1

راز ترکیب رنگ ها در طراحی

راز ترکیب رنگ ها در طراحی؛ چـطور از رنگ ها به بهترین نحو در طرح هایمان اسفاده کنیم؟ این کار چه کمکی در ایجاد محتوای کاربرپسندتر و بهبود تجربه کاربری می کند؟ بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟ ترکیب رنگ در طراحی لوگو چطور انجام می شود؟

وقتی نوبت به طراحی می رسد ، یافتن یک ترکیب رنگی عالی می تواند رمز برنده شما برای داشتن یک خلاقیت چشم نواز باشد. می توان گفت ؛ این یکی از مهمترین مراحل برای ایجاد یک طرح زیبا و یکدست می باشد .

حقیقت این است که رنگ ها باعث زنده شدن یک طرح می شود می تواند توجه ها را جلب کند. این موضوع می تواند خلق و خوی ایجاد کند و حتی بر احساسات و ادراک ما تأثیر بگذارد.

اما بدون هیچ گونه الهام از طراحی یا اصول طراحی برای پیروی از آن ، تهیه یک ترکیب رنگ برنده از ابتدا دشوار است. خواه در حال طراحی پوستر باشید، خواه به دنبال بهترین طیف رنگ برای طراحی سایت، آرم، لوگو یا کارت ویزیت ، ترکیب رنگ در نحوه درک آن نقشی اساسی دارد.

چگونه شما می خواهید متوجه بشوید که آیا این طرح واقعا خوب به نظر می رسد؟ این طرح آیا به شما کمک می کند تا هدف طراحی خود را بیان کنید یا خیر؟

“در زیر به برخی از محبوب ترین انواع ترکیبات رنگی مورد استفاده اشاره شده است با ما همراه باشید تا راز ترکیب رنگ ها در طراحی را با همدیگر مرورکنیم:”

حتما مقاله ما در مورد ترندهای طراحی گرافیک در سال ۲۰۲۱ را بخوانید.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  7 ترند طراحی گرافیک که در سال ۲۰۲۱ بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت!!

ترکیبات رنگی مکمل


ترکیبات رنگی مکمل ، رنگهایی هستند که روی دایره رنگ مقابل یکدیگر قرار می گیرند. رنگ های مکمل احساس انرژی و نشاط را به بیننده ارائه می دهند.

ترکیبات رنگ های مشابه یا آنالوگ


یک ترکیب رنگی مشابه ترکیبی از 2 تا 5 رنگ است که روی دایره رنگ در مجاورت یکدیگر قرار می گیرند. این یک احساس آرام و راحتی را برای بیننده ایجاد می کند. اغلب در این ترکیب ها رنگ های خاموش را انتخاب می کنند.

ترکیبات رنگ تترادیک یا چهارتایی


ترکیب رنگ تترادیک طرحی است که شامل یک رنگ اصلی و دو رنگ مکمل است. همچنین از یک رنگ اضافی استفاده می کند که سه رنگ دیگر را برجسته می کند.

هر چهار رنگ به طور مساوی در اطراف پالت چرخ رنگ پخش می شوند و باعث می شود هیچ تسلط دقیق و واضحی بر یک رنگ وجود نداشته باشد.

اینفوگرافی: راز ترکیب رنگ‌ها در طراحی ، اصول ترکیب رنگ‌ها.

در این مقاله تحت عنوان راز ترکیب رنگ ها در طراحی، برخی از مهمترین اصول ترکیب رنگ ها را با شما در میان گذاشتیم. حتما نظر خودتون رو راجع به این مقاله تو قسمت نظرات بیان کنید.

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

7 ترند طراحی گرافیک که در سال ۲۰۲۱ بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت!!

مهدی عالی پناه

ترند های طراحی سال بدون شک یکی از دغدغه های اصلی طراحان گرافیست بوده و این موضوع در سال های اخیر با وجود شرکت های گوناگون که همواره در حال رقابت در عرصه های مختلف هستند بسیار مهم و نقش انکارناشدنی دارد. شاید ازخودتان بپرسید که چه کسی این ترندها و شیوه ها را طراحی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان