1

چرا پولدارها پولدارتر میشوند؟

چرا پولدارها پولدارتر میشوند؟ چرا برخی در هر شرایطی پولدارند؟ و افراد فقیر هم در هر شرایطی فقیرند؟ با من همراه باشید.

در نوشته قبلیمان در مورد باور کسب ثروت صحبت کردیم و فهمیدیم که دلیل اصلی ثروتمند نبودن باورهای ما هستند. این باورها به مرور زمان توسط خانواده ، مدرسه ، رسانه‌ها و کلا جامعه در ذهن ما شکل گرفته‌اند. عواملی مانند ملیت ، سن ، جنسیت ، سطح تحصیلات و … آن‌چنان نقشی در ثروتمند بودن یا فقیر بودن ما ندارند.

علت فقیر بودن شما این نیست که در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمده‌اید. علت فقیر بودن شما این است که باور فقر توسط خانواده فقیر به شما منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: باورهایی که مانع پولدار شدن میشوند.

در مدار کسب ثروت قرار بگیرید.

درآمد هر کسی ، بر اساس باورهای او هست. باور شما بر اساس قدرتی که دارد ، شما را در مدار خاصی قرار می‌دهد.

اگر کسی باورش به اندازه درآمد ۵ میلیون تومانی قدرت داشته باشد ، او در مدار درآمد ۵ میلیون تومانی قرار می‌گیرد. درآمد او از ماهی پنج میلیون تومان بیشتر نمی‌شود.

اگر باور شخصی دیگر ، قدرت ۵۰ میلیونی داشته باشد ، مدار آن شخص ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. او ماهی ۵۰ میلیون تومان در خواهد آورد.

اگر باور یک شخص دیگر ، ۵۰۰ میلیونی باشد ، مدار آن شخص هم ۵۰۰ میلیونی خواهد بود. به همین سادگی.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  چرا برنامه‌ریزی هامون عملی نمیشه؟

انتخاب با شماست که در چه مداری قرار بگیرید. و راه آن هم فقط یک چیز است: کار کردن روی باورها.

باور فراوانی داشته باشید.

در دنیای امروز ، همه جا باور کمبود و نقصان است. این باور به طور فزاینده تبلیغ می‌شود که پول کم است و دست آدمهای خاصی است. رفاه و آسایش و خوشبختی کمیاب است. و برای به دست آوردن آن‌ها باید خیلی زحمت کشید.

برای ثروتمند شدن به تلاش زیاد و سرمایه بزرگ نیاز ندارید.

اصل تلاش و کوشش را نمی‌توان نفی کرد. ولی با تلاش و کوشش زیاد به تنهایی هم نمی‌شود ثروتمند شد. چقدر هستند افراد زحمتکشی که فقیر هستند؟ علت فقر آن‌ها تلاش نکردن نیست. علت فقر آن‌ها این است که باور فراوانی ندارند.

برای ثروتمند شدن و راه انداختن یک کسب و کار پولساز ، به سرمایه زیاد نیاز ندارید. فقط به ذهن ثروتمند نیاز دارید ، که باور فراوانی آن را می‌سازد.

زندگی امروز شما حاصل باورهای دیروز شماست.

شما الان چیزی را می‌بینید که قبلاً باورش کرده‌اید.

اگر هر کسی به پست شما می‌خورد شیاد و کلاهبردار است ، چون باور شما این است که همه شیاد و کلاهبردارند. و ذهن شما در مداری قرار می‌گیرد که اینگونه افراد به سمت شما بیایند. و ذهن شما در مداری قرار می‌گیرد که اینطور افراد را قضاوت کنید که کلاهبردارند.

ولی اگر باور داشته باشید انسان‌ها عموما پاک و شریف هستند ، ذهن شما در مداری قرار می‌گیرد که انسان‌های شریف در پیرامونتان زیاد شوند. و خوبی‌های افراد را خواهید دید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  موفقیت به سبک اسکویید گیم

باورهای محدودکننده را کنار بگذارید.

کاری بسیار ضروری است. ولی کار یک شب نیست. چون باورهای شما به مرور شکل گرفته و تثبیت شده‌اند.

البته اینجا هم اگر باور کنید این کار را آسانتر انجام می‌دهید ، برایتان آسان‌تر خواهد شد. در مدت کوتاهتری از پسش برخواهید آمد. اگر باور کنید سخت است ، سخت‌تر خواهد بود. و مدت آن نیز طولانی‌تر خواهد شد. پس به توانایی خودتان در تغییر باورها نیز باور داشته باشید.

این هم از درس امروز ، در مورد اینکه چرا پولدارها پولدارتر میشوند. امیدوارم استفاده ببرید.

بهنام الیاسی

مشاور و مدرس موفقیت فردی و کوچینگ شخصی. درست وقتی که از همه چیز نا امید شده بودم با قوانین و آموزه‌هایی آشنا شدم که زندگی منو در همه جهات متحول کرد.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

واقعا فایده هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری باعث چه چیزی می‌شود؟

فرات حسن پور

فایده هدف گذاری چیست؟ چه تغییری در زندگی ما ایجاد خواهد کرد؟ در این آموزش از سلسله آموزش‌های هدف گذاری قصد داریم این موضوع را توضیح دهیم. هر کسی که در حوزه موفقیت مشغول به فعالیت است روی بحث هدف گذاری توجه ویژه‌ای دارد و همه می‌گویند که باید درست و اصولی هدف گذاری کنید؛ […]

1 دقیقه

چند باور محدود کننده افزایش درآمد

بهنام الیاسی

چند باور محدود کننده افزایش درآمد را در این درس برای شما خواهم گفت و به همراه آن ، راهکارهای تغییر را با هم بررسی می‌کنیم. به این جمله فکر کنید اگر می‌خواهید سریع به افزایش درآمد برسید ، به این جمله فکر کنید. ببینید آیا در موردتان صدق می‌کند یا نه؟ “من نمی‌توانم بخشی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان