1

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ سئو چیست و چه انواعی دارد؟ سئو چگونه به معرفی برندمان کمک می‌کند؟ چگونه با سئو دیده شویم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابیم.

مقاله اصلی دوره آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ را ببینید.

پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری

از فراگیران پس از خواندن این مقاله آموزشی انتظار می‌رود:

۱. مفهوم سئو را بدانند.
۲. طبقه‌بندی سئو بر اساس نوع و عملکرد بشناسند.
۳. با ابزار آنلاین آنالیز سئو آشنایی اجمالی پیدا کنند.
۴. مفهوم امنیت در سئو را بشناسند.

فهرست مطالب و عناوین

سئو چیست؟

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) روش و راهکاری برای بهبود رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجو است.

سئو مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ و هارمونیک است که بستر این بهبود را فراهم می‌کنند.

سئو دارای دو بخش بسیار مهم می‌باشد: سئو داخلی و خارجی.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که On-page هم نامیده می‌شود ، کلیه اقداماتی است که در داخل سایت برای بهینه‌سازی انجام می‌شود. برای اینکه بدانیم چگونه سئو سایت را بالا ببریم ، باید درک کنیم سئو داخلی اساس و بنیان کار ماست.

این اقدام‌ها شامل بهینه‌سازی محتوا ، افزودن کلید‌واژه‌های مهم ، لینک‌سازی داخلی و بهبود عملکرد فنی سایت (سئو تکنیکال) می‌باشد.

بهینه‌سازی محتوا در ارتباط با بازاریابی محتوا قرار می‌گیرد که آن هم در ارتباط کاملی با انتخاب کلیدواژه‌هاست.

بهینه‌سازی محتوا

در بهینه‌سازی محتوا در شرایط فعلی چند نکته مطرح است. شامل کیفیت مطالب ، ارتباط کامل آن با برند شما ، استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل‌های بیگ دیتا برای رسیدن به مطالب مهم و جذب کننده مخاطب می‌باشد. هم‌چنین متریک بسیار مهم دیگر در بهینه‌سازی محتوا ، تناسب با موبایل می‌باشد که نیازمند وارد کردن تگ‌های html است که کار واکنش‌گری و ریسپانسیو کردن صفحات است. این کار ، محتوا را برای مانیتورهای با ابعاد مختلف لپ تاپ ، تبلت و گوشی هوشمند سازگار می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱

ساختار محتوا

حال بیایید راجع به ساختار یک محتوای مناسب برای سئو صحبت کنیم. یک محتوای سئو پسند باید دارای نشانی (URL) مناسب ، تیتر اصلی (title) ، و عناوین داخلی (تگ‌های h1 الی h6) باشد. هم‌چنین دارای توضیحات نامک باشد.

عناوین داخلی یک ساختار درختی و لیستی (Listicle) برای محتوای شما ایجاد می‌کنند. و به موتورهای جستجو در تشخیص و فهم محتوای شما یاری می‌رسانند.

ایجاد فهرست: سعی کنید برای محتوای خود حتما یک باکس فهرست و یا Table of ، Contents ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود که کاربران درک بهتری از محتوا و بخش‌های مختلف آن پیدا کنند. این کار با تگ‌گذاری html قابل انجام است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، به راحتی با افزونه‌های table of contents می‌توانید باکس فهرست اضافه کنید.

این باکس‌ها ، محتوای فهرست را بر اساس عناوین داخلی ایجاد شده نمایش می‌دهند.

عنوان سئو ، توضیحات متا (توضیحی کوتاه و معمولا پرسش‌گونه که هدف اصلی محتوای شما را مشخص می‌کند.) هم از متریک‌های بسیار مهم بهینه‌سازی هستند.

تصاویر: تصاویر از مهم‌ترین اجزای محتوای شما می‌توانند باشند. تصویر باید مرتبط به مطلب شما باشد. هم‌چنین می‌تواند اینفوگرافی باشد (یک مطلب را با استفاده از اشکال گرافیکی و نمادها و نوشتار تکمیلی توضیح بدهد.)

نکته مهم در سئو تصاویر ، متن جایگزین تصاویر (در html استفاده از alt attribute برای نوشتن توضیح برای تصویر) است.

نبایدهای محتوا

برای دانستن اینکه چگونه سئو سایت را بالا ببریم ، تنها دانستن اقدامات ایجابی (که باید انجام دهیم) کافی نیست. بلکه بعضی کارها هم هست که نباید انجام دهیم. (اقدامات سلبی) این اقدامات سلبی در حوزه محتوا عبارتند از:

  • وجود محتوای تکراری و Duplicate در سایت شما می‌تواند تأثیر منفی در سئو داشته باشد.
  • عناوین اصلی و تیتر (که با تگ title در زبان html مشخص می‌شوند) نباید تکراری باشند.
  • محتوا را به هیچ وجه از سایت دیگری کپی نکنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا

بخش مهم دیگر که ذکر کردیم ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

جایگاه سئو بر اساس کلمات کلیدی به دست می‌آید. به عبارت بهتر شما بر اساس کلمات کلیدی تان رقبای خود را می‌شناسید. و با آن‌ها در بهبود جایگاه رقابت می‌کنید.

برای انتخاب کلمه کلیدی یا کلیدواژه مناسب نیز ، نیازمند داشتن اطلاعات و استراتژی مناسب هستید. اطلاعاتی از قبیل نحوه یافتن و ارزیابی کلمات کلیدی ، درک هدف کاربران از جستجو و …
هم‌چنین استراتژی‌ای منظم که شما را در راه رسیدن به این هدف یاری کند. نیز بایستی از ابزار مناسبی استفاده کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تگ کنونیکال چیست؟

کلمه کلیدی باید به تعداد کافی به تناسب تعداد کلمات در متن تکرار شود. هم‌چنین باید در متن توزیع یکسانی داشته باشد ، در تیتر ، پاراگراف اول و عناوین داخلی به کار رفته باشد و در توضیحات متا ، متن جایگزین تصاویر و … آورده شود.

هم‌چنین باید استراتژی مناسبی برای تحقیق کلمه کلیدی داشته باشید که شامل تعمیق در مورد موضوعات برندتان ، تعیین زیرشاخه‌های موضوعاتی که در آن حیطه فعال هستید ، سوال از مخاطبان و … می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر ، این مقاله را بخوانید: انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

متریک بسیار مهم دیگر در سئو داخلی ، لینک‌سازی داخلی است. با لینک‌سازی صفحات سایتتان به هم ، ارتباط ساختاری و مفهومی بین بخش‌های مختلف سایتتان شکل گرفته و تقویت خواهد شد.

مزیت مهم دیگر لینک‌سازی داخلی ، بهبود تجربه کاربری است. یعنی کاربران ترغیب می‌شوند سایر صفحات و بخش‌های سایت شما را بازدید کنند. و ماندگاری کاربران در سایت شما ، پارامتر مهم دیگری برای بهبود امتیاز شماست. که در ادامه این مقاله خواهیم دید.

سئو تکنیکال چیست؟

پارامترهای مربوط به عملکرد فنی سایت (سئو تکنیکال)

سئو تکنیکال بخش مهم دیگر سئو است و آن هم بهینه‌سازی عملکردهای فنی سایت است.

سرعت بارگذاری یا لود شدن سایت

از جمله متریک‌های مهم در این بخش ، سرعت لود شدن سایت است. اگر در این بخش اهمال کنید ، کاربران از ورود به سایت شما خودداری کرده و از آنجا خواهند رفت. و نرخ پرش افزایش و نرخ ماندگاری کاربران در سایتتان (Time on Page) خواهد یافت.

سایر متریک‌های مهم عملکرد فنی

مینیفای شدن فایل‌های CSS و js: همانطور که احتمالا می‌دانید ، حجم وسیعی از فایل‌های سایت شما با زبان‌های تحت وب چون CSS و جاوا اسکریپت (js) نوشته شده‌اند. این هر دو ، زبان‌های فرانت اند (Front – End) هستند یعنی با ظاهر سایت و چیزی که کاربر می‌بیند سر و کار دارند. این دو زبان قابلیت مختصرسازی کد و از بین بردن فواصل بین کد را دارند. این کار بسیار مفید است زیرا ضمن کاهش حجم این فایل‌ها در هاست ، سرعت بارگذاری سایت شما هم بالا می‌رود. در این حالت می‌گوییم فایل‌های CSS و js شما کوچک‌سازی یا مینیفای (Minify) شده است.

کاهش خطاهای مربوط به http request: اگر در صفحات شما خطاهای مربوط به کلاینت (دسته ۴۰۰ یا ۴xx) و سرور (دسته ۵۰۰ یا ۵xx) وجود داشته باشد ، این امر می‌تواند تأثیر منفی روی سئوی سایتتان داشته باشد. هم‌چنین بهتر است صفحات ریدایرکت (مورد ۳xx) در سایت شما کم باشد.

Breadcrumbs: مسیر صفحات و pathهای وب‌سایت را نشان می‌دهد.

داده ساختار یافته (Structured Data): گوگل و سایر موتورهای جستجو قادر به درک معنا و مفهوم جملات نیستند. بلکه باید با استفاده از دستگاههای ویژه‌ای و در قالب تگ‌های html ، مطالب نشانه‌گذاری شوند. وب‌سایت schema.org مرجع استانداردسازی داده‌های ساختار یافته است.

عملکرد فنی متریک‌های مهم دیگری هم دارد که ابزاری مثل SEMrush به خوبی به آن پرداخته است. می‌توانید با این ابزار عملکردهای فنی سایت خود را بررسی کرده و بهبود بخشید.

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

بد نیست حالا نگاهی به شیوه کار موتور جستجویی مثل گوگل داشته باشیم.

دو کارکرد اصلی وجود دارد ، خزش (Crawling) و فهرست‌بندی (Indexing).

خزش توسط ربات‌های خزنده موتور جستجو انجام می‌گیرد. این ربات‌ها به درون سایت‌های مختلف رفته و اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. آنگاه توسط الگوریتم‌های گوگل و با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning) ، این اطلاعات آنالیز شده و صفحات رتبه بندی می‌شوند. این کار همان فهرست‌بندی است. این کار بر اساس کلمات کلیدی صورت می‌گیرد که پیشتر توضیح داده شد.

سپس نتایج رتبه‌بندی شده بر اساس کلمات کلیدی مرتب می‌شوند. و هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی مشخص توسط کاربر ، در صفحه‌ای به کاربر نمایش داده می‌شوند. این صفحه ، صفحه نمایش نتایج موتور جستجو نام دارد. یا Search Engine Results Page (SERPs)

حالا یک سوال مهم!

آیا محتوا را برای کاربر می‌نویسید یا موتور جستجو؟ درک این مسئله خیلی مهم است.

قبلها موتورهای جستجو از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کردند و شما می‌توانستید یک محتوا را بدون توجه به نیاز کاربر و صرفا برای افزایش رنک جستجو ، دستکاری کنید. برچسب‌های بیربط به محتوا بگذارید و کلمه کلیدی بنویسید. آنگاه ربات‌های خزنده گوگل شما را می‌دیدند و لینک پیجتان به گوگل تحویل می‌دادند تا ایندکس شوید.

اما این می‌شود به نوعی یک نقض غرض. چون هدف گوگل ارائه محتوای جذاب برای کاربران در راستای بهبود تجربه کاربری است و نه خوشآمد ربات‌های موتور جستجوی گوگل.

پس با پیشرفت و توسعه الگوریتم‌های گوگل وضعیت تغییر کرده است. هدف اصلی گوگل ایجاد رضایت کاربر و بهبود تجربه کاربری است.

نرخ‌های ماندگاری و پرش: مهم‌ترین متریک‌‌ها برای اندازه‌گیری این پارامتر ، نرخ ماندگاری (Time on Page) و پرش (Bounce Rate) است. گوگل با این کار بررسی می‌کند که میزان ماندگاری کاربران در صفحات شما چقدر است.

اگر طولانی مدت بمانند ، یعنی تجربه خوبی در وب‌سایت شما داشته‌اند. و اگر در مدت زمان خیلی کمی از وبسایت شما خارج شوند ، یعنی نظرشان را تأمین نکرده‌اید. در این حالت نرخ پرش سایت شما بالا می‌رود و این اصلا خوب نیست.

بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟

تمام مواردی که ذکر شد مربوط به سئو داخلی بود. حالا می‌رویم سراغ سئو خارجی.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی شامل کلیه اقداماتی است که در خارج از سایت شما برای افزایش رتبه سایتتان صورت می‌گیرد. اگر می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه سئو سایت را بالا ببریم ، سئو خارجی اهمیتی در حد مرگ و زندگی دارد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بازاریابی رشد چیست؟

مهم‌ترین این اقدامات ، لینک‌سازی خارجی یا همان ایجاد بک‌لینک است. دو کار مهم که می‌تواند در این حیطه انجام شود و به افزایش اعتبار سایت شما کمک کند ، عبارتند از:

اینکه شما بک‌لینک به سایت‌های دیگر بدهید.

این کار باعث می‌شود که شما مطلبی که در سایتتان قرار می‌دهید معتبر شود. چگونه؟ به این شکل که بعد از نوشتن یک مقاله یا در زیر یک محتوا ، شما به سایت معتبری که مشابه همان مقاله را نوشته ، رفرنس یا ارجاع می‌دهید. این کار سبب می‌شود گوگل بفهمد شما از محتوای معتبری در سایتتان استفاده کرده‌اید. و در امتیاز بیشتر سایتتان بسیار تأثیرگذار است.

اینکه شما از سایت‌های دیگر بک‌لینک دریافت کنید.

وقتی محتوای معتبری تولید کنید ، وب‌مسترهای دیگر از محتوای شما استفاده و به شما رفرنس می‌دهند. یعنی به شما بک‌لینک می‌دهند. این کار برای افزایش اعتبار و رتبه سایت شما بسیار سودمند است.

چگونه از سایت‌های دیگر بک‌لینک دریافت کنیم؟

اگر محتوای جذابی ارائه دهید ، و روی سئو مقدماتی سایت خود کار کنید. به شکل طبیعی سایت‌های دیگر به شما بک‌لینک خواهند داد.

اما گاهی شاید بخواهید از طرق دیگری بک‌لینک دریافت کنید.

پست مهمان در سایت‌های دیگر

شما می‌توانید در برخی سایت‌ها که قابلیت پست مهمان را فعال کرده‌اند ، پست مهمان ارائه دهید. و در آن پست به سایت خود بک‌لینک بدهید. البته تأثیرگذاری کامل این کار بر سئو جای سوال و حرف و حدیث‌های زیادی دارد. حتی ممکن است در صورت افراط در این کار از طرف گوگل جریمه شوید.

بیشتر بخوانید: پست مهمان چست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

می‌توانید با نوشتن منشن در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن لینک سایت خود ، به بهبود رتبه خود کمک کنید.

نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک متن خبری – تبلیغاتی است که شما ضمن دادن اطلاعات ، محصولات خود را هم معرفی می‌کنید. هم‌چنین می‌توانید لینک سایت خود را هم در آن ذکر کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یک راه دیگر برای دریافت بک‌لینک ، استفاده از اینفلوئنسرهاست. شما می‌توانید با ایجاد یک محتوای اسپانسر شده و قراردادن آن در پیج اینستاگرام یا یوتیوب یک اینفلوئنسر معتبر ، ضمن معرفی برند خود در آنجا ترافیک دریافت کنید. در ازایش ، اسپانسر آن اینفلوئنسر شوید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

راهکارهای دیگر

می‌توانید با وبمسترهای دیگر تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید از مطالب شما استفاده کنند و به شما بک‌لینک بدهند. و یا این کار را در ازای تولید محتوا برای ایشان انجام دهید. یعنی برایشان تولید محتوا کنید و بخواهید در ازای حق الزحمه به شما بک‌لینک بدهند. در این کار هم نباید افراط کنید.

یا می‌توانید از دانشجویان بخواهید از مقالات شما استفاده کرده و در انجمن سایت‌های دانشگاهی به شما بک‌لینک بدهند.

کارهایی که به هیچ وجه نباید انجام دهید!

بک‌لینک نخرید!

هرگز از هیچ سایتی بک‌لینک خریداری نکنید. بسیاری از این سایت‌ها به قدری نامعتبر هستند که به حد اسپم تنزل پیدا کرده‌اند. و رتبه شما را شدیداً کاهش می‌دهند. امروزه اصلی‌ترین کارکرد این سایت‌ها سئو منفی است. یعنی اینکه بخواهید با گذاشتن بک‌لینک سایت رقبای خود در این سایت‌ها ، اعتبارشان را خراب کنید!

تبادل لینک انجام ندهید!

با این کار ، توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه خواهید شد. چرا که یک نوع تبانی محسوب می‌شود. چون شما و یک وب‌مستر دیگر با هم تبانی می‌کنید و به هم بک‌لینک می‌دهید. هیچ کار سالمی صورت نمی‌گیرد.

تبادل لینک ممکن است دو طرفه یا حلقوی باشد. (یعنی بیش از سه نفر متناوباً به هم بک لینک دهند تا حلقه تکمیل شود.) یا اینکه طبق گراف‌های خاصی در یک مزرعه لینک (لینکدونی) انجام شود.

در کل سعی کنید بک‌لینک را با ارائه محتوای خوب و جذاب بدست بیاورید. در شرایط اضطراری و به عنوان گزینه‌های آخر به پست مهمان ، رپورتاژ آگهی ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، اینفلوئنسر مارکتینگ و یا گرفتن بک‌لینک به عنوان پاداش تولید محتوا روی بیاورید. و به هیچ عنوان تبانی نکنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

در مقابل سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد. تمام روش‌هایی که تا الان بررسی کردیم ، سئو کلاه سفید بودند.

سئو کلاه سیاه همان‌گونه که از اسمش پیداست ، هک سئو است. و به مباحث هکری مربوط می‌شود. در پاسخ به این سؤال که چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ بایستی سئو کلاه سیاه را هم بدانیم تا به دام آن نیافتیم.

سئو کلاه سیاه شامل هک کردن و دور زدن الگوریتم‌های گوگل می‌باشد. ممکن است در کوتاه مدت رشد قابل توجهی در بازدیدهای خود تجربه کنید ، اما بلافاصله توسط گوگل جریمه خواهید شد. ممکن است حتی به کلی از دیتابیس گوگل حذف شوید.

سئو کلاه سیاه هم در سئو داخلی و هم سئو خارجی کاربرد دارند.

خرید بک‌لینک اسپم یا تبادل لینک و یا ایجاد مزرعه لینک (تبادل لینک به شکل پیچیده و چندگانه که به راحتی کشف نشود) از جمله تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در سئو خارجی هستند.

در حوزه سئو داخلی هم ممکن است در بخش عملکرد فنی اقدامات هکری صورت بگیرد. مثلاً کاری شود که ربات موتور جستجو به صفحه دیگر ریدایرکت شود. یا کاربر به صفحه دیگر ریدایرکت شود که مثلاً محتوای تبلیغاتی دارد.

سئو کلاه سیاه به این پیچیدگی‌ها نبود. شما می‌توانستید با استفاده افراطی از کلمات کلیدی در تعداد بالا این کار را انجام دهید. یا اینکه از برچسب‌ها و کلمات کلیدی بی‌ربط استفاده کنید. اما با هوشیار شدن گوگل و آپدیت شدن الگوریتم‌های آن ، سئو کلاه سیاه دیگر به سادگی گذشته نیست. اما همیشه افراد بی اخلاق دنبال راهکارهای جدید و هوشمندانه‌تر برای نیل به اهداف خود هستند. به همین دلیل از آن طرف ، الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو دائما بروزرسانی می‌شوند. تا جلو این اقدامات گرفته شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  شخصی سازی چیست و چگونه از آن در بازاریابی استفاده کنیم؟

سئو منفی چیست؟

امروزه بسیاری از روش‌های سئو کلاه سیاه در ارتباط با رقبا به کار می‌رود. یعنی برخی از سایت‌ها برای ضربه زدن به رقبای خود تکنیک‌های کلاه سیاه را در ارتباط با سایت رقیب به کار می‌گیرند. این کار سئو منفی نامیده می‌شود. سئو منفی در هر دو بخش داخلی و خارجی امر رایجی است.

سئو منفی خارجی

سئو منفی خارجی کار به مراتب راحت‌تری است. با دادن بک‌لینک سایت هدف به سایت‌های اسپم و در اصطلاح لینکدونی ، این کار به راحتی انجام می‌شود.

البته این روش برای سایت‌های بسیار معتبر و با ترافیک بالا ناکارآمد است. هم‌چنین با ارائه گزارشی به گوگل ، می‌توان سئو منفی بودن این بک‌لینک ها را اعلام کرد.

روش دیگر ایجاد ترافیک و بازدید فیک با time on page پایین و bounce rate بالاست. این کار سبب جریمه سایت هدف و کاهش رتبه آن می‌شود.

سئو منفی داخلی

ولی در حوزه سئو منفی داخلی ، معمولا تنها هکرها می‌توانند فعالیت کنند.

این کار از چند روش قابل انجام است:

حملات DiDos و ایجاد اختلال در عملکرد فنی سایت

در این روش با ارسال درخواست‌های فیک و با تعداد بالا به سایت ، عملکرد سایت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. چون تراکم درخواست باعث کندی سرور شده و خود به خود down می‌شود.

یک راه چاره استفاده از سرویس‌های شبکه توزیع محتوا Content Delivery Network یا CDN است که با تغییر آدرس آی پی ، سرور شما را از دسترسی هکرها دور می‌کند.

هک سایت با هدف Deface کردن و یا تخریب محتوا

در این روش سئو منفی کار یا هکر وابسته به او ، وارد پنل کاربری سایت می‌شود. در این حالت او ممکن است سایت را به طور کامل نابود کند. یا در آن تغییرات مخربی در جهت کاهش رتبه ایجاد می‌کند. مثل کپی محتواهای به درد نخور ، تخریب بک‌لینک‌ها ، و دستکاری در فایل‌های مهم.

استفاده انگلی از سایت

هم‌چنین در سئو منفی ، ممکن است در سایت شما بدون آگاهی خودتان بک‌لینک ایجاد کنند. و از اعتبار سایت شما برای بهبود رتبه سایت خودشان استفاده نمایند.

راهکار اصلی مقابله با این حملات ، استفاده از یک سرویس بکاپ به طور منظم و بهبود امنیت سایت است.

استفاده از ابزار آنالیز

شما هم‌چنین می‌توانید برای هر قسمت از سئو از ابزار آنالیز استفاده کنید. برای بررسی کلمات کلیدی ، آنالیز رقبا ، سنجش محتوا و سئو تکنیکال ابزاری وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را ببینید:

بیشتر بخوانید: بهترین سایت آنالیز سئو و داده‌های دیجیتال مارکتینگ.

امنیت در سئو

با توجه به وجود تکنیک‌های سئو منفی که حتی با هکینگ دارای هم پوشانی است ، برای اینکه بدانیم چگونه سئو سایت را بالا ببریم ، امنیت در سئو و تمامی جنبه‌های وب‌سایت را موضوع مهمی باید قلمداد کنیم.

برای جلوگیری از سئو منفی باید دو کار انجام شود:

دیده‌بانی: یعنی اینکه به طور مداوم فعالیت‌های احتمالی رقبا علیه خودتان را رصد کنید.

خنثی کردن: یعنی فعالیت‌های سئو منفی رقبا را خنثی کنید. این کار را سئو دفاعی یا سئو پدافندی می‌نامیم.

سئو پدافندی (سئو دفاعی)

در حوزه سئو خارجی

عبارت است از مقابله با بک‌لینک‌های اسپم که علیه سایت شما تولید می‌شود. این بک‌لینک‌ها می‌توانند در سایت‌های نامعتبر تولید شوند یا حتی در سایت‌های معتبر ولی به شکلی که مغایر با سیاست‌های موتورهای جستجو در دادن امتیاز باشد.

۱. با استفاده از ابزارهای آنلاین چک بک‌لینک مانند moz ، دائما فرآیند بک‌لینک‌سازی سایت خود را زیر نظر بگیرید.

۲. با استفاده از ابزار Google search console بک‌لینک‌های اسپم را disavow کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، می‌توانید از افزونه SEO Defend برای دیده‌بانی سئو منفی استفاده کنید.

در حوزه سئو داخلی و تکنیکال

این کار ملازم با هک کردن سایت شماست که می‌تواند در سطوح مختلفی انجام شود.

در سطح هاست

با حملات DiDos برای کاهش سرعت سایت ، ایجاد بازدیدهای فیک که موجب می‌شود در موتورهای جستجو رتبه پایین‌تری بگیرید.

اقدامات:

۱. هاستی قدرتمند و ایمن برای وب‌سایت خود پیدا کنید.

۲. از CDN ها یا شبکه‌های توزیع محتوا مثل cloudflare استفاده کنید. کار این سیستم‌ها این است که با کپی سایت شما از روی یرور و هاست اصلی به سرور و هاستی دیگر ، به نوعی سبب مخفی ماندن هاست اصلی شما می‌شوند. هم‌چنین با ساز و کارهای ابری فرآیند توزیع محتوا از سرور به کلاینت را کنترل می‌کنند و هر کلاینت (کاربر) از هر کجای دنیا به سایت ورود کند ، نزدیکترین سرور و هاست از نظر جغرافیایی به او فعال شده و ارائه خدمات می‌دهد. این کار سرعت بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد.

در سطح کنترل پنل

در این حالت حمله کنندگان به کنترل پنل سایت شما نفوذ کرده و به تخریب سایت شما می‌پردازند. یعنی سایتتان را هک می‌کنند. هک شدن باعث کاهش رتبه سایت می‌شود.

اقدامات: امنیت سایت خود را بالا ببرید. از متخصصین حوزه امنیت بخواهید سایتتان را از نظر آسیب‌پذیری‌های مختلف چک کنند. اگر نخواهید از متخصص استفاده کنید ، بایستی خودتان امنیت شبکه یاد بگیرید که حوزه‌ای مجزا از سئو به شمار می‌رود.

هم‌چنین خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ در این نوشتار سعی کردیم یک نگاه کلی و جامع به دست شما بدهیم. در صورت تمایل ، نظرات و پیشنهادها و انتقادات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
انبار داده چیست؟ 1 دقیقه

انبار داده چیست؟

سهراب محمدی

انبار داده چیست؟ در این نوشتار می‌خواهیم درباره انبار داده، انواع و ویژگی‌های آن مطالبی را ارائه نماییم. با ما همراه باشید. مقدمه در محیط کنونی تجارت و کسب‌وکار که به سرعت در حال تغییر است، شرکت‌ها برای جمع‌آوری، گزارش و تجزیه و تحلیل راحت داده‌ها به فناوری‌های مبتنی بر ابر روی آورده‌اند. اینجاست که […]

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو 1 دقیقه

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

آژانس معاملات هوشمند

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو چه روش‌ها و راهکارهایی دارد؟ چه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که جذب بالایی داشته باشد؟ در این نوشتار این موضوع را بررسی می‌کنیم. کلمه کلیدی در ارتباط مستقیم با محتوای صفحه و سئو صفحه قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ پایه آموزشی و هدف‌های رفتاری […]

سبد خرید
Subtotal 0 تومان