنده قابل برنامه‌ریزی است که متخصص در ارائه همه تصاویر روی صفحه کامپیوتر است. GPU سریع‌ترین پردازش گرافیکی را ارائه می‌دهد و برای گرافیست‌ها ، گیمرها ، و … ، GPU یک کارت مستقل است که به گذرگاه PCI Express (PCIe) متصل شده است.

مدارهای GPU هم‌چنین می‌توانند بخشی از چیپست مادربرد یا خود تراشه CPU باشند.

کارت GPU عملیات موازی انجام می‌دهد. در حالی که از آن برای داده‌های دو بعدی و هم‌چنین بزرگنمایی و چرخاندن صفحه استفاده می‌شود ، GPU برای رمزگشایی صحیح و رندر انیمیشن‌ها و فیلم‌های سه بعدی ضروری است. هرچه GPU پیچیده‌تر باشد ، وضوح تصویر بالاتر و حرکت سریع‌تر و روان‌تر است. پردازنده‌های گرافیکی روی کارت‌های مستقل شامل حافظه خودشان هستند ، در حالی که پردازنده های گرافیکی تعبیه شده در چیپست یا تراشه پردازنده ، حافظه اصلی را با پردازنده به اشتراک می‌گذارند. (GDDR)

موتور ردیابی اشعه

کارت ‌های GPU هم‌چنین می‌توانند شامل سخت‌افزاری برای سرعت بخشیدن به ردیابی اشعه باشند ، که منبع نوری را که روی اجسام فرود می‌آید شبیه‌سازی می‌کند. این کار باعث ایجاد مناطق روشن و سایه می‌شود. ردیابی سریع اشعه واقع‌گرایی را در بازی‌های ویدئویی تعیین می‌کند.

سایر کاربردهای GPU

از آنجا که پردازنده‌های گرافیکی عملیات موازی را روی مجموعه داده‌های متعدد انجام می‌دهند ، به طور گسترده‌ای برای کاربردهای علمی و هوش مصنوعی که نیاز به محاسبات تکراری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اثر شبکه چیست؟

یک ابر رایانه می‌تواند هزاران GPU علاوه بر پردازنده‌های خود داشته باشد (GPGPU). GPU ها همچنین برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شوند.

در این مقاله درباره واحد پردازش گرافیک و برخی کاربردهای آن به طور اجمالی صحبت کردیم.

منبع

۱. تعریف GPU – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
هفت لایه مدل osi 1 دقیقه

هفت لایه مدل OSI در شبکه

golearnwork

هفت لایه مدل OSI در شبکه چیست؟ چه استانداردی دارند؟ بر چه اساسی تعریف ، مرزبندی و تعیین کارکرد می‌شوند؟ در این نوشتار همراهتان هستیم. لایه‌های شبکه چیست؟ لایه‌های شبکه ساختاری انتزاعی و لایه‌بندی شده است که موقعیت فیزیکی ندارند. اما از نظر کارکرد و ارتباط کاملا وجود دارند. در اصطلاح علوم رایانه می‌گوییم از […]

1 دقیقه

الگوریتم های دسته بندی داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

الگوریتم‌های دسته‌بندی داده‌کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به یکی از انواع الگوریتم‌ در داده‌کاوی بپردازیم. پس با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: انواع روشهای داده کاوی چیست؟ ، داده کاوی چیست؟ ما از آموزش (train کردن) مجموعه داده برای به دست آوردن شرایط مرزی (الگوی مرزبندی) بهتر استفاده می‌کنیم که می‌تواند برای تعیین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان