1

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟ در این نوشتار برآنیم تا درباره راه‌های کسب درآمد از متاورس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نوشتار اصلی: متاورس چیست؟

هرکسی می‌تواند در متاورس به دلیل ماهیت مردمی و غیرمتمرکز آن سرمایه‌گذاری کند.

متاورس دارای پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی برای همه ذینفعانی است که در توسعه آن نقش دارند و یا از آن استفاده می‌کنند. بر اساس برآوردهای موجود، درآمد حاصل از دنیای بازی‌های واقعیت مجازی (VR) تا سال 2025 به 400 میلیارد دلار می‌رسد و متاورس می‌تواند در مجموع یک تریلیون دلار ارزش تولید کند.

این باعث شده است تا کاربران، مشتاق یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد در متاورس باشند. نظرسنجی استاتیستا در نوامبر 2021 نشان داد که تمایل کاربران به برخی از کانال‌های کسب درآمد محبوب شامل بازی‌ها، دارایی مجازی، کسب درآمد از داده و سرمایه‌گذاری به ترتیب 60 درصد، 39 درصد، 37 درصد و 36 درصد است.

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟ ۱۰ ایده برتر کسب درآمد از متاورس

متاورس مملو از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساده و پیچیده است. اما همه چیز بستگی به میزان ریسک‌پذیری و علاقه شما دارد. در ادامه راه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در متاورس را به شما معرفی خواهیم کرد:

در بازی‌ها برای کسب درآمد شرکت کنید

بازی‌هایی مانند پوکر VR، به کاربران اجازه می‌دهند از بازی‌های آنلاین درآمد کسب کنند. شرکت‌های بزرگی مثل Admix، استارتاپی که به‌تازگی ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است تا درآمد درون بازی را در متاورس ایجاد کند، کار خود را به این مقوله اختصاص داده‌اند. پلتفرم‌هایی مانند Bloktopia دارای بخش‌های کاملی هستند که به بازی‌ها برای کسب درآمد اختصاص داده شده‌اند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  اثر شبکه چیست؟

لوازم جانبی طراحی سه‌بعدی برای کاربران

کسانی که اطلاعاتی در زمینه طراحی سه‌بعدی دارند می‌توانند لوازم جانبی برای گیم پلی VR ایجاد کنند. کاربران متاورس می‌خواهند آواتارهای خود را با لوازم جانبی مانند پوشیدنی‌ها، گجت‌ها، روسری، لباس‌ها یا حتی اسلحه کامل کنند.

می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهای طراحی که اکثر پلتفرم‌های متاورس ارائه می‌کنند، این لوازم جانبی را در بازار طراحی و به فروش رساند.

بازی‌های VR را ایجاد و کسب درآمد کنید

همان‌طور که برخی افراد می‌توانند با ساختن لوازم جانبی برای بازی‌های واقعیت مجازی کسب درآمد کنند، برخی دیگر نیز با طراحی این بازی‌ها به درآمد خوبی می‌رسند. جالب اینجاست که طراحی این بازی‌ها نیازی به مهارت فنی خاصی ندارد و صرفاً با کمک داستان‌سرایی می‌توان به پیشرفت و ارتقا نقشه و مراحل این بازی‌ها کمک کرد.

به‌عنوان‌مثال، یک نسخه VR از بازی نمادین دایناسور گوگل می‌تواند به همان اندازه برای جذب کاربر و کسب درآمد مفید باشد

چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم؟ یک راه مهم طراحی بازی‌های VR است.

به شکل فریلنسر در متاورس کار کنید

متاورس اقتصاد خود را با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از مهارت‌های موردنیاز برای مشاغل خدماتی توسعه خواهد داد. به‌عنوان‌مثال، یک مقصد گردشگری واقعیت مجازی یا VR، مانند یک موزه یا گالری هنری به افرادی نیاز خواهد داشت تا راهنمای بازدیدکنندگان باشند.

کلوپ‌های واقعیت مجازی ممکن است به پرسنل امنیتی نیز نیاز داشته باشند، گیمرها ممکن است شکارچیان جایزه را استخدام کنند و غیره.

رویدادهای متاورس را با بلیط‌های پولی برگزار کنید

این کار در حال حاضر یک راه بسیار محبوب برای کسب درآمد در متاورس است. کنسرت‌های زنده توسط هنرمندان واقعی می‌تواند جمعیت زیادی را به خود جذب کند و برگزارکنندگان می‌توانند از کاربران به‌صورت بلیت پولی هزینه کنند.

کمپانی Warner Music با پلتفرم متاورس The Sandbox برای برگزاری یک کنسرت مجازی همکاری کرده است. یا ستاره موسیقی هیپ‌هاپ، Snoop Dog، اخیراً Death Row Records را خریداری کرده و در حال تبدیل‌شدن به یک NFT است. ناگفته نماند که او پیش‌ازاین، قطعه زمین بزرگی را در متاورس خریداری کرده بود که قطعاً درآمدزایی بیشتری را برایش به ارمغان خواهد آورد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چگونه فریلنسر موسیقی شویم؟

برای رویدادهای رایگان اسپانسر دریافت کنید

حتی اگر کسی نتواند کاربران را به یک رویداد پولی جذب کند، حمایت‌های مالی دیگری نیز در متاورس وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند یک نمایشگاه تجاری با ورودی رایگان برای شرکت‌کنندگان ترتیب دهد که حامیانش برای جذب بیشتر مخاطب به سازمان پول می‌دهند.

خرید و فروش قطعه زمین

خرید املاک مجازی یکی از راه‌های محبوب برای کسب درآمد در متاورس است و شرکت‌هایی مانند PwC، JP Morgan در این مسیر حرکت می‌کنند. هر کاربر می‌تواند یک قطعه زمین را با قیمت ثابت بخرد و بعداً آن را با قیمت بالاتر بفروشد. سرمایه‌گذارانی که ریسک‌پذیری بالایی دارند نیز می‌توانند پلتفرم‌های نوظهور متاورس را برای چنین فرصت‌هایی کشف کنند.

بیشتر بخوانید: خرید زمین در متاورس

املاک متاورس را به توسعه دهندگان اجاره دهید

به‌جای فروش زمین‌های VR برای کسب سود، کاربران می‌توانند بسته‌هایی را به توسعه‌دهندگان اجاره دهند تا ساختمان‌ها، میدان‌های بازی، سالن‌های کنسرت، دفاتر و مکان‌های دیگر ایجاد کنند. این کار برای افرادی که خواهان یک منبع درآمد ثابت هستند ایده‌آل است. اما نباید فراموش کرد که املاک، در برخی از مناطق متاورس بسیار گران است.

املاک متاورس را خودتان توسعه دهید

جایگزین دیگر، خرید زمین و توسعه آن با مهارت‌های طراحی و توسعه واقعیت مجازی است. اگرچه طراحی املاک و ساختمان، نسبت به بازی به زمان بیشتری نیاز دارد. اما درست به همین دلیل، می‌تواند گران‌تر باشد. پلتفرم‌های متاورس نیز ممکن است محدودیت‌های خاص خود را در این زمینه داشته باشند، اما قطعاً سودآوری به همان نسبت بالا است.

تجارت NFTهای سه‌بعدی

در نهایت، همیشه می‌توان توکن‌های سه‌بعدی غیر قابل تعویض (NFT) را معامله کرد. همتای VR تجارت NFT در دنیای دیجیتال سنتی. متاورس می‌تواند انواع آثار هنری سه‌بعدی را به‌عنوان NFT برای خرید به‌عنوان یک کلاس سرمایه‌گذاری در خود جای دهد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تخریب خلاق در نوآوری چیست؟

مراحل شروع کسب درآمد در متاورس

برای استفاده از 10 فرصت بالا، کاربران ابتدا باید این مراحل را دنبال کنند:

۱. یک کیف پول رمزنگاری‌شده راه‌اندازی کنید. اکثر پیشنهادات متاورس دارای توکن و کیف پول رمزنگاری‌شده مخصوص به خود هستند. در برخی موارد، کاربران می‌توانند کیف پول‌های رمزنگاری‌شده موجود خود را به پلتفرم متصل کنند.

۲. پلتفرم متاورس خود را انتخاب کنید. توجه کنید که پلتفرم‌های توسعه‌یافته‌تر برای ورود گران‌تر هستند اما در عوض فرصت‌های درآمدزایی بیشتری را ارائه می‌دهند.

۳. سرمایه‌گذاری در املاک واقعیت مجازی: حتی اگر شخصی یک سرمایه‌گذار فعال دارایی نباشد، املاک و مستغلات یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد در متاورس است. زیرا بسته‌های پیشنهادی املاک متناسب با هر نوع بودجه‌ای موجود است.

۴. مهارت‌های توسعه واقعیت مجازی را بیاموزید. مهارت‌های پیشرفته به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های پیچیده بسازند یا ساختمان‌های پیش‌ساخته را برای اجاره یا فروش توسعه دهند.

۵. دارایی‌های VR را توسعه دهید یا بر توسعه آن‌ها نظارت کنید. بسته به سطح مهارت فرد و هزینه‌های سرمایه‌ای، می‌توان دارایی‌های VR را از ابتدا توسعه داد یا با یک فروشنده کار کرد.

۶. دارایی‌های که می شود از آنها کسب درآمد کرد را فهرست کنید. هر پلتفرم متاورس، دارای بازار دارایی خاص خود است، که کاربران می‌توانند آثار و دارایی‌های خود را فهرست کنند. درآمد حاصل از فروش به کیف پول رمزنگاری‌شده بازگردانده می‌شود.

فرصت‌های زیادی برای پیوستن کسب‌وکارها به متاورس وجود دارد، و چندین برند B2C در حال حاضر به آن توجه کرده‌اند. با توجه به ماهیت مردمی این پلتفرم، هر کاربری می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب، مهارت و تلاش به موقع، از بستر ارتباطات سه‌بعدی کسب درآمد کند.

در این نوشتار درباره این که چگونه از متاورس کسب درآمد کنیم صحبت کردیم. ممنون که همراه ما هستید.

منابع

۱. کسب درآمد از متاورس – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
کاربرد هوش مصنوعی در خودروهای خودران 1 دقیقه

کاربرد هوش مصنوعی در خودروهای خودران چیست؟

سهراب محمدی

کاربرد هوش مصنوعی در خودروهای خودران چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره این موضوع مباحثی را مطرح کنیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی در خودرو خودران یکی از کاربردهای اصلی و مهم هوش مصنوعی در سال‌های اخیر ساخت سیستم‌های توصیه‌گر و استفاده از آن در ساخت خودروهای خودران بوده […]

اثر شبکه چیست 1 دقیقه

اثر شبکه چیست؟

گروه تجاری و کارآفرینی پرداس

اثر شبکه چیست؟ پدیده‌ای است که موجب افزایش تعداد افراد یا شرکت‌کنندگان می شود و به‌تبع آن ارزش یک کالا یا خدمات بهبود می‌یابد اینترنت نمونه‌ای از اثر شبکه است. در ابتدا کاربران کمی از اینترنت استفاده می‌کردند، چرا که برای افراد خارج از جهان فناوری و مردم معمولی ارزش چندانی نداشت. به‌مرور با فراگیری […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان