1

۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ چیست؟ با چه استراتژی هایی بهترین محتوا را تولید کنیم؟ چطور محتوای جذاب، گیرا و درآمدزا تولید کنیم؟

از آنجایی که پاندمی COVID-19 یا همان ویروس کرونا هم‌چنان در سراسر جهان ادامه دارد، معادلات در بازارهای کسب و کار بدون شک برای مدتی طولانی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

بازاریابی محتوا و استراتژی‌های بازاریابی و تولید محتوا یکی از بیشترین تأثیرات را از این تغییر به خود می‌بیند. چرا؟ با هم توی این مقاله دلایلش رو بررسی میکنیم.

نکته: در حال حاضر فرض ما بر این است که شما کسب و کارتان را انتخاب و سایت خود را هم برای خدمات آنلاین طراحی و راه‌اندازی کرده‌اید.

هم‌چنین فرض دوم ما این است که با سئو آشنا هستید یا در تیم شما سئوکار حرفه‌ای وجود دارد.

۱. من آنلاینم، پس هستم!


بگذارید از همین اول با هم رک باشیم. یک حقیقت ساده وجود دارد: اگر آنلاین نباشید، وجود نخواهید داشت.

با افزایش مهاجرت بیشینه کسب و کارها به محیط آنلاین، رقابت در این حوزه بسیار شدید و تنگاتنگ خواهد شد. بودجه های عظیمی به این حوزه وارد خواهند شد، پلتفرمهای بزرگ تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ شکل خواهند گرفت، ولی یک اصل کلی ممکن است همچنان تغییر نکند: اگر یک طراح خوب استراتژی باشید، ترندها را درک کنید و خلاق و انعطاف‌پذیر باشید، هنوز شانس زیادی برای پیروزی خواهید داشت.

2. محتوا هنوز هم پادشاه است!


از وقتی که بیل گیتس این جمله معروفش را گفته سالها می‌گذرد، اما از اعتبار و ارزش این جمله چیزی کم نشده.

طبیعیه که وقتی اکثر مردم در اثر کرونا خانه نشین میشن، و تنها راه ارتباطیشون تکنولوژی‌های جدید و به خصوص گوشی هوشمنده، پس تنها راهی که میتونن با محصولات و خدمات شما آشنا بشن میشه همین محتوای سایت شما!

الانا دیگه هر کی میاد تو اینترنت، جواب سریع میخواد. وگرنه تو SERP گوگل یا همون صفحه نتایج جستجو میزنه وبسایت بعدی. همونطور که اگه شما از ما خوشتون نیاد، میرین وبسایت بعدی، تعارف که نداریم!

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

تکنولوژی درست شده که بهترین نتیجه در سریعترین زمان ممکن ازش گرفته شود. مردم تکنولوژی رو میخوان تا نیازهاشون رفع بشه. گوگل کاری کرده که همه در کسری از ثانیه به همه جور اطلاعاتی دست پیدا کنن. اونها میخوان بدونن، برن، یاد بگیرن، انجام بدن، بخرن و بفروشن.

ما هم هدفمون همینه که شما سریع برید یاد بگیرید کار کنید!! همونطور که اسم برندمون همینه:

Go Learn Work!!

پس به محتوا اهمیت بدهید، محتوای آسان، سریع و کار راه‌انداز.

عبارات کلیدی: این مقوله بیشتر به حوزه سئو مرتبط است، اما در تولید محتوا هم جایگاه خود را دارد. سعی کنید بهترین عبارات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید. چگونگی این انتخاب در حیطه این مقاله نیست و به مقاله جداگانه نیاز دارد.

۳. هوش مصنوعی وزیر است!


این اواخر هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما کاربرد پیدا کرده، از جمله تمامی شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ.

در یکی از مهمترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی محتوا، اگر محتوا پادشاه باشد، ما به صراحت در ادامه جمله بیل گیتس خواهیم گفت هوش مصنوعی وزیر است، یکی از مهمترین ۵ ترند بازاریابی محتوا ۲۰۲۱!

یه نگاهی به ابزارهای تولید محتوا بندازید متوجه منظورمون می‌شید!

برخی از مهمترین ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا


مترجم گوگل (Google Translate): با مترجم گوگل میتوانید هر زبانی را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید، (هر چند روان نیست و اشکالات لغوی یا نحوی ممکن است به وجود بیاید.) اما با وجود اشکالات احتمالی، با داشتن اندکی دانش در موضوع مورد نظر می‌توانید متن را اصلاح و ویرایش کنید. (هر چند برای سئو باید بیش از اینها تغییرات اعمال کنید تا محتوای شما به علت کپی بودن امتیاز منفی نگیرد.)

نرم‌افزار‌های تبدیل گفتار به نوشتار: از عالیترین گزینه‌های صرفه‌جویی در زمان شما هستند. البته در حیطه موبایل و در زبان فارسی اشکالاتی دارند ولی نرم‌افزارهای دسکتاپ خوبی می‌توانید پیدا کنید.

ابزار Text Optimizer: ابزار هوشمندی است که برای تولید محتوا در فرمت پرسش/پاسخ یا مشکل/راهکار، کاربرد دارد. (این ابزار رایگان نیست و به فارسی هم هنوز ارائه نشده، اما ایده شو ذکر میکنیم شاید شما خواستین بسازین!!)

ابزار جستجو و آنالیز عبارات کلیدی: عبارات کلیدی هنوز هم مهم‌ترین بخش و هسته اصلی یک سئو خوب برای هر محتوایی به شمار می‌رود که آن هم امروزه به لطف ابزارهای هوش مصنوعی امکان‌پذیر است! (هر چند که کمی از اهمیت کلمات کلیدی کاسته شده است.)

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ برای فریلنسرها

ابزار Google trends: مهمترین و پراستفاده‌ترین ابزار یافتن و بررسی عبارات کلیدی بر اساس کشور و زبان است. خوشبختانه بخش مربوط به ایران و زبان فارسی هم در آن فعال است و می‌توانید به راحتی عبارت کلیدی مورد نظر خود را پیدا و آنالیز کنید.

یوست سئو: اگر از وردپرس برای ساخت سایت خود استفاده کرده‌اید، به هیچ وجه از ابزار یوست سئو غافل نشوید. چون ابزاری بسیار قوی برای بهینه‌سازی محتوا ویژه سئو هست. کار با آن بسیار ساده هست، یک سری چک لیست را انجام می‌دهید، تا محتوای شما بهینه شود.

ابزارهای دیگری هم برای آنالیز کلمات کلیدی وجود دارند که باید در مقاله‌ای جداگانه معرفی شوند.

۴. عالیجناب موبایل!


سومین مقام محترم که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار دیجیتالی خود، باید حتما بهش احترام بگذارید، کسی نیست جز عالیجناب موبایل.

تقریبا تمامی موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را مورد تکریم و عنایت خویش قرار می‌دهند که به کار این عالیجناب بیایند. و به قول شیخ اجل سعدی شیرازی، همه از بهر او سرگشته و فرمانبردارند.

ترجمه این حرفهای فلسفه بافانه به زبان ساده و فنی این است که با توجه به رشد روزافزون گوشی‌های هوشمند، این گوشی‌ها به مهمترین ابزار ورود به اینترنت تبدیل می‌شوند. پس قالب وب‌سایت‌ها می‌بایست برای موبایل مناسب‌سازی یا در اصطلاح ریسپانسیو (Responsive) شود. پس اگر وبسایت شما در موبایل قابل دیدن نیست، به سرعت تدبیری اندیشه کنید تا این اتفاق بیفتد و رتبه‌تان را در موتورهای جستجو افزایش دهید. تولید محتوای مناسب موبایل را مهمترین استراتژی بازاریابی محتوا و از مهم‌ترین‌های ۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ بدانید.

برخی ابزارها که به Mobile Friendly شدن محتوا کمک می‌کنند


سایت ریسپانسیو برای موبایل کافی نیست، اپلیکیشن هم لازم است. ابزارهای مختلفی برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد:

افزونه appmaker: اگر از وردپرس برای ساخت سایت خود استفاده کرده‌اید، این افزونه به راحتی از سایت وردپرسی شما یک نسخه اپلیکیشن با حجم مناسب می‌سازد و می‌توانید آن را در ورژن‌های مختلف اندروید و IOS تولید و در استورهایی مثل Google play قرار دهید.

ابزارهای دیگری هم وجود دارند، مانند Shootem، appypie appmaker و firebase و … که هر کدام کارکردهای خود را در نسخه‌های free و pro دارند که باید در مقاله مجزا به آنها پرداخته شود.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  بهترین سایت آنالیز سئو و داده‌های دیجیتال مارکتینگ

برای به دست آوردن دل عالیجناب موبایل، این کارها را هم انجام دهید:

۱) کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس موبایل طراحی کنید، لندینگ پیج، بنر، لینکها و CTA (دکمه Call to Action) را کاملا موبایلی طراحی کنید.

۲) اگر محصولات فیزیکی میفروشید، حتما جستجوی محلی (Local Search) هم در سایت خود قرار دهید. چون برای مردم خیلی مهمه که از نزدیکترین محلشون محصول دریافت کنند. میدونید که موبایل‌ها قابلیت GPS دارند و مشتری‌های موبایلی موقعیت خودشون رو به شما تو سایتتون اعلام میکنن. با این کار، شما محل زندگی اکثر مشتری‌های خودتان را خواهید شناخت و خدمات بهتری ارائه خواهید داد.

۳) و در کل این جمله انگلیسی را حتما به خاطر داشته باشید:

Think mobile first!

اول به عالیجناب موبایل اهمیت بدین!!

۵. شخصی‌سازی محتوا و تجربه کاربری


کاری کنید که کاربر شما در سایت تجربه عالی و منحصر بفردی داشته باشد. امروز اکثر افراد از این ناراحتند که تبلیغات بیربط با فعالیت خودشان را دریافت می‌کنند. آنها دوست دارند تبلیغات مرتبط با خودشان را ببینند.

در تحقیقی که انجام شد ، مشخص گردید شخصی‌سازی تبلیغات با چالشهایی روبروست. ۴۰٪ مدیران نظرسنجی شده معتقد بودند آنها بینش لازم را در مورد مشتریانشان ندارند و از تحولات بازاریابی محتوا آگاهی ندارند. ۳۹٪ معتقد بودند فاقد داده‌های مرتبط از مشتریانشان هستند. و ۳۸٪ نیز باور داشتند داده‌هایشان دقیق نیست.

پس مهمترین استراتژی شخصی‌سازی تبلیغات این است که سعی کنید مشتریانتان را بشناسید و اطلاعاتشان را جمع‌آوری کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار‌های پایگاه داده انجام دهید.

وبینار: از ابزار وبینار برای معرفی محصول یا خدمت خود غافل نشوید. وبینار امروز یکی از مهمترین ابزارهای اینترنتی شخصی‌سازی تبلیغات در شاخه بازاریابی B2B به حساب می‌آید.

ابزار گرافیکی جذاب: از بروزترین و جذابترین ابزارهای گرافیکی برای تولید محتوا استفاده کنید. حتما این مقاله ما در مورد برترین ترندهای گرافیک در سال ۲۰۲۱ رو بخونین.

با مشتریهای خود در تماس باشید و بهترین پیشنهادات را ارائه کنید. می‌توانید این کار را از طریق ایمیل انجام دهید، یا از طریق تکنولوژی‌های جدید این حوزه مثل ریتارگت مارکتینگ. در باره شخصی‌سازی تبلیغات بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اینفوگرافی: ۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱

در این مقاله ۵ ترند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم. حتما نظرتون راجع به این مقاله رو با ما در میون بگذارین.

هم‌چنین به کانال تلگرام ما بپیوندید.

آژانس معاملات هوشمند

آژانس معاملات هوشمند آکادمی آموزشی همکار golearnwork.com در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا ،بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (سئو) ، بازاریابی تأثیرگذار ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، داده کاوی آماری و ... .

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

الگوریتم های دسته بندی داده کاوی چیست؟

سهراب محمدی

الگوریتم‌های دسته‌بندی داده‌کاوی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به یکی از انواع الگوریتم‌ در داده‌کاوی بپردازیم. پس با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید: انواع روشهای داده کاوی چیست؟ ، داده کاوی چیست؟ ما از آموزش (train کردن) مجموعه داده برای به دست آوردن شرایط مرزی (الگوی مرزبندی) بهتر استفاده می‌کنیم که می‌تواند برای تعیین […]

تولید محتوای متنی چیست؟ 1 دقیقه

تولید محتوای متنی چیست؟

آژانس معاملات هوشمند

تولید محتوای متنی چیست؟ در این مقاله آموزشی بر آن هستیم درباره تولید محتوای متنی و ساختار مقاله توضیحاتی را ارائه دهیم. ارتباط تولید محتوای متنی با دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه‌های اساسی در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا شامل کلیه تکنیک‌هایی است که کیفیت محتوا را افزایش داده و آن را بیش‌ازپیش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان