1

کاربردهای اینترنت اشیا

کاربردهای اینترنت اشیا چیست؟ در این مقاله برخی از کاربردهای اینترنت اشیا در هوشمندسازی را توضیح خواهیم داد.

مقاله اصلی: اینترنت اشیا چیست؟

کاربردهای اینترنت اشیا

بسیاری از برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا در دنیای واقعی وجود دارد ، از IoT مصرف‌کننده و سازمانی گرفته تا IoT تولیدی و صنعتی (IIoT). برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا گستره وسیعی از جمله خودرو ، مخابرات و انرژی را در بر می‌گیرد.

کاربردهای اینترنت اشیا در بخش مصرف‌کننده

به عنوان مثال ، در بخش مصرف‌کننده ، خانه‌های هوشمند مجهز به ترموستات هوشمند ، لوازم هوشمند و گرمایش ، روشنایی و لوازم الکترونیکی متصل از راه دور از طریق رایانه و تلفن های هوشمند قابل کنترل هستند.

کاربردهای اینترنت اشیا در بخش‌های خدماتی

دستگاه‌های پوشیدنی با حسگرها و نرم‌افزار می‌توانند داده‌های کاربران را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده و پیام‌هایی را به سایر فناوری‌ها برای کاربران ارسال کنند تا زندگی کاربران راحت‌تر شود. دستگاه‌های پوشیدنی نیز برای ایمنی عمومی استفاده می‌شوند ، به عنوان مثال ، بهبود زمان پاسخ‌گویی به اورژانس با ارائه مسیرهای بهینه به مکان یا ردیابی علائم حیاتی کارگران ساختمانی یا آتش‌نشانان در جاده.

در مراقبت‌های بهداشتی ، اینترنت اشیا مزایای زیادی را ایجاد می‌کند ، از جمله توانایی نظارت دقیق‌تر بیماران با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های تولید شده.

بیمارستان‌ها اغلب از سیستم‌های اینترنت اشیا برای انجام وظایفی مانند مدیریت موجودی داروها و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  فریمورک های اینترنت اشیا چیست؟

به عنوان مثال ، ساختمان‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از حسگرهایی که تعداد ساکنان یک اتاق را تشخیص می‌دهند ، هزینه‌های انرژی را کاهش دهند. درجه حرارت می‌تواند به طور خودکار تنظیم شود ، به عنوان مثال ، با روشن کردن کولر در صورتی که سنسورها تشخیص دهند که یک اتاق کنفرانس پر است یا اگر همه افراد دفتر به خانه برگشته باشند ، گرما را کم کنند.

در کشاورزی ، سیستم‌های کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا می‌توانند به عنوان مثال ، نور ، دما ، رطوبت و رطوبت خاک در مزارع کشت شده را با استفاده از حسگرهای متصل کنترل کنند. اینترنت اشیا هم‌چنین در اتوماسیون سیستم‌های آبیاری نقش دارد.

در یک شهر هوشمند ، حسگرها و استقرار IoT ، مانند چراغ‌های هوشمند خیابان و کنتورهای هوشمند ، می‌توانند به کاهش ترافیک ، صرفه‌جویی در انرژی ، نظارت و حل مسائل زیست محیطی و بهبود بهداشت کمک کنند.

در این مقاله به کاربردهای اینترنت اشیا پرداختیم.

منبع

۱. اینترنت اشیا چیست؟ – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
پردازش داده چیست؟ 1 دقیقه

پردازش داده چیست؟ چرخه پردازش داده کدام است؟

سهراب محمدی

پردازش داده چیست؟ چرخه پردازش داده کدام است؟ در این نوشتار می‌خواهیم درباره تمامی اين موارد توضیح داده و مقایسه‌ای انجام دهیم. با ما همراه باشید. نوشتار اصلی: داده کاوی چیست؟ این که آیا از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات خاص استفاده کنیم، یا از آن برای انجام تراکنش‌های مالی آنلاین، سفارش […]

تجزیه و تحلیل نظارت چیست؟ 1 دقیقه

تجزیه و تحلیل نظارت چیست؟

golearnwork

تجزیه‌وتحلیل نظارت چیست؟ قصد داریم در این مقاله مباحثی را پیرامون این موضوع مطرح کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. تجزیه و تحلیل نظارت یا Surveillance Analytics عبارت است از نوعی تحلیل امنیتی که به وسیله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انجام می‌شود، و تهدیدهای بالقوه امنیتی را شناسایی می‌کند. مزایای جدیدترین فناوری‌های […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان