1

چگونه معلم اینترنتی شویم؟

چگونه معلم اینترنتی شویم؟ در این دوره آموزشی قصد داریم در مورد روش‌های تدریس در فضای مجازی و ویژگی‌های آن صحبت کنیم. در پایان این دوره ، شما در صورت داشتن استعدادهای لازم و کسب بینش و مهارت کافی ، به یک مدرس اینترنتی تبدیل خواهید شد.

برای معلم اینترنتی شدن ، علاوه بر توانایی‌های تدریس ، ملزومات دیگری هم لازم است.

مفاهیم مقدماتی (یادگیری الکترونیک چیست؟)

در این بخش راجع به یادگیری الکترونیک ، و نقطه مکمل آن ، یعنی تدریس آنلاین و ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. و نیز راجع به ویژگی‌های یک معلم و مدرس اینترنتی بحث خواهیم کرد.

تئوری‌های یادگیری و رویکرد به یادگیری الکترونیک

چرا این موضوع مهم است؟ به این دلیل که تئوری‌های یادگیری مختلف در بستر زمان و شرایط اجتماعی گوناگونی طراحی شده‌اند. هم‌چنین نظریات یادگیری بر پایه تئوری‌های روانشناسی هر عصر استوار بوده‌اند.

دانستن و تحلیل گذشته نظریات یادگیری ، به شما درک بهتری از روندها و فرآیندهای آموزشی در زمان حاضر را می‌دهد. به همین خاطر ما در این دوره آموزشی ، یک آموزش را به نظریات یادگیری اختصاص خواهیم داد.

نظریاتی مانند یادگیری اجتماعی ، یادگیری رفتارگرایانه ، یادگیری شناختی ، ساخت‌گرایی و … را بررسی خواهیم کرد.

مدل‌های یادگیری را بررسی خواهیم کرد و از کانال‌های یادگیری و سبک‌های یادگیری صحبت خواهیم نمود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  منتورینگ ورزشی چیست؟

در نهایت این نظریات یادگیری را روی یادگیری الکترونیک تعمیم خواهیم داد. (این بخش اختیاری است و در صورت عدم تمایل به یادگیری ، آن را ندید بگیرید.)

انقلاب فناوری در آموزش

سپس به نقش تاریخی تکنولوژی در تحول آموزش خواهیم پرداخت. در این سلسله مباحث توضیح خواهیم داد که تحول آموزش از عصر قدیم به دنیای جدید چگونه بوده و تکنولوژی چه نقشی ایفا کرده است.

متدهای جدید آموزشی با محوریت تکنولوژی و مفهوم خُردآموزی (میکرولرنینگ)

حالا که در مورد سیر تحول آموزش و نقش فناوری در آن آموختیم به سراغ متدهای آموزشی تکنولوژی‌محور خواهیم رفت ، در مورد ویدیو لرنینگ (Video Learning) و گیمیفیکیشن (Gamification) خواهیم آموخت. نقش هوش مصنوعی را در آن‌ها بررسی خواهیم کرد.

و خواهیم دید که چگونه این مفاهیم در قالب خُردآموزی و یادگیری در حرکت قرار خواهند گرفت.

پلتفرم‌های آموزش آنلاین و ویژگی‌های آن

در ادامه به بحث پلتفرم‌های اینترنتی مناسب برای آموزش آنلاین خواهیم پرداخت. انواع آن مانند LMS را معرفی خواهیم کرد.

تولید محتوای آموزشی

و در نهایت بحث اصلی این دوره را مورد بررسی قرار خواهیم داد که تولید محتوای آموزشی است. و در چندین فصل موارد مهم آن را بیان خواهیم کرد.

این دوره آموزشی مقاله‌محور و ویدیومحور است.

دوره‌های آماده شده تا کنون

دوره چگونه معلم اینترنتی شویم؟ در حال تکمیل می‌باشد.

مطالب مرتبط
1
تحلیل مهارت ارتباطی کارآموزان 1 دقیقه

تحلیل مهارت ارتباطی کارآموزان

golearnwork

تحلیل مهارت ارتباطی کارآموزان توسط منتورها در وب سایت golearnwork.com چگونه انجام می‌شود؟ ارتباط موثر یک مهارت حیاتی در هر زمینه حرفه‌ای است و به ویژه در روابط مربی و منتی اهمیت زیادی دارد. توانایی برقراری ارتباط واضح، گوش دادن فعال، و ارائه بازخورد سازنده برای پرورش مشاوره موفق ضروری است. در این مقاله، مهارت‌های […]

چگونه کارآموزان را استعدادیابی کنیم؟ 1 دقیقه

چگونه کارآموزان را استعدادیابی کنیم؟

golearnwork

چگونه کارآموزان را استعدادیابی کنیم؟ در این مقاله به دنبال این هستیم که به شما به عنوان منتور کارآموزی، این موضوع مهم را بیاموزیم. چگونه کارآموزان را استعدادیابی کنیم؟ استعدادیابی در کارآموزان جنبه حیاتی موفقیت هر سازمانی است. کارآموزان افرادی هستند که به تازگی حرفه خود را شروع کرده‌اند و مشتاق یادگیری و رشد هستند. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان