1

فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری چیست؟ در این بخش می‌خواهیم به موضوع فناوری نظارت تصویری بپردازیم و اجزای آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اجزای فناوری نظارت تصویری چیست؟

فناوری نظارت تصویری مانند هر سیستم دیگر، دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. بخش سخت‌افزاری شامل دوربین‌های مداربسته یا CCTV و بخش نرم‌افزاری شامل سیستم‌های تشخیص چهره است.

سیستم‌های تشخیص چهره به وسیله هوش مصنوعی آموزش می‌بینند و عملکرد خود را بهبود می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: سیستم تشخیص چهره چیست؟

دوربین‌های مداربسته به همراه متد تشخیص چهره برای نظارت بر فضاهای عمومی و خصوصی استفاده می‌شود.

همچنان که اثربخشی این فناوری موردبحث است، روزانه بر میزان فراگیری آن افزوده می‌شود.

دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته همچنین به‌عنوان تلویزیون مداربسته یا CCTV  شناخته می‌شوند. (به طور فزاینده‌ای برای نظارت بر فضاهای عمومی و خصوصی در سراسر جهان استفاده می‌شوند.)

دولت‌ها و مقامات مجری قانون از دوربین‌های مداربسته در شرایط مختلفی استفاده کرده‌اند؛ بررسی جرایم، حفاظت از محیط‌های شهری و ساختمان‌های دولتی، کنترل ترافیک، نظارت بر معترضان و…

استدلال طرفداران دوربین‌های مداربسته این است که این نوع دوربین‌ها هم برای مجرمان بازدارنده است و هم در کشف جرایم کمک‌کننده است.

اغلب برای استفاده از دوربین‌های مداربسته تحقیقات کمی صورت می‌گیرد. در بسیاری از موارد صرفاًً به دلیل ضرورت افزایش سیستم‌های امنیتی، توسط دولت‌ها به کار گرفته می‌شود.

هرچند مطالعاتی نیز در مورد اثربخشی دوربین مداربسته در پیشگیری از جرم، وجود داشته که این ابزار را در بهترین حالت، بی‌نتیجه دانسته است.

این مطلب را نیز حتما بخوانید:  تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی

کارکرد سیستم تشخیص چهره

سیستم‌های تشخیص چهره از هوش مصنوعی و فناوری تطبیق برای شناسایی چهره افراد استفاده می‌کنند.

این فناوری اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما مسائل مهم سیاست عمومی، از جمله امکان شناسایی و طبقه‌بندی پنهان افراد در انظار عمومی را فراهم می‌کند.

در این مقاله آموزشی درباره این که فناوری نظارت تصویری چیست مطالبی را مطرح کردیم.

منابع

۱. معرفی فناوری‌های نظارتی – ترجمه از انگلیسی

مطالب مرتبط
1
1 دقیقه

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی

golearnwork

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده در هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله آموزشی بر آنیم تا در مورد تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و نقش هوش مصنوعی در آن صحبت کنیم. هوش مصنوعی قادر است مجموعه داده‌های بزرگ ، از جمله داده‌های رقبا را در مقیاس وسیع تجزیه و تحلیل کند و آنالیز […]

1 دقیقه

یادگیری ماشین چیست؟

golearnwork

یادگیری ماشین چیست؟ در این مقاله آموزشی سر آن داریم در مورد یادگیری ماشین و انواع آن توضیحاتی بدهیم. لطفا با ما همراه باشید. یادگیری ماشین ، کاربردی از هوش مصنوعی (AI) است که به سیستم‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار از تجربه یاد بگیرند و بدون برنامه‌ریزی صریح ، پیشرفت کنند. یادگیری ماشین بر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان