1

کمپین تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله آموزشی در مورد کمپین تبلیغاتی مقدمات شرایط و انواع آن توضیح داده و ویژگیهای یک کمپین موفق را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تعریف کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی یک فرآیند در دیجیتال مارکتینگ است که دارای یک سری ورودی و خروجی می‌باشد. برای مشخص شدن این ورودی‌ها و خروجی‌ها و فرآیندی که ورودی را به خروجی تبدیل می‌کند اجازه بدهید چند تا مفهوم را توضیح دهیم.

کمپین تبلیغاتی از نگاه علم ارتباطات

هر نوع تبلیغات در واقع یک نوع پیام‌رسانی است. از این منظر یک پیام تبلیغاتی دارای فرستنده ، مخاطب و محتوا می‌باشد.

فرستنده پیام ، همان شرکت تولیدی یا فروش و خدمات (و یا نماینده او) است که می‌خواهد برای یک محصول یا خدمت فرآیند تبلیغات را اجرا کند.

مخاطب شخصی است که پیام تبلیغاتی را دریافت کرده و به آن ترتیب اثر می‌دهد یا بی‌اعتنایی می‌کند.

محتوای پیام است که مشخص می‌کند آیا مخاطب به آن جذب شده و در نتیجه محصول یا خدمت را خریداری خواهد کرد یا خیر. محتوا در واقع باید به گونه ای طراحی شود که نرخ تبدیل مشتریان بالقوه یا لیدها را به مشتریان بالفعل بالا ببرد.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  هک رشد چیست؟

نکات کلیدی مهم در طراحی و برگزاری کمپین تبلیغات

در ادامه پرداختن به این بحث که کمپین تبلیغاتی چیست به برخی از نکات کلیدی مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد:

هدف کمپین تبلیغاتی

اهداف کمپین‌های تبلیغاتی بسیار متفاوت هستند‌. معمولاً تصور می‌کنیم که هدف به یک کمپین تبلیغاتی حتماً باید فروش بیشتر باشد.

اما یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند اهداف دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال افزایش آگاهی از برند ، افزایش ترافیک ، افزایش بازدید ، افزایش نرخ جذب و تبدیل و نیز پروموشن.

مخاطبان کمپین تبلیغاتی

در ابتدای طراحی هر کمپین ، لازم است بازار هدف خود یعنی مخاطبان کمپین و کسانی که قرار است با این کمپین تعامل کرده و با خرید محصولات و خدمات به شما سود برسانند شناسایی کنید.

برخی از ویژگی‌های این مخاطبین که باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از میزان تحصیلات و اطلاعات دموگرافیک نظیر قومیت محل زندگی و زبان گفتاری. همچنین علاوه بر ویژگی‌های قبل ، علاقه‌مندی‌های این مخاطبان در تدوین استراتژی کمپین تبلیغاتی شما بسیار مهم هستند.

بخش‌بندی مخاطبان

با استفاده از نکاتی که در بخش قبلی گفته شد ، می‌توانید مخاطبان را آنالیز و بر اساس ویژگی‌هایی مشخص و برجسته آنها را دسته‌بندی کنید. بدین ترتیب استراتژی مناسبی برای هر دسته پیدا خواهید کرد. هم‌چنین از نظر اینکه چه محصولی با چه کیفیتی و با چه فرآیندهای بازاریابی به آن‌ها بفروشید.

ابزارهای در اینترنت موجود هستند که می‌توانید آنالیز را به خوبی انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای تبلیغات و پیام‌رسانی به مخاطبان در بازارهای هدف

برخی ابزارهایی که می‌توان در هر کمپین از آن‌ها استفاده و به وسیله آن‌ها پیام تبلیغ را مخاطبان رساند عبارتند از:

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  پایگاه داده چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM)

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بایستی پلتفرم مناسب با کسب و کار خود را انتخاب و محتوای تبلیغاتی خود را در آن قرار دهید. به عنوان مثال اگر محتوای تبلیغاتی شما حاوی عکس‌های زیاد و گرافیکی است ، اینستاگرام پلتفرم مناسبی است. اگر از ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید یوتیوب مناسب شما خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ

ایجاد لیست ایمیل یکی از بهترین راهکارها برای معرفی کمپین تبلیغاتی‌تان به افراد دیگر می‌باشد می‌توانید یک فراخوان عمل برای ثبت نام ایمیل بازدیدکنندگان ایجاد کنید تا برخی از بازدیدکنندگان ایمیل خود را در لیست شما ثبت نام کنند و شما می‌توانید خبرنامه‌های مختلفی از محصولات و خدمات خود برای آنها ارسال کنید.

بازاریابی محتوا

محتوایی که برای بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ از آن استفاده می‌شود بایستی بر طبق اصول و چارچوب‌های مشخصی طراحی شود. یک سری استراتژی محتوای جذاب و تبلیغاتی وجود دارد که بایستی آنها را به کار بگیرید. انتخاب عناوین و تیترهای جذاب از جمله آن‌هاست. هم‌چنین وجود عکس‌های با کیفیت و گرافیکی ، اینفوگرافی‌ها ، ویدئوها و انواع ابزارهایی که سبب شود مخاطبان با محتوا تعامل برقرار کنند ، لازم است.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو یا SEO)

سئو یا همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو شامل بهینه‌سازی محتوا ، کلمات کلیدی محتوا و نیز عملکرد فنی سایت است ، برای اینکه صفحات سایت شما در صفحات نتیجه موتورهای جستجو بالا برود.

از جمله موتورهای جستجوی مطرح در این زمینه گوگل و یاهو هستند که البته کاربرد و شهرت گوگل به مراتب بیشتر است.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

تفاوت آن با سئو این است که در سئو عملیات کمپین به صورت رایگان انجام می‌شود و نتایج اصطلاحاً ارگانیک هستند. اما در SEM شما بایستی برای به دست آوردن جایگاه در کلمات کلیدی مشخص هزینه‌ای را پرداخت کنید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از روش‌ها برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق استفاده از یک فرد تاثیر گذار در شبکه‌های اجتماعی است که شما با در اختیار قرار دادن محتوای اسپانسر شده خودتان به او و پرداخت مبلغی برای همکاری با او م‌ توانید از همکاری او برای جذب ترافیک و فروش بیشتر استفاده کنید.

در این مقاله آموزشی در مورد اینکه کمپین تبلیغاتی چیست ، مطالبی آموختیم. نظرات خود را در بخش پیشنهادها با ما در میان بگذارید. با تشکر از همراهی‌تان.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تفاوت اصلی SEO و SEM چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

تفاوت اصلی SEO و SEM چیست؟ آیا می‌دانستید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جزء بازاریابی موتورهای جستجو به شمار می‌رود؟ همه بازاریابان دیجیتال باید تفاوت اصلی بین SEO و SEM را بدانند. چه در زمینه رسانه‌های اجتماعی ، تحقیق و یا طراحی فعالیت داشته باشید ، دانستن اصطلاحات مختلف در بازاریابی آنلاین به درک وظایف دیجیتالی مختلف […]

سوشال مدیا مارکتینگ 1 دقیقه

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) چیست؟ در این مقاله در مورد سوشیال مدیا مارکتینگ توضیح داده و انواع آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی یا Social Media Marketing (به اختصار SMM) به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان